• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Moolie
    Nin skrev 2014-10-17 11:17:29 följande:

Hej alla

Jag vill också hoppa in här, lite kort om mig. Är 33 år, försökt bli gravida i två år. Nu ruvar jag på en 2-dagars, 5-celligt, det är min första fet i stimulerad cykel. Är på ruvardag 3 vet i te vad jag ska känna?

Jag tycker att alla som vill ha barn ska få det! Håller tummarna för oss!!

Alla känner olika. Men många känner när livmodern börjar växa. För mig kändes det som fem knivar rakt in i livmodern och vrid om. Stjärnor för ögonen osv. Men som sagt är det individuellt och det ska inte komma än på en vecka eller två ungefär...! Finns de som aldrig får några känningar heller.
  • Blomflugan

Håller med om att ruvandet är segt! Är inne på rd 8 här. Försöker också hålla mig sysselsatt för att tänka på annat. Känner typ inget, bara lite molvärk till och från, men det är ingen idé att dra några slutsatser av det. På tis får vi förhoppningsvis veta.

Välkommen Nin, grattis till ruvarstatus! Så tidigt kan man inte förvänta sig att känna nåt. Hur många återföringar har ni gjort innan detta försöket?

• Kelsson1

Håller tummar för alla våra ruvare!

Nin: Välkommen, håller med tidigare talare du bör inte känna någonting än

• Nin

Tack alla ni snälla, jag läser som en tok överallt om symptom, lyckade ET och fet....

Av allt mitt "forskande" så är det större chans att lyckas när man odlar längre än två dagar, är det någon mer som har kommit fram till den slutsatsen? ????

Det här är våran första ivf gjort en ET, men det blev tyvärr inget:( så nu hoppas vi på det här försökt.

• Mrs we

ojoj va roligt att läsa om ruvare och om plus. grattis kelsson1! Och det var säkert bara en sån där miniblödning som många får. men oj, vad man oroar sig. 

tack, va fint att så många beklagade min sorg. min saknad är så stor efter min nära släkting som gick bort. det gör så ont men vi fick ändå ett så fint avslut. 

jag är på ruvardag 7 nu, och beräknad mensdag är idag. Inga mensliknande blödningar men inte fäckfritt heller. låter dagarna gå och hoppas att det kan gå vägen men shit vad jag tycker det är hemskt att ruva. många pratar om att det är en mysig tid. jag tycker det är fruktansvärt. 

kram på er alla, så fint att vi har varandra här egentligen :) 

• Kelsson1

Nin: Bästa tipset är att försöka hålla dig sysselsatt och tänka på annat (vet lättare sagt än gjort) men annars riskerar du att bli lite koko

Mrs we: Tack
    Vet hur det är med sorg, vi har en nära i familjen som är sjuk i cancer just nu
    Håller tummarna hårt för att mensen ska hålla sig borta nu.

• JenJoh5

Ja, det är verkligen segt att ruva och så lätt att hela tiden känna efter och analysera! Så dumt, men svårt att låta bli!

Välkommen nin! Grattis till ruvning! Hoppas det går bra för dig! När har du testdag?

Jag håller med dig mrs we, det är fruktansvärt att ruva! Så påfrestande! Gillar det inte alls! Hoppas mensen håller sig borta! När har du testdag?

• Blomflugan

Bim idag och blodiga flytningar, det är kört för oss den här gången :( Suck... Jag undrar verkligen vad som är fel.

• Mrs we

Skönt att höra att dagarna går Kelsson1 och att blödningarna är över! Men hua vad jobbigt med en närstående som har cancer. Så ledsamt... Jag fick ett sådant vackert avslut med min nära som gick bort, vi pratade mycket och vi visste vad vi betydde för varandra. Fint. 

testdag om 6 dagar. hur är det med blastocyst, visar det sig tidigare? De ggr jag har plussat har jag plussat dag 10. är en riktig testoman... 

På nätterna vaknar jag av att litinus rinner och går på dass. Då är det inte vitt och geggigt (av lutinus) utan lite åt beiget håll (ursäkta detaljer), men inte som det brukar vara när mensen kommer. Även om jag tar lutinus så får jag alltid tydlig mens beräknad mensdag. VIlket var igår. Men inga tecken på mens här. 

Jag äter blodförtunnande, hur påverkar det ev mens tror ni? Att det kommer mindre blod? Eller bara att det inte blir klumpar så att säga? 

Jösses ja, man blir ju galen av ruvning asså... Skönt ändå att höra att fler känner så. 

• JenJoh5

Nej, vad tråkigt blomflugan! Beklagar! Har du tagit ett test då? En del blöder ju lite även om de är gravida. Fast du känner ju så klart din kropp bäst!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!