• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • joss82
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-14 06:48:09 följande:
    Jag ska testa på torsdag eller fredag nästa vecka. Känns som en evighet just nu!
    Håller tummarna. Fick ganska starkt utslag på min sista äl-sticka imorse, måste nog köpa lite fler äl-test idag. Blir inte klok på min kropp nu.
  • Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-03-14 08:15:49 följande:
    Håller tummarna. Fick ganska starkt utslag på min sista äl-sticka imorse, måste nog köpa lite fler äl-test idag. Blir inte klok på min kropp nu.
    Har du provat med ÄL-stickor hela menscykeln?
  • Aftonstjärna
    Tedax skrev 2014-03-15 13:23:30 följande:
    ÄL +11 och ett tokblankt graviditetstest.
    Det är väldigt tidigt! Jag fick inte plus förrän mensen var några dagar sen! 
  • Mon bébé 81
    Än är inte hoppet ute! Håller mina tummar stenhårt för dig.
  • Bebislängt

Det fick jag på ÄL +12 också :)
  • Tedax

Tack för peppning! {#emotions_dlg.flower}

Tror dock inte på att det har tagit sig denna månad, jag är alldeles för pigg. Brukar bli hysteriskt trött i början på en graviditet (något som jag blev vid båda missfallen och graviditeten med sonen). Kommer naturligtvis ändå att fortsätta testa med dårens envishet... Flört

• Grynis

Hej allihopa.

Fick min mens i torsdags, tyvärr,  men det är bara att ta nya tag. Testade förra månaden att äta rosenrot utan resultat. Började nu på första mensdagen med  Forever Royal Jelly tabletter, bidrottningsgele. Ska bli spännande och se om dom har någon verkan.                                                                                                                                               Så det blir bara att fortsätta jobba på bebis, är ju inget tråkigt jobb direkt man måste göra ;) :)

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll :)

• Mon bébé 81

Grynis: bättre lycka denna gång! Glad

MIna bröst har svullnat upp minst 1 kupa (eventuellt ännu mer), och mina bh:ar är för små. Har inte tänkt på om brösten brukar svullna upp så här innan mens, men jag tycker att jag borde ha märkt det tidigare eftersom bh:arna inte ens passar. De ömmar lite ibland också, men inte särskilt mycket. Har "mensvärk" sedan tre dagar tillbaka, men det kan även vara tarmarna som spökar. Har haft problem med lös mage också. Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag ska testa i alla fall. Om inte mensen har dykt upp innan dess vill säga.

• Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-16 09:35:10 följande:
    Grynis: bättre lycka denna gång!

MIna bröst har svullnat upp minst 1 kupa (eventuellt ännu mer), och mina bh:ar är för små. Har inte tänkt på om brösten brukar svullna upp så här innan mens, men jag tycker att jag borde ha märkt det tidigare eftersom bh:arna inte ens passar. De ömmar lite ibland också, men inte särskilt mycket. Har "mensvärk" sedan tre dagar tillbaka, men det kan även vara tarmarna som spökar. Har haft problem med lös mage också. Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag ska testa i alla fall. Om inte mensen har dykt upp innan dess vill säga.

Lycka till! Det låter ju onekligen som om nåt är därinne. :) Jag kände ingenting alls innan BIM. Det enda som kunde ha avslöjat var att jag hade 37.1 i temperatur varje dag motför annars brukar jag variera mellan 36,5 och 36,8.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?