• JenJoh5

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Ja, du troll-lycka det beror väl lite på hur lång cykel du har? Jag började testa dag 9 i cykeln, vilket betyder typ 3 dagar efter att mensen tog slut.

• JenJoh5

Lycka till idag LisaW81, för visst hade du insättning idag? Hoppas allt går bra!
    Själv ruvar jag på ett och två. Lika jobbigt som alltid! Vill ju veta nu hur det har gått! Har idag lätt mensvärk och sen har jag en punkt i livmodern som det känns pirrigt och som att det kliar på. Svårt att förklara. Tycker även att byxorna sitter åt mer över magen. Men men, det kan ju vara som jag inbillar mig. Ca en vecka kvar till BIM.

• JenJoh5

Spännande LisaW81, snart är du också ruvare igen! Jag är bara på dag 3 med en 6-dagars blastocyst. Så om den har fäst har den gjort det redan. Ja, det är bra jobbigt att bara vänta och vänta. Inget man kan göra heller. Ja, visst tar jag gärna symtom, men vet ju hur lätt det är att framkalla dem bara för att man så gärna vill ha dem! Jag vågar inte tro på nått än! Tack, det kan behövas! Håller tummarna att allt går fint för dig idag!

• JenJoh5

Grattis till att vara ruvare LisaW81! Vad roligt att allt gick fint och ser bra ut! Förstår dig precis. Själv analyserar jag det mesta just nu, dum som jag är! Antar att jag framkallar symtom, men men, bara vänta och se.

• JenJoh5

Låter spännande och lovande kattflickan! Hoppas mensen håller sig borta och med det ett bra resultat på testdagen! Min magen är också svullen, helt sjukt! Hoppas det är ett gott tecken!

• JenJoh5

Ja, jag hoppas ju att svullen mage ska vara ett bra tecken, men jag vågar inte tro på nått än. Går mellan hopp om att det lyckats till att tro att det inte funkat alls! Rädd att jag framkallar en massa symtom för att jag så gärna vill att det ska ha funkat! Har nu i några dagar känt mig extra kissenödig, magen fortsatt svullen, molvärk/ mensvärk. Hade massa sånt inatt så jag hade svårt att sova. Suck! Hatar väntan och ovissheten. Kommer mensen att komma nästa vecka eller inte? Kan inget göra än att vänta. Dagarna går långsamt!

• JenJoh5

Ja, Kelsson1, det är frustrerande. Fast dagarna går ok ändå, jag håller mig sysselsatt. Vi hade gäster igår och idag blev det en tur till ikea. Det är på natten när man vaknar till av värk och konstig känsla som det blir jobbigt. Nu i veckan jobbar jag för fullt så ingen tid att känna efter och tänka så mkt då som tur är! Men tack för tipsen och att du håller tummarna! Har ju glömt bort hur det kändes när jag blev gravid med dottern men sen kan det ju kännas olika varje gång också.

• JenJoh5

Kelsson1, ja dötid är verkligen värst. Man hinner tänka så mkt!

Jo, jag skrev lite när jag ruvade innan jag fick reda på att jag var gravid med dottern, men inte så utförligt som jag kanske borde gjort. Nu har iaf alla symtom jag haft ftyp försvunnit, har säkert innbillat mig dem tyvärr som man lätt gör och när jag var på toa nyss fick jag lite rosa på pappret så nu är det nog kört för min del. Mensen kommer säkert om några dagar. Känns inte kul alls. Ville ju så gärna ha lyckats nu. Bara försöka igen antar jag. 4 blastocyster kvar i frysen. Nån borde väl bli ett syskon kan man ju hoppas!

• JenJoh5

Nej, det behöver ju inte betyda något, dock känner jag ju min kropp så väl nu efter alla försök. Fick inget rosa när jag blev gravid med dottern. Fick rosa vid både första och andra FET som blev minus och missfall så jag förknippar rosa med att det inte ska eller har gått vägen. Har hemsk och helt vanlig mensvärk nu så jag tror tyvärr mensen kommer i veckan. men vi får väl se. Hoppet är ju det sista som överger en så. Men detta känns inte hoppfullt alls!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!