• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • MagicQueen

Ljusfat: välkommen hit och hoppas du får ett pluss imorgon.

Majja77: hoppas att du med får pluss imorgon och att inte kroppen håller på o lurar dig.

Jag har äl flytningar nu, så sex igår. Blir inget nu i 3 dgr pga jobb, så bara o hoppas att vi hinner med en gång till på torsdag, att inte äl hunnit vara då. Då menscykeln varit lite oregelbunden, 24-29 dgr då vet jag inte exakt. Men äl nångång tis- fredag har jag iaf kommit fram till

Jag och min sambo gifte oss i lördags, så numera är han min man och inte bara sambo. Känns fantastiskt <3

Nu spekuleras det ju såklart om vi ska ha barn osv och det är lite jobbigt iom att vi är inne på försök 4 nu med missfall på försök 2. Vi är tysta med att vi försökt sen i januari.

Tyvärr är det inte bara att bestämma sig och tro att det ska bli barn direkt. Jag har alltid blivit gravid direkt tidigare, på första försöken, men tyvärr verkar det svårare nu.

• majja77
    MagicQueen skrev 2014-04-07 06:55:46 följande:
    Ljusfat: välkommen hit och hoppas du får ett pluss imorgon.

Majja77: hoppas att du med får pluss imorgon och att inte kroppen håller på o lurar dig.

Jag har äl flytningar nu, så sex igår. Blir inget nu i 3 dgr pga jobb, så bara o hoppas att vi hinner med en gång till på torsdag, att inte äl hunnit vara då. Då menscykeln varit lite oregelbunden, 24-29 dgr då vet jag inte exakt. Men äl nångång tis- fredag har jag iaf kommit fram till

Jag och min sambo gifte oss i lördags, så numera är han min man och inte bara sambo. Känns fantastiskt <3
    Nu spekuleras det ju såklart om vi ska ha barn osv och det är lite jobbigt iom att vi är inne på försök 4 nu med missfall på försök 2. Vi är tysta med att vi försökt sen i januari.
    Tyvärr är det inte bara att bestämma sig och tro att det ska bli barn direkt. Jag har alltid blivit gravid direkt tidigare, på första försöken, men tyvärr verkar det svårare nu.
    Grattis till giftermålet!  Här kom tanten imorse som på beställning. kommer iaf aldrig mer testa med one step då dem ger tydliga rosa spök, Lycka till i verkstaden..bara ladda om till nästa äl då.
  • MagicQueen

Maja77: Tack

Va trist med mensen. Allra helst när man blivit lurad sådär av falska tester

• joss82

MagicQueen: grattis till giftermålet!! jag går lite och väntar på att min sambo ska fria, vi har pratat en del om det på sistone och skojat om att "ja, vi får väl se vem som hinner först". Hade en plan på att göra det själv, men nu tycker jag nog att det vore mysigt om han gjorde det.

Annars går jag och väntar på äl. Borde komma någon gång under veckan tycker jag, kanske till helgen. Började testa igår. Hoppas lite att den dröjer, så chansen ökar för ett januaribarn.

• MagicQueen
    joss82 skrev 2014-04-07 10:05:05 följande:

MagicQueen: grattis till giftermålet!! jag går lite och väntar på att min sambo ska fria, vi har pratat en del om det på sistone och skojat om att "ja, vi får väl se vem som hinner först". Hade en plan på att göra det själv, men nu tycker jag nog att det vore mysigt om han gjorde det.

Annars går jag och väntar på äl. Borde komma någon gång under veckan tycker jag, kanske till helgen. Började testa igår. Hoppas lite att den dröjer, så chansen ökar för ett januaribarn.

Tack tack

Spännande tid ni har framför er med frieri och allt därtill. Som jag väntat och längtat sen i november när vi bokade detta. Underbart att vars man o hustru nu, men lite trist att allt är över. Nu ser vi fram emot att få bröllopsbilderna dom skulle komma om ca 2 veckor. Bör bli ungefär samtidigt som jag har bim
  • Ljusfat

Ingen mens än. Har mensvärk på vänster sida och har haft det några dagar. Vikten hade dock ökat som den alltid gör dagarna innan mensen. Fyller år på onsdag och vad hade varit en bättre present än ett plus? Mensen blir säkert sen och kommer då bara för att . Aah denna väntan. Hellre mens än att vara sen utan plus :)

• Vinterdröm
    Ljusfat skrev 2014-04-07 11:54:41 följande:
    Ingen mens än. Har mensvärk på vänster sida och har haft det några dagar. Vikten hade dock ökat som den alltid gör dagarna innan mensen. Fyller år på onsdag och vad hade varit en bättre present än ett plus? Mensen blir säkert sen och kommer då bara för att . Aah denna väntan. Hellre mens än att vara sen utan plus :)

Håller med helt, när min mens var sen var det värsta av allt.

Trist Majja77, men bättre lycka nästa gång! Och grattis Magic Queen!
  • Lantlollan

Blä, vad trist Majja77, när man hinner få upp förhoppningarna så!! Jag fick också påhälsning igår. Surt, sa räven. Nu får vi försöka oss på en 2015-bebis.

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}     
    CorneliaVelvet 28/3 
    Blåblomman 1/4 
    majja77 7/4

mimmih 8/4 
    MrsLowlife 21/4
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 28/4
    Vinterdröm 30/4
    Lantlollan 5/5

Plus Plussat Plus    
    Vildhallon, BF 15/9   
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10   
    Aftonstjärna BF 17/10  

Mjölkchoklad 2/11  
    Mon bébé 26/11  
    Pealuttan  
    jamieblue   
    MissErabel

• majja77
    Lantlollan skrev 2014-04-07 14:18:25 följande:
    Blä, vad trist Majja77, när man hinner få upp förhoppningarna så!! Jag fick också påhälsning igår. Surt, sa räven. Nu får vi försöka oss på en 2015-bebis.

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}     
    CorneliaVelvet 28/3 
    Blåblomman 1/4 
    majja77 7/4
    mimmih 8/4 
    MrsLowlife 21/4
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 28/4
    Vinterdröm 30/4
    Lantlollan 5/5

Plus Plussat Plus    
    Vildhallon, BF 15/9   
    Bebislängt, BF 24/9    
    L 1977, BF 4/10   
    Aftonstjärna BF 17/10   
    Mjölkchoklad 2/11  
    Mon bébé 26/11  
    Pealuttan  
    jamieblue   
    MissErabel
    Ja trist, men lite vila och nya tag *igen*
  • CorneliaVelvet

Här har man ÄL på g testade med rfsu ÄL-teststickor denna gången ist för testlagret. Visade sig att jag hade ÄL tidigare än jag tänkt mig...fick två tydliga streck i lördags redan. Så nu får vi väl se om det fäster denna gång :) Sen ska jag och mannen på semster i veckan oxå så kanske blir inte väntan till BIM lika lång.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?