Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Här var det nästan ingen sömn alls inatt, och vid 7 vaknade hon skåll het med 40 graders feber igen..
Stackars liten, hon fick tablett och vatten så nu har hon däckat i mitt knä.
Jag är oxå sjuk med feber,snorig och ont i öronen så kommer bli en lång vecka.
Hur mycket mat äter era? Malte får gröt morgon/kväll, en burk med mat till lunch och sen mellanmål, typ en banan, två gånger om dagen. Tycker det känns lite. För bara några veckor sen drack han två flaskor ersättning också, men nu blir han bara arg när han får det.
Vad ger ni till mellanmål?
Ååååå nu blir jag sådär känslig igen!
Fick hem bilbarnstolen från mina föräldrar igår så nu ska jag bara sätta fast den i bilen. Tänkte byta till sittdelen i vagnen denna veckan också för liggdelen börjar bli lite trång även om hon är liten. Men då slog det mig att våra bebisar är ju inte bebisar längre dom är små barn! Nä jag gillade ju inte spädistiden men herregud vad fort det har gått känns det som! Rätt vad det är så har hon börjat skolan!!!! Ha ha ha....
Å andra sidan så ser jag så mycket fram emot när hon börjar ta sig runt och upptäcka världen omkring henne (det uttalandet kommer jag att ångra miljoner gånger ;)
Kryper era bebisar?
Min kille har också svårt att få i sig vatten. Han dricker välling ur nappflaska men nr det är vatten i flaskan fattar han inget.... pipmuggen tuggar han mest på. Har vi inte spillskyddet på rinner bara vattnet ut ur munnen. Provat pipmugg från ikea och mam. Någon som har tips?
Här var det nästan ingen sömn alls inatt, och vid 7 vaknade hon skåll het med 40 graders feber igen..
Stackars liten, hon fick tablett och vatten så nu har hon däckat i mitt knä.
Jag är oxå sjuk med feber,snorig och ont i öronen så kommer bli en lång vecka.
Ååååå nu blir jag sådär känslig igen!
Fick hem bilbarnstolen från mina föräldrar igår så nu ska jag bara sätta fast den i bilen. Tänkte byta till sittdelen i vagnen denna veckan också för liggdelen börjar bli lite trång även om hon är liten. Men då slog det mig att våra bebisar är ju inte bebisar längre dom är små barn! Nä jag gillade ju inte spädistiden men herregud vad fort det har gått känns det som! Rätt vad det är så har hon börjat skolan!!!! Ha ha ha....
Å andra sidan så ser jag så mycket fram emot när hon börjar ta sig runt och upptäcka världen omkring henne (det uttalandet kommer jag att ångra miljoner gånger ;)
Kryper era bebisar?
Min ammas nästan bara + några få portioner (fjärdedels portioner...) gröt i veckan + ett par majskrokar per dag. Känner mig så efter vad gäller detta med MAT...:P
Jo visst börjar de kännas jobbigt att våra bebisar inte är så små bebisar längre.
Cassie både kryper och ställer sig mot saker och gjort någon vecka nu. Ser lite knasigt ut bara då hon är så liten :-P
Kryper din lilla?
Tror min lilla älskling försöker säga något men har inte listat ut vad ännu ...kommer inte mycket " prat" från henne.
Min syster helammande sin dotter till 11 månader för hon var inte det minsta intresserad av mat. Så en dag började hon plötsligt äta och det gick bra och tjejen växte som hon skulle och mår finfint idag!