Ellaa skrev 2015-06-06 01:07:35 följande:
Tack så mycket! Exakt vad jag kommer göra efter månad 9. Jo anmälan + skadestånd + skicka samtliga anmälningar + brev via mail om situationen. Något lär ge ett utfall. Hoppas alla kontaktar EU kommissionen också. Hur många gånger vi än får höra det är onödigt så gör vi det iaf. Funderar nästan på att samla ett möte mellan samtliga i Sthlm (för de som vill) besöka Migrationsverket eller Justitieministern + skriva ut samtliga sidor på denna sida och faktiskt kräva svar och resurser, transparent ska en myndighet att arbeta och det gör de inte nu.
Det går ju enligt lag också att kräva ersättning för fördyrande omkostnader. Det gäller bara att ha allt väl dokumenterat.
Beträffande varierande besked och väntetider på migrationsverkets beslut så kolla på dessa ärenden: 9032587, 10101010 och 9900018.
Om ditt förslag över besök hos migrationsverket eller justitieministern, så tror jag att det finns många i vårt avlånga land som skulle vilja medverka, även boende utanför Stockholm. Bor själv på Sveriges framsida men kan tänka mig att ta mig de 50 mil det är, för jag vet ju att det trevligaste med Stockholm är ju tåget hem till Göteborg igen. (Nåja. lite humor får vi ha också). Men som du skrivit - ett besök, eller kanske en ockupation vore något. Säg att det kanske kan bli några hundratal. Det går ju att undersöka med en intresselista.
En sak som stör mig är att vi har migrationsministern med namn Morgan Johansson, och justitieministern är samme Morgan Johansson. Hur kan detta vara lagligt eller ens tillämpligt att migrationsministerns stab skall effektuera ansökandes klagomål till justitieministerns stab. Detta måste ju vara jäv, och borde kunna anmälas. Jag har dock inte hittat rätt forum. Någon som vet?