• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • soffipropp1987

Åhhh jag dör! Ludwig har börjat vinka, sötaste vinken också med bara handen och en urgullig rörelse med pekfingret samtidigt! Sluta väx! Han blir 7 månader imorgon min lilla plutt <3

• Juronjaure
    soffipropp1987 skrev 2015-01-19 19:32:44 följande:

Åhhh jag dör! Ludwig har börjat vinka, sötaste vinken också med bara handen och en urgullig rörelse med pekfingret samtidigt! Sluta väx! Han blir 7 månader imorgon min lilla plutt <3

Ojoj, min plutt blir ju också 7 månader imorrn! Vi försöker lära henne vinka, går inte alls, haha ;) Däremot har hon lärt sig klappa händerna... Jättesött. låter ju absolut ingenting när hon slår ihop sina mjuka små gosehänder... Men lika glad är hon för det ;)
  • Axo

Alltså, ibland undrar jag om inte denna lilla bebis har ett sjätte sinne. Varje gång jag går iväg antingen på morgonen eller på kvällen när han sover så tar det max 5 minuter innan han vaknar!

Imon ska vi på en extra bvc-kontroll. Vid läkarkontrollen så tyckte de att han hade växt lite dåligt på längden. Troligen inget att vara orolig för, men det är ändå lite skrämmande.

• Asjak

Tack Kela och Nica, hon är så mammig nu så bara jag har kunnat ha henne hela dagen och har inte fått sätta ner henne, men väldigt mysigt ändå!

Axo hoppas allt ser bra ut imorgon, det enda man vill är ju att dom ska utvecklas normalt och må bra.

Man blir ju så orolig för minsta lilla dom påpekar

• Kela1981
    Axo skrev 2015-01-19 22:00:23 följande:

Alltså, ibland undrar jag om inte denna lilla bebis har ett sjätte sinne. Varje gång jag går iväg antingen på morgonen eller på kvällen när han sover så tar det max 5 minuter innan han vaknar!

Imon ska vi på en extra bvc-kontroll. Vid läkarkontrollen så tyckte de att han hade växt lite dåligt på längden. Troligen inget att vara orolig för, men det är ändå lite skrämmande.

Han har en mamma-radar ;)

Det kommer säkert att gå jättebra idag. Som jag förstår det så är det ganska normalt att dom har svackor i tillväxten ibland :) Lycka till Idag!
  • nica
    Axo skrev 2015-01-19 22:00:23 följande:

Hade han växt bra?
  • nica

Igår kräktes lilla grabben så nu stannar vi alla hemma:-/ men mår han tillräckligt bra senare idag blir de ut och åka pulka och de har dom längtat efter hela vintern, som inte varit särskilt vit i skåne:-P

• Åttiotalist
    Juronjaure skrev 2015-01-19 21:35:03 följande:
     Däremot har hon lärt sig klappa händerna... Jättesött. låter ju absolut ingenting när hon slår ihop sina mjuka små gosehänder... Men lika glad är hon för det ;)
    Min prinsessa gör det också. Samtidigt som hela hon skiner upp i ett leende. Mitt hjärta smälter varje gång.. 
  • Kela1981
    nica skrev 2015-01-21 07:15:57 följande:

Igår kräktes lilla grabben så nu stannar vi alla hemma:-/ men mår han tillräckligt bra senare idag blir de ut och åka pulka och de har dom längtat efter hela vintern, som inte varit särskilt vit i skåne:-P

Hoppas han mår bättre idag så ni kan ut och njuta av den lilla snön vi har fått :)

Skulle vara skönt om sjukdoms-säsongen snart var över! Vi ska ha mamma-träff här hemma nästa vecka men A har börjat nysa och hosta igen så vi får väl se om det blir nåt eller om hon blir dålig igen :/
  • Axo
    nica skrev 2015-01-21 07:13:41 följande:

Hade han växt bra?

Jadå! Nu, 7,5 månad gammal, väger han 9,36 kg och är 69 cm lång!

Idag ska vi till barnmottagningen på astmautredning, kan vara den som ställt till det lite med tillväxten.
Svar på tråden Junibebisar 2014