• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • JenJoh5

Nä men fy så hemskt MissKS! Det är ju fruktansvärt och det man fruktar när man väl blir gravid! Det är verkligen orättvist! Först våndas man när man ruvar och sen oroar man sig för mf/ma. Sörj och ta hand om varandra! Hoppas du orkar gå vidare och försöka igen. Än en gång så ledsen för din skull! Kram

• Troll lycka
    MissKS skrev 2014-09-09 21:37:25 följande:

Var på ultraljud idag, tyvärr tickade inget hjärta. MA. Det känns som att jag ska dö av sorg.

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
    Samma sak hände mig i somras, det finns inga ord. Stor kram
  • Moolie
    MissKS skrev 2014-09-10 09:57:02 följande:

Tack. Måste bara gå igenom det och komma ur detta mörker. Det gör så ont. Min lille bebis.

Kramar till dig!!! Ta och sjukskriv er tillsammans resten av veckan och en bit in på nästa. Ta hand om varandra!! Ta långa sovmornar och mysiga filmkvällar!! Tillåt er att sörja och gråta!! Ni har förlorat ett barn! Det är INGET som man tar lätt på...!

Kram kram kram kram!!!!!
  • Kelsson1

MissKS: Har själv aldrig genomgått MA men två MF och vet att det är fruktansvärt! Varma varma kramar!

• JenJoh5

Det är verkligen så ledsamt MissKS! Hoppas som sagt ni orkar gå vidare efter att ni sörjt färdigt! Vet hur ledsen man är, aldrig haft ma men mf och det är fruktansvärt!

Idag pratade jag iaf med en läkare på min klinik och jag får crinone vid nästa FET, det känns bra! Nu måste väl ändå turen vända i den här tråden efter alla tråkiga nyheter! Nu ska vi alla få lyckas och få fina levande små bebisar!

• Mrs we

MissKS, jag vet hur det känns när lyckan är här men plötsligt rycks mattan undan och man är tillbaka i helvetet. som om man inte lidigt nog. Det är fruktansvärt och det är okej att då hata livet och den orättvisa som slår en så hårt. Som ett hån. Var stark. 

Jag har gjort tre IVF:er med färskförsök. Har tappat räkningen på antal FET. Försökt med två embryon. Det finns inga fel på varken mig eller mannen. Vi är unga. Jag 32 och han 31. Vi har försökt bli gravida i 5 år. Två missfall. 

Nu ruvar jag en blastocyst för första gången (FET). Inga mediciner. Har ruvat i 7 dagar. Jag är testtok så jag testar varje morgon. Inget plus än. Har fått för mig att man borde plussa tidigt med blasto? 

Sen undrar jag vad ni ev får för mediciner under ruvningen om ni gjort FET? Vad får ni och varför får ni det? 

Och, det där limmet. För mig känns det som om det är det som är problemet - det fastnar inte. Men Sahlgrenska verkar inte vilja prata om det. Är det någon som varit med om detta limm och kan förklara vad det är? Gör man sådant på andra kliniker i Sverige? 

• Kelsson1

JenJoh5: Skönt att du får det

Mrs we: Håller tummarna för fint plus
    Jag har tidigare kört ostimulerat och fått bara Crinone som stöd. Nu kör jag med Progygnon (stavning?) för att det är sista försöket och jag ville testa något annorlunda när helt ostimulerade försök inte gett något.
    Limmet har jag inga kunskaper om, finns säkert andra här i tråden som är mer insatta.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!