• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • MjölkChoklad

Grattis Mon bébé 81 - var roligt!!!! Gravid

Lantlollan - håller tummarna för att ÄL kommer igång bums {#emotions_dlg.flower}

M39 skrev 2014-03-20 08:39:51 följande:
    www.familjeliv.se/hem/m39/gallery/php1qcum5.j... Irl så är det rosa, finns de som tycker det är grått. Men testet för 2 dagar sen kunde man bara ana att det fanns nått där. Jag hoppas iaf att halsbrännan from hell och molvärken är nåt positivt.
    Det där ser allt ut som en positiv test! 
  • Lantlollan

Jag har fullt utslag på ÄL-testet idag, men det verkar inte alls som att övriga kroppen "är med på tåget". Inga äggviteflytningar eller så, utan känner mig mest bara torr. :P Nog inte mycket att hoppas på denna månaden med andra ord, men det är skönt att ägglossningen iaf verkar vara på gång! Temperaturen är ju helt bananas i och med tidsomställningen (sex timmar) från semestern, så den ger ingen vägledning än så länge. Synd att att vänta inte riktigt är mitt starkaste kort. ;)

• MrsLowlife

Jag fick mens i morse, någon dag tidigare än vanligt men ändå inom rimligheten. Det var vårt 4:e försök så det känns inte alltför hårt. Funderar på att använda ägglossningstest till nästa vända men är lite skeptisk på om det verkligen betalar sig, jag tempar i dagsläget. Tycker att man läser om många som har problem med avläsningen av de där testen och då känns det ju som pengar i sjön.

Om det bara är jag kvar på BIM-listan känner jag att jag backar ur den här tråden, så delaktigt har jag inte varit och så viktigt är det inte för mig.

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    MrsLowlife april

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Mon bébé 26/11
    Pealuttan

jamieblue 
    MissErabel

• Mon bébé 81
    MrsLowlife skrev 2014-03-23 17:41:29 följande:
    Jag fick mens i morse, någon dag tidigare än vanligt men ändå inom rimligheten. Det var vårt 4:e försök så det känns inte alltför hårt. Funderar på att använda ägglossningstest till nästa vända men är lite skeptisk på om det verkligen betalar sig, jag tempar i dagsläget. Tycker att man läser om många som har problem med avläsningen av de där testen och då känns det ju som pengar i sjön.

Om det bara är jag kvar på BIM-listan känner jag att jag backar ur den här tråden, så delaktigt har jag inte varit och så viktigt är det inte för mig.
    Det dyker säkert upp fler med BIM-datum snart. Jag fortsätter att hålla tummarna hårt för alla er som väntar. 

Jag tyckte att det var värt att använda ägglossningstest. Jag tempade också, men det var i slutändan ägglossningstesten som gav mig klart besked om när ÄL faktiskt var. Hade inget problem att läsa av resultaten (när de väl kom). Använde billiga stickor från "bäst på test". 
  • Tedax

Jag är också kvar. Glad Har bara inte skrivit upp mig på BIM-listan då jag är osäker om vi kommer att få till ett försök denna månad, maken kommer att vara bortrest under ÄL-veckan. Men har vi tur så hinner han hem i tid...
  • Vildhallon
    Bebislängt skrev 2014-03-20 12:00:20 följande:
    Vildhallon: hur går det för dig?

Jag gjorde kub igår och fick helt ok siffror, blev även framflyttad igen och går in i v14 i morgon. Gjorde du kub?

Ja vi gjorde KUB och det gick jättebra! Nu väntar vi på RUL i slutet av april!

Hur går det för dig?
  • Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-03-23 21:05:54 följande:
    Ja vi gjorde KUB och det gick jättebra! Nu väntar vi på RUL i slutet av april!

Hur går det för dig?

Det går bra! Hade önskat lite högre siffror på kuben men tror kanske inte att man är helt nöjd så länge man inte får 1:20000 :) Men allt såg bra ut och jag blev framflyttad igen och är nu 13+2. När är du nu? Jag har också RUL i slutet av april. Sista, faktiskt. :)
  • Blåblomman

Jag är också kvar. Nästa BIM är 1/4. Kommer att köra med ägglossningstest om det blir en nästa vända, vilket det med största sannolikhet kommer bli..

• majja77

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    MrsLowlife april

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Mon bébé 26/11
    Pealuttan 
    jamieblue 
    MissErabel
    Om du vill slippa krångla med att läsa av äl test så rekomenderar jag cb där visar det glad gubbe när man har äl, finns ju två varianter den med dubbelindikator och den vanliga cb som bara visar glad gubbe när man är nära äl
  • Lantlollan

BIM   

MrsLowlife april

Plussat   

Vildhallon, BF 15/9 

Bebislängt, BF 24/9  

L 1977, BF 4/10 

Aftonstjärna BF 17/10 

Mjölkchoklad 2/11

Mon bébé 26/11

Pealuttan 

jamieblue 

MissErabel

Jag är också kvar, men vet inte när jag har bim riktigt då jag fick tidigt mf för några veckor sedan. Bim borde vara ca en vecka in i april, för jag hade förmodligen äl I fredags.

Jag tempar också, men tycker att stickorna kompletterar bra. Har inga problem med att läsa av dem och jag kör med billiga från testlagret.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?