• Gabriella 592

Ensamstående mamma med 2-åring söker nya vänner i Göteborg

Ska snart flytta isär från min dotters pappa. De flesta av mina vänner är gifta eller sambos, försöker därför på detta sättet att bredda bekantskapskretsen för mig och min goa, glada lilla tjej. Söker andra mammor med barn i ungefär samma ålder i Göteborg att träffa och umgås och leka med. 
    Inga konstigheter, hör av dig så ses vi över en play date!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-13 20:31
    Glömde skriva, jag är 37 år :)

• Svar på tråden Ensamstående mamma med 2-åring söker nya vänner i Göteborg
  • KaliaP

Hej! Jag är nybliven ensamstående med två barn, visserligen lite äldre (tjej på 6 och pojk på 11) men är i samma sits som du. De flesta runtomkring är gifta eller sambos och det hade varit trevligt att lära känna någon annan ensamstående. Träffas gärna för lek med barnen eller utan barn för att bara tjata över ett glas vin eller så. Hade varit kul att höra från dig! //Karin

• jess80

Hej,
    Jag är också en ensamstående mamma (33 år) som söker efter nya vänner som sitter i liknande situation. Jag har två små flickor (2,5 år och 5 mån). Vi bor i Partille. Känner igen att många vänner och familjen har sitt medan jag känner mig rätt ensam och rastlös. Kontakta mig gärna på FB (Jessica Johansson) så kan vi lära känna varandra även IRL. Tillsammans med barn måste det bli för min del! // Jessica

• Gabriella 592

Hej Karin! Vad kul att du har svarat! Träffas gärna! Inboxa här så kan vi höras mer om detaljer. Trevlig kväll!

• Lindh

Hej Är också ensamstående. Har inte löst allt med att sälja villa o köpa nytt än men börjar ändå vänja mig vid att leva själv, har haft barnen mestadels då han valt en utomlandskarriär .. Precis som ni säkert har dagarna fyllda av jobb o kids så saknas det några att tex laga söndagsmiddag med, parkfika m.m. Jag är rätt social o gillar att umgås ned folk o singellivet gör en lite mer ensam än vad man behöver vara. Jag har en tjej på 7 o en kille på 3. Vore kul att få till en liten tjejgrupp :) Hälsning Bodil ps min profil är tom men mejla gärna

• KaliaP

Hej på er!! Så skönt på nåt sätt att se att det är fler som är i samma sits. Mycket jobb och barn är det som gäller och när helgen kommer blir man lite rastlös. Hade ju varit grymt kul att få ihop ett gäng och precis som Bodil skriver fixa middagar, lek i parken eller annat kul. Jag inboxar er! ;) Kram så länge

• Jejja36

Hej!    Jag är ensamstående med 3½ årig dotter. Vi bor i närheten av Partille! Ska flytta till Partille nästa år någon gång.

• kattihansson

Jag är också ensam, lämnad gravid i v 25 :( känner precis som er, vänner i fina reltioner eller vänner som prioriterar uteliv.. å här står jag.. Min lilla tjej är dock bara 3 månader ochkan ju inte direkt leka men jag träffas gärna! Bor i frölunda o är 31

• Gabriella 592

Hej alla! 
    Sorry för tystnad härifrån. Har fullt upp med heltidsjobb och planering av min flytt som sker på fredag. Lilltrollet har idag fått vattkoppar, såååån tajming :/
    Jag har en del att stå i i veckan som kommer men ses gärna så snart jag har kommit i ordning bättre i min lägenhet. En härlig lekstund i vårsol i Trädgårdsföreningen och en fika framöver kanske är ett alternativ?

• KaliaP

Jisses vilken tajming! Men så är det väl alltid, allt ska ske på en gång.. 

Lycka till med flytten och så kan vi väl försöka styra upp en lekstund med fika eller liknande snart. Kul om vi kan bli ett gäng. 

Är det någon som känner sig rastlös och vill hitta på nåt spontant nån dag så är det bara att höra av er.

Kram på er!

• Sanna101

Ja vad roligt om det kan bli ett gäng som ses över olika aktiviteter :) Tycker att det är väldigt kul att träffa nytt folk och jag hänger gärna med på alla slags aktiviteter :)

Jag är ensamstående med en liten son som fyller 2 snart.

Hoppas vi ses snart!

Kram

Svar på tråden Ensamstående mamma med 2-åring söker nya vänner i Göteborg