• Mysmia79

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Nrk79 skrev 2014-07-16 22:50:32 följande:

Hej.

Hänger gärna på denna tråd. Fick ett missfall i våras o jobbar nu på att bli gravid igen. Är några dagar från mens så får vänta lite med att testa. Hoppas, hoppas! :)

Hur långt ifrån är du? Jag är på bim-5 i dag....dagarna går sakta :)
  • Mysmia79
    Nrk79 skrev 2014-07-17 09:54:54 följande:
    Hej Mysmia.
    Jag är bim-2... Några dagar kvar. Vi hade inte sex på ÄL men 2 dgr efter så det blir kanske inget. Men visst hoppas man. :)
    Inte vi heller, 3 dagar innan. Så jag hoppas på att det va nån liten rackare som simmade vilse en stund. De två sista dagarna har jag sovit hela natten, varit uppe en timme på morgonen och sen sovit heeeela förmiddagen igen. Och mensvärken har hållt i sig sen äl...så trökigt
  • Mysmia79
    joss82 skrev 2014-07-17 09:41:53 följande:
    Spännande med bidrottninggelé, vad ska det ha för effekter? Har förstått att man ofta märker av ägglossningen mer. Ska den påverka menscykeln på något sätt också? har du fått ÄL tidigare/senare än vanligt?
    Den hjälper väl mot lite allt möjligt som jag förstått. Om man har oregelbunden mens (som jag) så ska den bli lite mer regelbunden. Gör väl så man blir lite mer fertil, känner av äl mer. Ska minska pms besvär. Hjälper på nåt vid hyn. På mig vet i fan asså. Är väldigt torr i ansiktet och måste smörja mig när jag duschat det behövde jag inte med dessa. Fick dock aldrig helt positivt på äl test (fick stegring). Hade jätte äl sekret samma morgon sen inget mer. Samma kväll hade jag jätte ont över höger äggstock och fick ont i bröstvårtorna två dagar innan dess. Haft mensvärk varje dag sen dess med. Typ som mycket mer pms än jag brukar ha, från äl till nu bim -5. Har sovit som fasen de två senaste dagarna. Så vi får väl se
  • Mysmia79

Ja det blev ju inte bättre precis :/ nu hoppas jag bara jag är gravid så det va värt det ;)

• Mysmia79
    Tedax skrev 2014-07-18 20:38:41 följande:
    Enligt 1177 så är det helt normalt att de små rackarna lever i fem dagar så chansen finns. Glad 
    Nu har jag kollat lite i min app och sen jag tog ut spiralen har jag haft en cykel på 25,25,31 och sist 35 dagar. Så jag tog ett snitt på 30 dagar. Då skulle jag haft äl den 10 (sex 5:e och 11:e) och i så fall är jag på bim-5 i dag. Känns som det kan stämma lite bättre ändå. 8:e jätte äl sekret på morgonen (allt jag märkte av), starkast på äl test samma eftermiddag och samma kväll började jag få mycket mensvärk (som höll i sig tills för två dagar sen). Eller ja jag vet inte...bara snurrig. Kritvitt grav test än så länge i alla fall
  • Mysmia79

I dag fick jag ett super svagt streck. Går bara att se i vissa vinklar och när men lyser i genom det men hoppas det blir starkare :)))

• Mysmia79
    joss82 skrev 2014-07-20 16:36:51 följande:
    Åh, håller tummarna!! Om du får plus nu ska jag prova bidrottninggelé nästa menscykel.
    Hahaha ja fast tyvärr känner jag mig inte så gravid (men det har jag inte gjort med nån av mina tre barn) nog bara jag som tycker och vill känna massor
  • Mysmia79
    majja77 skrev 2014-07-20 21:46:32 följande:

Jag har heeelt glömt bort väntan denna månad, har haft full fokus på träning, men är på bim-4 ida :)   Sen har jag läst att medicinen melanotin ska vara jätte bra för dem kvinnor som har dålig ägg produkttion, det hade jag ingen aniing om förut, dem ger visst det till kvinnor i china som genomgår ivf för bättre äggplock :)

Ja vi får väl se om det funkar här, men känns inte så. Vi hade knappt sex då heller. Men vi få väl se om man har tur denna månaden, blir 5:e försöket och jag har alltid blivit på första innan. Men är ju äldre nu och så med, sen vill jag nog för mycket med
  • Mysmia79
    majja77 skrev 2014-07-20 21:46:32 följande:

Jag har heeelt glömt bort väntan denna månad, har haft full fokus på träning, men är på bim-4 ida :)   Sen har jag läst att medicinen melanotin ska vara jätte bra för dem kvinnor som har dålig ägg produkttion, det hade jag ingen aniing om förut, dem ger visst det till kvinnor i china som genomgår ivf för bättre äggplock :)

Men då e vi på samma bim (fast inte hundra då jag har oregelbunden och vet inte riktigt vilken dag jag hade äl)
  • Mysmia79

I dag kom tanten :(

Jag fick kortare cykel i alla fall, nu med bidrottninggele gick den från 35 dagar till 28

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?