• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Tedax

Jag rensade BIM-listan lite, fyll gärna på era nya BIM.

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    mimmih 8/4 
    MrsLowlife 21/4
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 28/4
    Vinterdröm 30/4
    Lantlollan 5/5

Plus Plussat Plus    
    Vildhallon, BF 15/9   
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10   
    Aftonstjärna BF 17/10  

Mjölkchoklad 2/11  
    Mon bébé 26/11  
    Pealuttan  
    jamieblue   
    MissErabel
    Ljusfat

• majja77

jag har bim 7/5 , någon vänlig själ får gärna lägga in mig i listan.. och grattis alla plussare Solig

• joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    mimmih 8/4 
    MrsLowlife 21/4
    MagicQueen 23-27/4
    lill grodan 25/4 
    joss82 28/4
    Vinterdröm 30/4
    Lantlollan 5/5
    Majja77 7/5

Plus Plussat Plus    
    Vildhallon, BF 15/9   
    Bebislängt, BF 24/9   

L 1977, BF 4/10   
    Aftonstjärna BF 17/10  

Mjölkchoklad 2/11  
    Mon bébé 26/11  
    Pealuttan  
    jamieblue   
    MissErabel
    Ljusfat
  • joss82

Nu vill jag att min äl ska komma snart! Tycker mig se en svag stegring, hoppas hoppas. Är det knäppt eller överdrivet att testa två gånger om dagen de dagar det är störst sannolikhet för äl? Stämmer det att stegringen kan vara så kort att man missar den om man testar en gång per dygn?

• Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-04-11 10:15:25 följande:
    Nu vill jag att min äl ska komma snart! Tycker mig se en svag stegring, hoppas hoppas. Är det knäppt eller överdrivet att testa två gånger om dagen de dagar det är störst sannolikhet för äl? Stämmer det att stegringen kan vara så kort att man missar den om man testar en gång per dygn?
    Det finns de som säger att de ser sin stegring endast under några timmar. Min stegring syntes betydligt längre än så. Jag fick fullt utslag två dagar i rad (morgontest). Och då hade det även blivit starkare någon dag innan. Håller tummarna för att din ÄL dyker upp snart!
  • MrsLowlife
    Ljusfat skrev 2014-04-10 09:41:53 följande:
    Jag fick banne mig två streck i morse Vad gör man nu???
    Stort grattis!
  • Tedax
    joss82 skrev 2014-04-11 10:15:25 följande:
    Jag har testat upp till tre gånger om dagen, så i så fall är jag ännu knäppare! Flört När vi försökte få sonen testade jag bara en gång om dagen, stegringen höll på flera dagar och testen gav fullt utslag i minst en dag, ibland två. Nu två år senare får jag ingen stegring under flera dagar. Testen går från blanka till nästan fullt utslag från en dag till en annan och dagen efter är de blanka igen. Trots tre test på dagen med starka utslag har jag inte fått fullt utslag någon gång. Rynkar på näsan Jag vet inte om det innebär att jag faktiskt missat det fulla utslaget eller värre om det är fertiliteten det börjar bli något fel på...

Hoppas att din ÄL på gång! Glad
  • Ljusfat
    MrsLowlife skrev 2014-04-11 15:14:20 följande:
    Stort grattis!

Tack så mycket :)
  • 3oyo

Stort grattis! Så kul! Jag skulle ha avvaktat några veckor och sedan ringt bm.

Ang äl och tester så kan man ju bli mer än förvirrad. Jag hade halv styrka på mitt sträck på morgonen. På em beslutade jag att testa tre test samtidigt varav två var samma sort (nya från ebay, blåa) och det tredje från en annan tillverkare (även ebay köpta i augusti, gröna). Det tredje har inte gett mig äl utslag på hela hösten. Gissa om jag blev förvånad när det testet var det som var ordentligt positivt och de andra på halvt ungefär. Jag trodde de gamla testen inte fungerade, men tji fick jag.

Det innebär att när jag har äl så är de blåa testen på halv styrka trots att det ska va lika starkt enl förpackningen. Dessa tester är helt blanka när jag inte har äl.

De gröna testerna ger alltid ett ljust sträck och fullt utslag/starkt sträck när jag har äl.

Jag hade alltså halverst utslag på morgonen, fullt på em och halvt morgonen efter så hade jag bara testat på morgonen hade jag missat äl. Nu märkte jag klart och tydligt i kroppen att något hände men jag vill ju som ha ett sträck som bevis.
  • Aftonstjärna
    Stort grattis! Var glad och ring till bm!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?