Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Fikk mail av vår handläggare nå.
Hun skulle forsøke å gi oss et beslut i løpet av juni. Håper det. Hadde intervju for 1 mnd siden, og har ventet i over 1 år....
Fikk mail av vår handläggare nå.
Hun skulle forsøke å gi oss et beslut i løpet av juni. Håper det. Hadde intervju for 1 mnd siden, og har ventet i over 1 år....
Hoppsan, detta var inga trevliga nyheter. Jag ringde växeln och där sa killen att de jobbar med ärenden inlämnade Januari och Februari 2014 :(
Dock så var de till skillnad mot växjö väldigt artiga och trevliga och jag fick telefonnummer till teamleader som dock inte var där nu. Direktnummer till Solna är iaf 010-485 7553 om någon behöver det.
Ta följande räkneexempel:
Om en handläggare fattar 1 beslut om dagen och arbetar ca: 200 arbetsdagar blir det ju 200 beslut på ett år. Migrationsverket säger ju att de har över 5000 anställda. Låt säga att 1000 av dessa arbetar med beslut så skulle det bli 200 000 beslut på ett år.
Observera att jag har räknat mycket lågt med ett beslut om dagen. Om samma krav hade ställts på dem som det ställs på mig så borde de fatta MINST 3 beslut per dag. Verkligheten är väl att betydligt färre arbetar med ansökningar och att de knappt har några prestationskrav på sig.
jag ser att det är en hel del som har fått avslag gällande ansökningar om UT.
tråkigt för dessa speciellt när man har väntat länge och jag uppmanar er att fortsätta, GERINTE UPP!!!!
är det någon som har ansökt i oktober??
blir alla kallade till en så kallad intervju här i Sverige innan man får beslut???
//T
De va så lite så :) Vi får hjälpa varandra så mycket som vi kan...
Vad menar ni med JO anmälla? Kanske ja också behöver göra en :)
Underskatta inte desperata pojkvänner. Genom manuella sökningar:
www.migrationsverket.se/Kontakta-oss/Kontrollera-din-ansokan.html&submitButton=S%C3%B6k
www.migrationsverket.se/Kontakta-oss/Kontrollera-din-ansokan.html&submitButton=S%C3%B6k
Där har de något att bita i på migrationsverket.
Underskatta inte desperata pojkvänner. Genom manuella sökningar:
Där har de något att bita i på migrationsverket.
Hej Deitch,
Det kan vara en kvinna som är gravid och då fick hon förtur.
Det det kan vara någon som har ansökt om medborgarskap.
Det kan vara någon som har ansökt om permanent UT.
Man kan spekulera mycket :)
//T
Nu har vårt ärende också passerat 9 månader. Satt och tänkte på JO-anmälan, men om nu myndigheten bryter mot lagen borde man inte göra en polisanmälan också? Sitter i USA för tillfället, men när jag kommer hem nästa vecka kommer jag att ringa och fråga MigV och höra vad de har att säga om saken. Om deras svar inte är jävligt bra kommer jag att gå in på närmsta polisstation.
Någon som vet hur man enklast spelar in samtal via sin iPhone? Tänkte
Kanske något som andra har upptäckt innan, men tog precis (ytterligare) en titt på deras sida för väntetiderna. Vi vet väl alla att deras BS med "4 månader" aldrig har hänt i verkligheten, och i alla fall jag har hört/dragit slutsatsen att väntetid = hela processen, och handläggningstid = tiden efter du fått handläggare, därav blir 4 månader mer realistiskt.
Men efter en titt på deras hemsida står det faktiskt
Handläggningstiden börjar när Migrationsverket registrerar din ansökan som mottagen. Du kan genom att fylla i ärendenummer eller kontrollnummer se när din ansökan registrerades hos Migrationsverket.
Migrationsverket uppskattar att handläggningstiden för en ansökan är: