-
Tack! Då är vi 2 av 49000. Undrar när de 48998 faller in i ledet??????Miss Honey skrev 2015-09-04 19:19:44 följande:Håller med dig jag e beredd och demostrera
-
Vi får se när vi fått ihop minst 5000 vilken dag det blir.MikaelLjung skrev 2015-09-04 21:34:39 följande:Vilken dag?
-
Välkommen i den sanslösa "klubben"H600 skrev 2015-09-05 11:58:38 följande:
Väntar på min fru
webbansökan 2014.12.10
Intervju 2015.05.16 på ambassaden i hennes land
Gifte oss i hennes hemland 2015.07.04
Fortfarande inget svar, har inte blivit tilldelade ngn handläggare.
på 0771-235 235 säger det att vi inte finns på ngn annan enhet än Norrköping.
De säger att de har alla papper som behövs.
Är Norrköping huvudenheten dit alla ärenden kommer först?
Vi är förtvivlade av all väntan...och att inte få några svar.
Man känner sig totalt uppgiven och maktlös
-
Sitter här och läser instruktion för JO-anmälan. Om jag förstår informationen korrekt, så borde en specifik anmälare kunna anmäla ledning och tjänstemän kollektivt för alla ärenden som är inne på sin 10:e eller flera månaders väntan på beslut, så vida inte ärendet behöver utredas mera.
Tänk tanken att vi alla, var och en, skriver en anmälan till JO med exakt samma beskrivning av ärendet, på vilket sätt vi anser det vara felaktigt och övriga upplysningar med var och ens egna underskrift på anmälan.
Intressant??? Vad skulle kunna hända??? Mer än att JO fick mycket att göra och migrationsverket fick massor att förklara........
Tyck till vet jag!!!! -
Beträffande texten ovanför hänvisar jag till JO's beslut 2014-02-10 med dnr 35-2013 i sin beskrivning av Babak Parham's anmälan. Av alla ursäktsvalser som Anders Danilsson drar där, och vad han säger skall bli bättre har ju allt blivit precis tvärt om. Det bör ju anmälas.
-
Du skriver: Frågan är om något har hänt?Jorgen skrev 2015-09-06 18:02:35 följande:Finns även ett beslut från december förra året där man bland annat ifrågasätter de långa väntetiderna. Sen har MIG lovat åtgärder och JO hade planerat att följa upp under året. Frågan är om nått av det hänt?
Har man inspelade meddelanden där handläggare pratar om väntetider på över ett år så borde man ju kunna hänvisa till dom också. Grejen är ju att dom har helt felaktiga siffror på hemsidan. Blir en chock för många när dom inser att sanningen är en helt annan. Det tycker jag nästan är det värsta. Ok...väntetiderna som sådana är ju inte så roliga.
Varför skall vi nöja oss med att bara sitta stilla och undra det? Är det inte hög tid att vi alla ställer oss upp och gemensamt kräver att nu skall förvaltningslagens §§ 4 och 7, jämte utlänningsförordningen 4 kap. 21 a § efterföljas. De som kommer att få TUT kommer förmodligen att drabbas av samma helvete om cirka två år igen då de skall ansöka om PUT. -
Det räcker väl inte att JO bar följer med mera granskningar, det måste ju till konkreta kännbara straff för migrationsverkets underlåtenhet at rätta sig efter lagar och förordningar.Jorgen skrev 2015-09-06 22:03:13 följande:Jag menade om JO verkligen har följt upp med mera granskningar under året som dom sagt dom skulle göra. Tvivlar dock på det då jag inte hittar någon information om det.
Håller med att vi borde försöka hitta nått bra sätt att komma till tals. Att få ihop några hundra för en gemensam protest vore ju bra. Men är nog inte så enkelt då jag misstänker att vi är utspridda över hela landet. Synd att det inte finns någon här med bra kontakter inom någon av de stora massmedierna. Att få publicitet som visar vår inte alltför roliga situation skulle nog hjälpa en aning. Då skulle vi kanske börja synas till slut.
Samla ihop en stor ockupationsstyrka och invadera huvudkontoret i Norrköping. Och inte lämna förrän det finns garanti på att alla som väntat över nio månader skall få ett beslut inom en månad.
Du som ar hämtat sällskap i Bangkok och jag i Ukraina kn väl utan problem förflytta oss till Norrköping utan att det avskräcker. Vi har ju bönder här i Sverige som skall åka till Bryssel för att protestera över situationen för jordbrukare.
Så att redan innan något är gjort så behöver vi ju inte måla upp alla svårigheter redan innan något blivit gjort. Mottot "det är aldrig för sent att ge upp" är inget för mig. -
Och sedan när har det visat sig att lathet ger bäst resultat?AAke skrev 2015-09-07 02:15:50 följande:det spelar ju ingen roll det där, Migrationsverket har en budget som regeringen har fastställt, det finns inte pengar till att handlägga fler ärenden fortare.
Vad ska dom göra? godkänna ärenden utan att titta på dom?
och ni som ringer hela tiden, allt ni gör är att sega ner för oss andra då dom har varit tvungna att lägga mer onödiga resurser på kundtjänsten som inte gör ett skit istället för att ha fler handläggare som dom skulle kunna ha haft om inte kundtjänsten vore så överbelastad. allt går via samma budget...
Visst kan någon ha tur på tusende gången ni ringer, så som att vinna på lotto, men allt ni gör är då att tränga er före kön på alla andras bekostnad.
dom som måste agera är Regeringen, men Stefan Löfven gör inte ett skit -
Tyvärr ser det ju ut som att alla entusiaster är du och jag i det här fallet. Jag försökte tidigare att få ihop en protestlista att skicka till alla "högdjuren" och det blev bara 20 seriösa namn. Om vi jämför med till exempel fransmännen som blockerar trafik både med lastbilar och traktorer när de vill uppmärksamma ledarna, så tyck vi här mest ha vad jag kallar för "skithusprotestanter" - människor som stänger alla dörrar, låser in sig på dass och viskar sina förtret så inte frugan hör.toufik17 skrev 2015-09-07 09:03:25 följande:
Kan vi ses alla i norrköping fredag kl 10????
Har man offrat alla sina semesterdagar så tror jag att det är värt och offra en till för våra kära.... Kan ni bekräffta vilka som är med??? Jag åker från stockholm med bil.... Är det någon som vill följa med så har 4 platser lediga.... Hör gärna av er
//T
Nej, action direct är vad som behövs, innan vi blir helt överkörda. -
Kan detta hjälpa er att reda ut villkoren för medborgarskap.Halal skrev 2015-09-07 15:37:45 följande:
Hej! Behöver hjälp!!
Jag och min make har tydligen ansökt om uppehållstillsånd, men vad är skillnad på uppehållstillsånd och medborgarskap? Vad är bäst? Ska vi söka medborgarskap också?! Förstår ingenting, någon som kan hjälp och förklara?
http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Bli-svensk-medborgare/Medborgarskap-for-vuxna.html
Och kanske detta för uppehållstillstånd.
http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo.html