Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Har också försökt få kontakt med diverse tidningar utan större framgång. Skrivit direkt till några journalister som har skrivit om MigV tidigare, aldrig fått något svar.
Min slutsats är att detta är inget som media är intresserade av. Allmänheten bryr sig inte om de som har varit korkade nog att bilda familj med någon utanför Sverige.
Massmedia är precis lika topstyrd som migV är. Alla är livrädda för att raportera om "fel" saker.
Tänk er bara om en tidning skulle trycka hur vi alla här sitter och lider i väntan och försöker hjälpa varandra. Vad tror ni alla andra tidningar skulle ha som rubrik dagen efter? Något i still med att här sitter vi Svenskamedborgare med all den lyx vi har, mat, bilar, jobb osv. Men ändå gnäller vi och tycker att asylsökande skall nerperioriteras (vinklat) att vi är så mycket mer värda och våra relationer osv. Den tisning som vågar att skriva något om detta kommer med största sannolikhet att starta en enorm debatt. Där de kommer bli påhoppade lika så de som blir omskrivna i artikeln.
Även om man enbart kritiserar systemet så kommer andra att vikla det till rasism och att man (tidningen) är emot invandrare osv. Det är tabu att kritisera vår invandringspolitik och det system vi idag har. Att vi beviljar mängder att bo här men vi gör 0 för att intregrera dem i samhället, vi tvingar dem att bo i olika förorter.
Ni som nyss läst detta, hur många tycker redan nu att jag låter som en SD anhängare? Är det vad du tänker så är du väldigt fel ute och jag beklagar att jag uppfattades som sådan men det bevisar bara min poäng ännu mer om hur tabu detta ämne är. Tänkte först börja försvara mig ännu mer redan nu men det skiter jag i, tar det senare om nu någon kräver det.
Om media inte tänker ta upp detta som något problem värt att skriva om, hur gör man/vi då?
Personligen har jag några idéer, om det funkar vet jag ej inte heller om det rent praktiskt går. En lösning skulle vara att man gör det så stort att media måste ta upp det. Man ser till att sprida ut det själv till så mycket folk som möjligt. T.ex. via sociala medier. Något jag kom på precis nu när jag läste de sista sidorna här i tråden var att man skulle kanske lyckas med detta genom att vi alla laddar upp våra mailkonversationer med MigV på ett och samma ställe. Sedan så bör någon klippa ut det viktiga, t.ex. hur väntetiderna varierar feån dag till dag och otrevliga och ohotfulla svar. Har man inte det på mail men samtal inspelade så går det att göra samma sak och sedan klippa ut det viktigaste i varje samtal. (Vist detta blir en typ av vinkling också men finns orginalen kvar så kan alla granska källorna) Tar man dessutom med en del av de lagar som inte följs så kan man nog få ett väldigt slagkraftigt budskap som är enkelt att sprida och svårt att ignorera. Media måste lyfta det tillslut.
Fan nu låter det som en revulution från någon foliéhatt på internet ????
Skickat via mobilen så garanteray mängder av stavfel.
////
En uppgiven och frustrerad Göteborgare
Nej, vi borde samla några hundratal anknytningspersoner och rent fysiskt åka till migrationsverkets huvudkontor i Norrköping och ockupera det, samtidigt som vi på plats kräver att Stefan Löfvén, Morgan Johansson, Göran Danielsson och han Ribbenstropp kommer till platsen för att ta del av våra problem och svara på våra frågor. Då skall jag äta upp min hatt om inte en hel hög med reportrar både från TV och tidningar kommer. Vilka kommer och när åker vi???