• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • MagicQueen

Min mens kom igår 4 dgr för tidigt. Suck. Positivt att nästa äl och bim kommer snabbare då iaf iom att cykeln blev kortare. Nästa äl borde bli 11/4 (haft cykel på 28 dgr och lutealfas på 16 dgr, nu 24 dgr och 12 dgr lf. Men nästa äl blir 11/4 hursom...) och bim 23-27/4 om nån vill lägga till mig... Kommer testa med äl stickor denna gång föt säkerhetsskull.

• majja77

jag kan inte jämföra med förra grav, då den var för 12 år sedan Tungan ute, då visste jag inte ens att jag var gravid förrens v 7+5. gjorde då ett test hos bm som var knappt synligt, men reultatet är en 12 årig pojke idag Skrattande, så hoppas på en liten sladdis. har bim 7/4 . tog test idag kunde inte hålla mig , tidigt jag vet, och neg såklart, jag är anntingen på äl+8 eller 9 hade full utslag på äl test den 22. 23 mars.den enda skillnaden från alla andra månader är att jag inte har ett dugg ont i brösten, brukar få det redan på äl+4 annars.

• joss82
    Vinterdröm skrev 2014-03-31 08:09:57 följande:
    Så kom mensen i helgen på BIM +11, vilket i ju för sig var skönt för då kan vi börja försöka igen. Ny BIM blir 30/4, någon får gärna lägga till mig på listan. Lillgrodan och Joss 82, vi har BIM nästan på samma datum, denna gång får det banne mig ta sig! ;)

Ja, nu håller vi tummarna för oss!!!
  • Tedax
    Lill grodan: Det låter som ni har bra förutsättningar att bli gravida. Glad Jag tror att det i genomsnitt tar sju försök att bli gravid, så det gäller att ha tålamod. Något som jag inte har... Flört

Vinterdröm & MagicQueen: Hoppas att det är er månad nästa månad!

Majja77: Mysigt med en liten sladdis. Glad 
  • Tedax

Hoppas jag fick med alla nu... Glad

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}    
    CorneliaVelvet 28/3
    Blåblomman 1/4
    majja77 7/4
    Lantlollan ca 8/4
    mimmih 8/4
    MrsLowlife april
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 28/4
    Vinterdröm 30/4

Plus Plussat Plus   
    Vildhallon, BF 15/9  
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10  
    Aftonstjärna BF 17/10  

Mjölkchoklad 2/11 
    Mon bébé 26/11 
    Pealuttan 
    jamieblue  
    MissErabel

• majja77
    Tedax skrev 2014-03-31 14:16:36 följande:
    Hoppas jag fick med alla nu... Glad

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}    
    CorneliaVelvet 28/3
    Blåblomman 1/4
    majja77 7/4
    Lantlollan ca 8/4
    mimmih 8/4
    MrsLowlife april
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 28/4
    Vinterdröm 30/4

Plus Plussat Plus   
    Vildhallon, BF 15/9  
    Bebislängt, BF 24/9   
    L 1977, BF 4/10  
    Aftonstjärna BF 17/10  
    Mjölkchoklad 2/11 
    Mon bébé 26/11 
    Pealuttan 
    jamieblue  
    MissErabel
    Tackarr!! Skrattande först månaden av 10 som jag inte har flytningar mer, är torr, ingen mer molvärk hade det i 3 dagar, inga ömma bröst det har jag alltid annars bara några dagar efter äl och fram till mens,är inte ens skengravid som jag alltid blir, det enda som var idag är att tempen låg på 37,2 och det stack til som ett bi stick på höger sida..hmmm.. jag är nästan symptom fri, alla andra månader har jag fått skriva för full i mina annteckningar om symtom? hoppas detta är början till en liten.    Lycka till alla... Jag är nyfiken vad har ni för symtom?
  • Vinterdröm
    Tedax skrev 2014-03-31 14:09:26 följande:

Vinterdröm & MagicQueen: Hoppas att det är er månad nästa månad!

Tack, det får vi verkligen hoppas! En fråga till er andra på forumet; är det progesteronökningen efter ägglossning som orsakar ömma bröst/ömma bröstvårtor? Jag får alltid ömma bröstvårtor några dagar efter ägglossning, ganska bra tecken faktiskt. Jag minns inte att det var så när jag var yngre, däremot har det kommit sedan jag slutade med p-piller. Har blivit mer regelbunden också.

Majja77, jag har liksom du börjat föra bok över mina symptom under månaden, har köpt en liten anteckningsbok där jag för in mina symptom dag för dag. Ett ganska bra sätt att lära känna sin kropp faktiskt, och man kanske kan se mönster på sikt.
  • MagicQueen

Nu är mensen slut, bara att vänta på äl flytningarna som bör komma under/efter helgen.

• majja77

äl+10, tjuvtestade igår med cb, fick streck om jag höll upp det mot fönstret, såklart ingeet att lita på, hur bra är igentligen rfsu testa tidigt? har hört att det visar senare än vad cb gör? det är ju konstigt för det ska ju mäta från 10 och cb från 25. någon som tycker något om detta? eller har erfarenhet?

• Bebislängt
    majja77 skrev 2014-04-02 11:25:06 följande:

äl+10, tjuvtestade igår med cb, fick streck om jag höll upp det mot fönstret, såklart ingeet att lita på, hur bra är igentligen rfsu testa tidigt? har hört att det visar senare än vad cb gör? det är ju konstigt för det ska ju mäta från 10 och cb från 25. någon som tycker något om detta? eller har erfarenhet?

När jag googlade på RSFU testa tidigt förut så fick jag upp alldeles för många som fått positivt svar fastän de inte var gravida för att jag skulle våga prova dem. Bäst att hålla ut några dagar till tror jag :)
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?