• Tedax

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Annica80: Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Sourz: Hur går det? Mensvärk kan ju lätt förväxlas med växtvärk...

MagicQueen: Usch, inte ett missfall till. Gråter Kramar till dig! Har du kollat dina sköldkörtelvärden? Jag fick tidiga missfall pga dem, men det ordnade sig när jag fick medicin.

CorneliaVelvet: Håller tummarna för att du bara testat lite för tidigt!

Majja77: Visst blir man trött på sig själv ibland, jag är likadan. Så fort ÄL är över börjar det: är inte brösten lite ömma, mår jag inte lite illa, visst är jag lite tröttare än vanligt... Flört

Vinterdröm: Hoppas du lade ett fint ägg i påskas! Glad
  • Tedax
    MrsLowlife: Det är lätt att bli uppgiven i strävan efter att bli gravid, även om man rent logiskt vet att kan ta tid så hjälper det inte alltid känslomässigt. Pepp & kram!
  • Tedax
     {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower}   
    Sourz 24/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 30/4
    Vinterdröm 30/4
    Annica80 3-4/5
    Lantlollan 5/5
    Majja77 7/5
    Mysmia79 13/5
    Tedax 16/5
    MagicQueen 17/5

Plus Plussat Plus    
    Vildhallon, BF 15/9   
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10   
    Aftonstjärna BF 17/10    M
    jölkchoklad 2/11 

Mon bébé 26/11  
    Pealuttan  
    jamieblue   
    MissErabel
    Ljusfat

• Tedax

Här är mensen äntligen slut. Glad Håller tummarna att det ska gå bättre denna månad och att vi åtminstone få till ett försök denna månad. Håller tummarna att sonen håller sig frisk under ÄL-veckan, så att han inte vill sova mellan mamma och pappa, lite svårt att få till något med honom där... Flört

Nu ska jag sluta att spamma tråden för i kväll... Flört

• Tedax
    joss82 skrev 2014-04-24 21:02:56 följande:
    Ni som är eller har varit gravida, hur har er mage känts före BIM? Är på ÄL+8 nu, har inte mensvärk men annan typ av magsmärtor. Har haft lite ont hela dagen idag, inte molande utan lite skarpare smärta som varierat under dagen. Får mer ont när jag tex sitter ner och jeansen trycker åt. Känner mig även uppsvälld. Någon som haft liknande? Tycker inte det brukar kännas så.
    Svullen mage är ju vanligt tidigt i en graviditet, det hade jag. Hoppas att det är växtvärk!
    MagicQueen skrev 2014-04-25 06:20:47 följande:
    Nej det har jag inte gjort, tack för tipset. Kanske ska få be att kolla dom. Aldrig haft mf tidigare och nu 2 tidiga av 4 försök, det känns inge roligt.

Förstår att det känns riktigt jobbigt! Håller tummarna för tredje gången gillt!  TSH-värdet ska vara under 2,5, helst under 2,0 när man vill bli gravid. Vården tycker ofta att upp till 4,0 är normalt, men jag fick inte behålla en graviditet förrän jag var nere på 2,2.
  • Tedax
    lill grodan skrev 2014-04-25 13:21:36 följande:
    Nä,nu orkar jag snart inte mer. Alla våra prover och tester och undersökningar är helt normala och min ägg produktion ligger som sagt till och med i överkant! Läkaren kan absolut inte hitta något som tyder på att vi inte ska kunna bli gravid på egen väg . Men ändå sitter jag här och grinar varje månad! Ska spola äggledarna på måndag och få göra en genomgång där det sprutas in kontrast för att se om det kan vara något mindre problem som helt enkelt stör så att ägget inte fäster. Frågan är väl hur länge man orkar hålla på! Känns redan att det sliter på oss båda trots att vi varit tillsammans så länge... Ja nu har jag iaf fått gnälla ifrån mig lite :)
    Stort grattis till alla er som plussat!
    Ibland måste man få gnälla av sig lite! Förstår din frustration, på ett sätt vill man ju att de ska hitta ett problem som man kan åtgärda eller om det inte finns något problem så vill man ju bli gravid på studs. Hoppas att ägglederspolningen går bra. Har hört att det är stor chans att bli gravid precis efter en sådan, då det är nyspolat så att säga!  
  • Tedax
    MagicQueen skrev 2014-04-25 21:49:33 följande:
    Om värdet är för högt, hur gör dom för att få ner det? Nyfiken då jag ej har nån erfarenhet alls
    Man får medicinen Levaxin. Mitt TSH-värde gick från 3,99 till 2,22 på drygt en månad och jag blev gravid direkt.  Och bäst av allt, jag fick behålla graviditeten!  
  • Tedax
    MagicQueen skrev 2014-04-26 06:42:46 följande:
    Tack för ditt svar smile1.gif vänder man sig till läkare på vårdcentralen eller till bm så hon skickar remiss?
    Provet tas enkelt genom ett blodprov och kan göras både hos BM och vårdcentralen. Det stora problemet är att få tag på en tillräckligt uppdaterad läkare som vill skriva ut medicin om dina värden är för höga. Rynkar på näsan Jag fick nej av min vårdcentral och av min gynekolog, trots två tidiga missfall och ett TSH-värde på 3,28. Till slut fick vi tag på en fertilitetsläkare då vi försökt i över ett år och inte blivit gravida ("bara" missfall). Jag fick testa igen och var uppe på 3,99 och då skrev hon motvilligt ut medicin. Hon sa rakt ut att hon inte trodde att det skulle hjälpa oss! Förvånad 

• Tedax
    majja77 skrev 2014-04-26 17:19:21 följande:
    Äl+6 idag, fick en vit krämig flyning med lite rosa i ?? Det har jag aldrig upplevt de andra 10 försöken, så detta är något nytt?? Va fan kan mensen komma redan 6 dagar efter äl? Obestämd
    Någon form av nidblödning? Glad
  • Tedax
    cottonBelle skrev 2014-04-28 19:37:53 följande:
    Hej, får jag hoppa in här? Jag och maken ska börja försöka bli gravida i maj. Jag fyller 34 i år och han är 35. Oroliga att det kommer att vara svårt pga våran ålder, men hoppas så klart att det ska bli plus fort som attan! smile5.gif
    Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Det behöver ju inte ta längre tid bara för att man är lite äldre... Glad
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?