• VeronikaK

Hur gör ni med hämtning och lämning?

Är lite nyfiken på hur andra får det att gå ihop med hämtning och lämning samt jobb. den som vill får gärna svara på min minienkät. :)

1. Vilka tider har ni för hämtning och lämning?

2. Vem av er hämtar och lämnar vilka dagar? (Om ni är två föräldrar förstås)

3. Jobbar ni heltid eller deltid?

• Svar på tråden Hur gör ni med hämtning och lämning?
  • Flickan och kråkan

Nu är jag föräldraledig så både hämtar och lämnar mina "stora" (6 respektive 4,5 år). Tidigare delade vi på det. Pappa lämnade (vid 9) och jag hämtade (mellan 12-16). Vi jobbade båda deltid. Sista halvåret jobbade jag heltid för att få upp min sgi inför föräldraledighet. Då gick deras pappa ner lite mer i tid och tog de flesta hämtningar också (mellan 14-16)

• YokohamaNr2

Jag jobbar deltid och barnen 4.5 och 7 går i skolan 9-15.30 (utomlands) pappa lämnar och jag hämtar. Funkar jättebra ! jag hämtade även när jag jobbade heltid iom att jag slutade tidigare och har närmare från jobb till skolan. 

Vab delar vi 

• Gladskit

1. Vilka tider har ni för hämtning och lämning?
    Skolan börjar 08:30 och slutar 14:00. Tre dagar i veckan håller vi de tiderna och två dagar hämtar vi på fritids 16:15.

2. Vem av er hämtar och lämnar vilka dagar? (Om ni är två föräldrar förstås)
    Vi har en skiftarbetande förälder i familjen så vårt vardagsschema utgår alltid från hur han jobbar. Så det blir:
    Om min man jobbat natt > jag lämnar och han hämtar.
    Om min man jobbar dag > jag lämnar och hämtar.
    Om min man är ledig > han lämnar och hämtar.

Men generellt så hämtar och lämnar han mer än vad jag gör.

3. Jobbar ni heltid eller deltid?
    Heltid.

• Lowika

Vi jobbar båda heltid. Min man lämnar vid 8-tiden, och jag hämtar vid 16.

• happy in hell

Jag jobbar 75%. Lämnar 8:00, hämtar 15:00. En dag i veckan hämtar morfar, då jobbar jag ända in på kvällskvisten för att få ihop timmarna.

• Redbit

Vi jobbar båda heltid.
    Jag lämnar strax före 8.
    Min man börjar jobba vid halvsjutiden (flexibel arbetstid) för att kunna hämta ca 15.30.
    Jag jobbar till 17.
    Att gå omlott har fungerat superbra för oss under alla dagis- och skolår hittills! (en 7-åring o en 4-åring).

• LillGris

Nu är vi föräldralediga men när vi båda jobbar kommer det se ut som så att mannen lämnar mellan 8-9 beroende på när han blrjar och jag hämtar 16,30. Jag jobbar heltid och han deltid, tyvärr jobbar han ändå långa dagar. Eller ja. Han har 1,5 timme restid enkel väg så det blir långa dagar.

• idis78

Vi jobbar båda heltid. Barnen går antingen 6.15-16 eller 7.15-16. Jag har två lediga vardagar på 3 veckor. Då är 4- åringen ledig och 7,5 åringen går i skolan till 12.

Vi hämtar för det mesta runt 15.30, men ibland är det tvunget till 16.

• Hartis

Lämnar 7:30 o hämtar 15:30, jag (mannen) lämnar alla dgr o veckor o sen har vi varannan vecka, hon jobbar deltid jag har förmånen att flexa så har heltid

Svar på tråden Hur gör ni med hämtning och lämning?