• VeronikaK

Hur gör ni med hämtning och lämning?

Är lite nyfiken på hur andra får det att gå ihop med hämtning och lämning samt jobb. den som vill får gärna svara på min minienkät. :)

1. Vilka tider har ni för hämtning och lämning?

2. Vem av er hämtar och lämnar vilka dagar? (Om ni är två föräldrar förstås)

3. Jobbar ni heltid eller deltid?

• Svar på tråden Hur gör ni med hämtning och lämning?
  • Mialinnea

Min sambo jobbar skift, så varannan vecka lämnar jag ca 7.30 och min sambo hämtar 14.45. Andra veckan lämnar min sambo 10.30 och jag hämtar mellan 15.45 och 16.45 beroende på när jag slutar, den veckan är sambon och dottern ledig på fredagen. Vi jobbar båda heltid.

• Fiamedbarn

Min man brukar lämna vid ca 7.30-7.40, sen turas vi om med att häma vid 16.00. För att få våra scheman att gå ihop jobbar vi hela dagar varannan dag, och den andra hämtar. Sen är vi alla lediga onsdagar. Så vi har en 75% och 80% tjänst.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • MD77

Jag lämnar 8-8.30 och hämtar 15-15.30. Jag lämnar och hämtar själv, jobbar deltid (75%).

• Maisie

Vår dotter lämnas oftast någon gång mellan 7.15 och 7.45. En dag i veckan lämnas hon 8.40. En till två dagar i veckan hämtas hon 14.15. Resten av dagarna går hon hem någon gång mellan 15 och 16. Vi arbetar heltid båda två. Min man har flextid men pendlar, jag har fast schema men arbetar 10 minuter från förskolan. Förhoppningsvis kommer hon att kunna behålla de här tiderna så länge hon behöver förskola och (senare) fritidshem. 

• Harmagedon

Vi har förmånen att kunna saxa våra arbetstider och lämnar mellan 8 och 9 och hämtar mellan 15.30 och 16.30. Vab delar vi på men min man tar mer än jag eftersom hans jobb är friare. (Jag är chef o kan inte jobba hemifrån) Vi jobbar heltid båda två.

• frökenelisabeth

Både jag och sambon jobbar heltid, men skift, så ofta är en av oss ledig på dagen. I så fall har sonen korta dagar, från 9.30-14 - eller också är han helt ledig.

Som tidigast lämnar vi 7.15 (då dagiset öppnar) och hämtar senast 16.15. Det är kanske en gång varannan månad sonen behöver gå så långa dagar.

• Egendomligt

Barnen går 7.30-15.00. Jag lämnar och hämtar eftersom det är på vägen till mitt jobb, jag arbetar 75%. Enstaka dagar lämnar och hämtar pappan, men han jobbar åt helt motsatt håll hemifrån så det blir 25 minuters extra körtid.

De yngsta barnen började nu i januari och denna vecka är första gången någon av oss behövt vabba eftersom någon av oss varit föräldraledig innan. Min man vabbar nu, delvis eftersom han har kollegor som kan vikariera för honom, vilket inte jag har.

• fluu

Jag dumpar avkomman vid halv åtta. Sambon hämtar när han slutar. Kan vara allt mellan ett och fem. Han jobbar heltid och övertid och jag pluggar 100 %.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Sambon tar ALL vab eftersom jag har nedsatt immunförsvar(utreds för SLE) och är ungen sjuk, är jag dubbelt så sjuk.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • benedikten

Först gick min sambo ner i tid och tog hämtning mån-tors och jag lämning. Sen blev jag gravid och då har vi kört tvärtom. Men utan hjälp hade det inte funkat om en av oss inte gick ner i tid.

Svar på tråden Hur gör ni med hämtning och lämning?