Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
BF idag! Och vår lilla Yamila blir en vecka gammal imorgon! Allt har gått bra här och inga som helst svartsjukedraman från storasyster än iaf. Dock fungerade inte amningen alls för oss heller denna gång. Gjorde inte det förra gången heller. Då kämpade jag fyra veckor. Nu gav jag upp efter fyra dagar... Vill hellre njuta av bebis och ha mysstunder med flaskan än sitta och amma i alla evighet med en arg och frustrerad bebis som ändå inte blir mätt. Så nu har vi lämnat det bakom oss och njuter av vad vi har istället ?
MilayasMamma - låter som ett klokt val!
Idag kommer min äldsta hem på riktigt efter pappaveckor. Han var dock med och hämtade hem bebisen och var hör igår ned sin pappa och bjöd oss på mat. Men idag börjar äntligen våra mammaveckor!
Dock är det lite nervöst, hur håller man hemmet rullande med en bebis och en snart femåring och en på snart nio år. Kan bli lite väl spännande innan man hittar rutin känner jag!
I mån kom vår lilla pojke, 3640g och 52cm lång! Allt gick bra även om jag har värk och är orölig sen snittet. Känns helt fantastiskt med en bebis i huset igen! Så nu ansluter jag mig hit. Hur gamla har era bebisar Trulle82:här smaskas det också jämt, har sovit 2h senaste dygnen och samma här med att det inte går att flytta honom till mannen. Försöker håla ut 1v till innan napp! MadeleineH:har också 2barn på 5 och 8. Har gått jättebra med bebis och dem, enda problemet är att dem vill pussa och håla honomhela tiden och det blir lite för mycket för bebis märker man.Men det är också skilnad på att koma hem från bb med 1barn när man redan har 2 hemma. Allt måste liksom bara rulla på.
Lillebror äter o sover... hade bvc hemma igår, han väger nu mer än när han föddes. När vi åkte hem i måndags vägde han 3165g, i går fem dagar gammal vägde han 3440g (vägde 3380g när han föddes). Känns bra att amningen fungerar... idag har han haft klet i ena ögat, så vi gar torkat med bomull o ljummet vatten... trång tårkanal? Någon ner som vart med om det?
Lillebror äter o sover... hade bvc hemma igår, han väger nu mer än när han föddes. När vi åkte hem i måndags vägde han 3165g, i går fem dagar gammal vägde han 3440g (vägde 3380g när han föddes). Känns bra att amningen fungerar... idag har han haft klet i ena ögat, så vi gar torkat med bomull o ljummet vatten... trång tårkanal? Någon ner som vart med om det?
Tycker amningen går bättre och Alva har fler vakna stunder där hon är nöjd och inte behöver mat hela tiden. Kanske mjölkproduktionen kommit igång bättre. Ska också vänta med napp till vi vägt henne nästa gång på BVC. Dag 10 nu, vad tiden går
Jag blev sydd där nere på förlossningen. Nån som har erfarenhet av det? Hur lång tid tar det att läka? Svårt att hålla luftigt när man har binda pga avslaget. Var ute på promenad idag och tycker det svider mer då, kanske skaver lite då.
Jag blev också sydd. Ibland känns det som att stygnen är kvar ibland inte. Hur länge brukar de sitta? Någon som vet? Tänk att snart 2 veckor gått! Hua vad tiden rinner iväg... Jag har inte så mycket blödningar längre. Mest som slutet på mensen har jag haft två dagar nu. När gör man efterkoll hos BM?
Jag har blivit dunderförkyld med en hosta from hell. Känns som om hela underredet ska ramla ut när jag hostar Har verkligen satt sig på luftrören. Åh vad jag vill ha sommar nu så vi kan få slippa allt vad förkylning heter...
I torsdags kom vår prinsessa så jag ansluter mig till denna gruppen Dessvärre har vi inte riktigt kommit igång med amningen här men fortsätter att kämpa på.
Grattis Madam!