• VeronikaK

Hur gör ni med hämtning och lämning?

Är lite nyfiken på hur andra får det att gå ihop med hämtning och lämning samt jobb. den som vill får gärna svara på min minienkät. :)

1. Vilka tider har ni för hämtning och lämning?

2. Vem av er hämtar och lämnar vilka dagar? (Om ni är två föräldrar förstås)

3. Jobbar ni heltid eller deltid?

• Svar på tråden Hur gör ni med hämtning och lämning?
  • PerG
    1. strax före 08.00 till ca 16:30 förutom fredagar då det är ca 15:00

2. Vi turas om olika dagar. Jag lämnar 2 av dagarna och hämtar 3 dagar och min fru gör alltså omvänt

3. Heltid båda två... 
  • Llimen

Lämnar tidigast 7.20 och senast 11.20 detta sköter pappan alla dagar, jag hämtar alla dagar mellan 14.00 och 16.45. Båda jobbar heltid.

• Alexi

Ni där båda jobbar heltid och ändå lämnar jättesent eller hämtar tidigt, det måste ju innebära att ni gör ert jobb på andra tider, på kvällar/helger osv eller när får ni ihop era 40 timmar i veckan?

• Den och den

Jag jobbar heltid och har mina barn varannan vecka.

Jag lämnar 8 och hämtar 17 på

Måndagar, 16.30 på tis, ons och fre.

På torsdagar hämtar jag 13.30 och arbetar hemifrån på eftermiddagen med barnen hemma. Tycker det är ok tider med tanke på heltid och bara en person som kan hämta och lämna

• scaras

Pappa lämnar 07,00, jag hämtar mellan 15 och 15,30.

Jag börjar okristligt tidigt på morgonen så har gjort min heltid när kl är 15, pappan jobbar till 16,30.  Tycker det blivit ett bra upplägg då vi båda har heltid men ändå hinner ha ganska många timmar ihop på kvällen. Skrattande

• Alisa

Pappan jobbar helttid, jag jobbat deltid (75%).
    Pappan lämnar och jag hämtar alla dagar. Detta så jag kan åka till jobbet tidigare och får en ganska lugn morgon. 
    Barnens förskoletider är 08-15:30/16:00.

• Gizzmo73

Vi jobbar heltid bägge två och en lämnar vid 8 och den andra hämtar vid 15:30-16:00. Så den som inte lämnar börjar jobba tidigt för att få ihop sina timmar.

• Aledal

Morfar hämtar måndagar.
    En femtonårig tjej vi känner hämtar tisdagar.
    Pappa hämtar ons + tors
    Jag hämtar fredagar.

Pappa lämnar tre dagar och jag två dagar.

Jag jobbar heltid och pappan frilansar, har därmed lite friare arbetstider.

Vår dotter lämnas 8.30 och hämtas 16 som tidigast och 17 som senast.

• Linlur

Jag jobbar 75% och har 17 lediga dagar i månaden så oftast är det jag som hämtar och lämnar. Då lämnar jag 9.00 och hämtar 15.00 Är hemma från förskolan en till två gånger i veckan. När jag jobbar så lämnar min sambo klockan 8.00 och farmor hämtar 16.00 då min sambo kommer hem från jobbet vid 17.45. Är lyckligt lottad med att få hjälp av min svärmor och är oerhört tacksam för hennes hjälp.

• Mandelskorpan
    Alexi skrev 2014-02-19 07:16:54 följande:
    Ni där båda jobbar heltid och ändå lämnar jättesent eller hämtar tidigt, det måste ju innebära att ni gör ert jobb på andra tider, på kvällar/helger osv eller när får ni ihop era 40 timmar i veckan?

Vi har flextid så den som inte lämnar åker jättetidigt, innan familjen vaknat. Jag är som regel på jobbet vid 6 (kontorsjobb). Den som lämnar kan jobba mer "vanlig" kontorstid, ca 8-17. Sen så anpassar vi vem som lämnar/hämtar beroende på möten på jobbet osv.
Svar på tråden Hur gör ni med hämtning och lämning?