Inlägg från: Vildhallon |Visa alla inlägg
  • Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tablettask skrev 2014-01-12 18:16:44 följande:
    Typiskt nog har jag känt av urinvägsinfektion i två dagar. Var iväg till närakuten idag och fick penicillin, jag hoppas verkligen inte att detta ska sätta stopp nu när vi är beredda att köra på? Vi får se hu det går nu, vi har någon dag tillgodo i alla fall. 

Nu såg jag att du skrivit det i ett tidigare inlägg. Ägglossning runt den 16:e och BIM 30:e Jag lägger till dig i listan!
  • Vildhallon
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Grynis               17/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    Lambda            19/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2
  • Vildhallon
    Jenna0808 skrev 2014-01-12 22:39:15 följande:
    Vildhallon, kan du inte lägga till en kolumn för de som plussat? Du måste vara med också. Sen blir man glad av att se de som plussat!

Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    Lambda            19/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2

Plus Plussat Plus
    Vildhallon

Så! Nu är den uppdaterad igen! Glad
  • Vildhallon
    L1977 skrev 2014-01-13 13:54:34 följande:
    Deppigt idag. Har tyvärr inte haft någon bra koll på äl pga att troligtvis började jag testa för sent. Litade helt på cb dubbel. Det sporadiska sexandet för skojs skull kommer troligtvis inte att ge mig något plus och det var varannan dag knappt det. Vet att det finns de som det tar så fort man vädrar sängkläderna men sådan är inte jag. Sorry för deppande men behövde skriva av mig lite. Vet inte hur jag ska göra nästa månad, ligga varje dag o skita i testande, lr kolla alla märken o bli lika knäpp som denna cykel. Detta med ovissheten i kombination med fruktansvärda längtan är jobbig. Vill ha en kropp som säger 1:ligg nu. O sen pling: gravid!

*Skickar en kram* Det är precis det som tråden är till för Vi stöttar och peppar varandra och följs åt på vägen framåt. Det kan vara både glädje, sorg, längtan och frustration. Alla känslor är välkomna!

Jag kände precis som du. Funderade över ÄL-test men insåg sedan att jag troligen inte skulle bli gravid snabbare för det. Jag visste på ett ungefär när jag har ÄL och såg till att ha sex de dagarna Sedan signalerade min kropp till mig att ÄL inföll tidigare än vanligt innan jag plussade, så hade jag testat för ÄL den månaden så hade jag börjar för sent troligen.

Du har ju långt kvar till BIM och spermierna kan ju överleva ganska många dagar i väntan på ett ägg om förhållandena är gynnsamma. Det är absolut inte kört än
  • Vildhallon
    Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2
    Lambda              8/2
    Aftonstjärna      10/2

Plus Plussat Plus
    Vildhallon
  • Vildhallon
    mimmih skrev 2014-01-13 09:35:47 följande:
    Hej tjejer! Får man hänga på?
    Är 36 år, från Skåne, inga barn sedan tidigare. Fick ett missfall i vecka 9 för 10 dagar sedan, så det är ju lite för tidigt för mig att försöka bli gravid men vi har bestämt oss för att börja så snabbt vi kan, kommer antagligen att låta det gå en mens emellan. Det verkar som att kroppen har klarat av missfallet själv, ska på ultraljud på torsdag. Ska försöka att inte älta missfallet för mycket i denna tråden… Vi blev gravida första månaden, med äl-stickor till hjälp.
    Välkommen mimmih! Jag beklagar missfallet. Hoppas det går bra på torsdag och att allt är ute. Det låter klokt att låta det gå en mens emellan så kroppen får komma tillbaks till normalläge igen
  • Vildhallon

Idag är jag orolig. Jag tar progesteron sedan jag plussade för att gyn vid mitt första missfall trodde att jag kunde ha brist på det. Progesteronet ger också graviditetssymptom för en del personer. Jag har ömmande bröst och är trött men har annars inte så mycket mer symptom. Vi gick in i v 6 idag (5+0) och vi ska på VUL om 13 dagar och då är vi i slutet av v 7 (6+6). Jag är livrädd att jag ska ha fått missfall, men att progesteronet hindrar blödningen från att komma. (Tidigare har jag använt progesteronvagiatorerna någon gång för att skjuta upp mensen vid semester).

Om jag har fått missfall men progesteronet får kroppen att behålla det så måste väl ändå HCG-nivån sjunka? Är embryot dött så upphör väl produktionen av HCG? Jag tänkte att jag skulle köpa ett CB digital igen och testa. Då borde veckoindikatorn står på 2-3 veckor för att ligga på rätt nivå. Ligger det kvar på 1-2 veckor så kan det vara värre. Jag läste någonstans att för att få så rättvisande som möjligt på testet ang veckorna så ska man testa med morgonurin även om man passerat BIM.

Behövde skriva av mig lite... Önskar att jag kunde släppa oron... Rynkar på näsan

• Vildhallon

Tack för att stöttning tjejer! {#emotions_dlg.flower} Vad glad jag är att jag är att ni hittade hit till tråden! Jag får försöka släppa detta. Jag vet ju trots allt att jag oroar mig mycket i onödan. Jag har också trott att jag inte kan bli gravid och oroat mig över det, men nu är jag gravid för tredje gången. Jag tar ofta ut mycket sorg i förskott och det är jättejobbigt.

Tack för att ni finns, och jag följs gärna åt genom plus, och bebisarnas uppväxt som Bebislängt skrev tidigare i tråden. Glad

• Vildhallon
    Grynis skrev 2014-01-14 15:38:09 följande:
    Tog ett gravtest igår men blev lite fundersam. Kontrollstrecket hamnade där det skulle med den andra strecken hamnade lite långt ner, enligt mig. Min man tyckte att 2 streck är ju positivt oavsett om det hamnar för långt ner. Han har sett andra tecken med mig också som han sa. Från att varit ett salthatare så bara måste jag ha allt som innehåller mycket salt. 
    Första testet jag tog för några dagar sedan fick bara ett kontrollstreck resten var vitt. Så detta var helt annorlunda.
    Låste på en blogg om e tjej som var med om exakt samma situation och hon tog ett nytt senare och var gravid.
    Undra om jag vågar hoppas lite att dte har tagit sig denna gången? Obestämd
    Brösten ömmar av och till vilket dom inte brukar innan mens. Dom brukar då ömma hela tiden för att strax innan ens sluta ömma helt. 
    Kan tillägga att jag var och skulle köpa en ny bh i måndags och har ökat 1 kupstorlek på några veckor trots att jag inte gått upp i vikt, tappade 8 kg under nov-dec så dom borde ju ha krympt Förvånad

Jaja, hoppet är ju det sista som överger en.....

Ha en bra dag tjejer!  Skrattande
    Låter lovande! Kan du inte posta en bild på testet?
  • Vildhallon
    Tedax skrev 2014-01-14 17:55:20 följande:
    Jag undrade precis samma sak om missfall och progesteronkräm när jag var gravid med sonen, så jag ställde frågan till BM här på FL. Får inte till länken, men kolla adressen nedan:

www.familjeliv.se/Forum-15-317/m63967340.html

Pepp, pepp, du väntar barn, inte missfall! {#emotions_dlg.flower}

Tack Tedax! Det gjorde mig lite lugnare Glad
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?