• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Tedax
    joss82 skrev 2014-03-25 08:32:04 följande:

När har du BIM, Tedax?
    Jag vet inte om vi får till något försök denna månad. Rynkar på näsan Maken är bortrest under ÄL-veckan och kommer hem samma dag som Fertility Friend beräknar ÄL. Så jag återkommer med BIM om vi får till det... Flört
  • mimmih
    Tedax skrev 2014-03-25 19:12:40 följande:
    Så klart att du ska vara med. Glad

RUL betyder RutinUltraLjud och görs någon gång mellan vecka 18 och 20.
    Tack!

Aha, jag visste inte att man brukade sätta ett "R" innan det ultraljudet.
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-03-25 17:23:26 följande:
    Jag håller med om en gravidtråd för oss här! Jag har skrivit i en annan tråd, men det är så många där och jag känner mig inte så hemma där. Jag har fått lite mage och nu börjar kollegorna att fråga. Jag har också mage sedan innan och det kombinerat med svullen mage i övrigt (trög) så syns det ganska mycket. På kvällen är det värst för då står magen verkligen rätt ut! Nu är det exakt 28 dagar kvar till RUL. Bara att vänta....

Ja, tycker absolut vi ska ha en gravidtråd!!!! Inskrivning igår - kändes bra! KUB bli nog veckan efter påsk. Lååååång väntan....
  • joss82
    Gjorde negativt test idag på BIM - 1/2. Antar att det betyder att det inte blev någon bebis den här gången Gråter. Men det var väl för mycket begärt att det skulle funka på första försöket... Nu hoppas jag att mensen dyker upp som den borde i morgon eller på fredag.
  • Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-03-26 08:29:48 följande:
    Gjorde negativt test idag på BIM - 1/2. Antar att det betyder att det inte blev någon bebis den här gången Gråter. Men det var väl för mycket begärt att det skulle funka på första försöket... Nu hoppas jag att mensen dyker upp som den borde i morgon eller på fredag.
    Helt kört är det ju inte förrän BIM har passerat. Men skulle det inte ha tagit sig den här månaden så håller jag tummarna hårt för att det blir nästa månad istället. Kram!
  • CorneliaVelvet
  • CorneliaVelvet

Hmm vet inte vad som hände med mitt inlägg...tänkte hur som helst lägga till mig på BIM listan :) kanske ngn annan som ka lyckas lägga till mig, iaf så har jag BIM nu på fredag den 28:e. Denna gång ska jag inte testa mig innnan utan vänta tills BIM eller BIM+1 (om det blir så)

• mimmih

Här kommer en liten presentation av mig! Jag är 35 år, gift och vi startade bebisverkstan i november förra året. Jag blev gravid på första försöket men det resulterade i ett missfall i vecka 9 (foster ca 7 veckor). Återhämtade mig snabbt fysiskt men menscykeln är lite oregelbunden och jag har fått en fruktansvärd PMS efter missfallet. Nästa månad kör jag igång med äl-tester igen.

Det ska bli roligt att följas åt med er, jag lämnade gruppen då jag var alldeles för fokuserad på att mitt missfall skulle bli klart och inte att försöka bli gravid. Men nu är jag på gång igen!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?