• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    MrsLowlife 26/3

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Mon bébé 26/11
    Pealuttan

jamieblue 
    MissErabel

Tar bort mig från listan men vet inte riktigt hur min kropp funkar just nu. Hade eventuellt äl i torsdags, som sagt, hoppas då att mensen dröjer nu och att jag inte har en superkort lutealfas bara för att ägget släppte så sent (typ dag 28!). Förstår ingenting. Har inte helt gett upp förhoppningen att vara gravid heller då.
  • Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-03-19 10:47:01 följande:
    Tack alla, känns fint. Hjärta

Vad häftigt med husdjuren MonBebe!! Jag tror absolut att de har känt det tre dagar efter. Om en hund kan detektera cancer genom att lukta på urin(!!) från en cancersjuk så tror jag definitivt att de kan känna det när de har dig alldeles nära varje dag!!
    Ja, jag tror också det Glad. De har ju en helt annan känslighet än vi människor. 
    Ett "billigt" och väldigt effektivt graviditetstestFlört
  • Mon bébé 81
    M39 skrev 2014-03-19 11:01:51 följande:
    Kan det vara nåt? Lr hoppas jag för mycket.
    Jag tycker att det är ett ljust streck till höger, om det inte är skarven på testet vill säga. 
    Men färgen går inte att se. Har själv använt billiga stickor från nätet, och de ger ofta grå spökstreck så det är färgen som avgör om man är gravid eller ej. Håller såklart tummarna!
  • M39

Nee, skarven är det inte. Men dock eftermiddags urin då jag bara "var tvungen att testa" ÄL+8 dessutom , så jag vet ju att det är toktidigt att testa....

• Vildhallon
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-18 06:53:55 följande:
    Och så kunde jag inte vänta längre med att testa. Jag är världens mest nyfikna människa tror jag Flört.
    Maken är inte hemma, men han fick det glädjande beskedet per sms väldigt tidigt i morse.

Fick mitt Plus på ÄL+12
    Ett svagt, men klart synligt rosa streck.

Symptom: betydligt större bröst sedan 7 dgr efter ÄL, lätt molvärk (nu får man sluta skriva mensvärk ;)) och lite rapig. Men det som är nästan mest tydligt är faktiskt hur mina husdjur har reagerat. Sedan 3 dgr efter ÄL har de legat hos mig konstant, ena honan luktar och slickar på mig (har hon aldrig gjort förut). Det kanske inte är möjligt att upptäcka en graviditet 3 dgr efter ÄL, men mina husdjur gjorde nog det ändå Flört

Jag fortsätter att hålla mina tummar och tår hårt för alla er som väntar!
    Grattis!! Vad roligt! {#emotions_dlg.flower}
  • Bebislängt

Vildhallon: hur går det för dig?

Jag gjorde kub igår och fick helt ok siffror, blev även framflyttad igen och går in i v14 i morgon. Gjorde du kub?

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?