Ellaa skrev 2015-05-22 16:03:22 följande:
Exakt samma hände oss, min kille tog med alla våra 17 resebiljetter för tiden innan vi blev sambos dvs när vi hade långdistans, samt bilder me kvinnan bara tittade igenom snabbt. Tittade igenom hans pass. Och sa att det var bra så att det inte behövdes.
Vilket land/ambassad hade ni er intervju? Om du vill dela med dig det.
Man skulle ju tro att ambassadspersonalen tar mer än gärna in allt man ger de för utredningensskull.
Japan/Svenska ambassaden i Tokyo, sökte som många andra tidigt förra hösten.
Har bott i Japan i flera år, det var då vi träffades. Har fått flytta tillbaka till Sverige och försöker få hit henne. Har levt med 9 månader 7/8 timmars tidsskillnad.
Jag tror att personalen på våran ambassad, liksom verkar vara fallet i USA, är lite för godtrogna. Eller kanske att de inte känner till situationen. "Ni är glasklara" "Det här kommer vara ett lätt fall", jo men det tar fortfarande månader att få handläggare oavsett... Kanske på grund av detta som de inte vill ha några foton eller andra bevis, för de tycker det är helt överflödigt för "ni kommer ha absolut 0 problem". Mja, jo kanske, men känns lite naivt. Men det är väl sån man blir när man har suttit i denna situationen såpass längre.
Förresten, är det bara jag eller är det väldigt många som sökt augusti/september, vissa oktober, som man hör från? Jag har kollat på denna tråden sedan nyår och knappt aldrig hört från maj/juni/juli. På sistone någon november och januari. Undrar vad som har hänt med de andra månaderna, speciellt maj/juni/juli. Jag har följt den såpass länge att man borde ha hört något?
I smell a conspiracy! (/skämt)