• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Asjak

Soffipropp vad tråkigt med hästen, tappade ni köparen nu då?

Var en igår och kollade på min och vill köpa henne bara hon går igenom besiktningen.

Så jag är nöjd men lite ledsen, känns som en toppen köpare men det är ju min andra bebis :)

Axo en sån sötis!!

Isabelle lyfter på rumpan och sparkar men framdelen är låst i backen, vi kallar det sur struts ;)

• ellami
    Amalian83 skrev 2015-01-24 19:24:10 följande:

Ellami: ja det stämmer. Jag är enig i logiken och jag menar ju att man inte alls lämnar bebisen att skrika. Alltså ingen skrikmetod. Men här kan man ju tycka olika och man ska inte göra något man inte tror på eller är enig i. För mig är det viktigare att min bebis får ordentligt med sömn än att hon får närhet av mig både dag och natt. Närhet om dagen, sömn om natten.

Fy så jobbigt att han blir så ledsen. :( jag hade troligtvis gjort som du hade jag varit i samma situation. AW menar ju att man kan införa shn redan från fyra månader men det hade jag aldrig klarat. Då kändes hon för liten.

Jag tror du gör rätt i att läsa boken för perspektiv, men som sagt: är du inte bekväm med upplägget eller inte känner att det skulle funka för er så ska du ju såklart inte göra det.

Jag måste fråga - hur lång tid tog det innan det gav resultat och hur strulig var hon med sömnen innan?

Just nu läser jag "Somna utan gråt" som inte är någon metod egentligen utan mer massa tips och råd vad man kan göra för att förbättra sömnen. Tycker den är superbra och innehåller många goda råd men det är ju saker som mer på längre sikt ev kan bidra till bättre sömn. Sedan tänkte jag plöja igenom AWs bok och se om det finns något att plocka därifrån, kanske man kan bygga sig en egen snäll metod av all kunskap :)
  • ellami

Hur ofta hickar era bebisar?? Och rapar? Börjar misstänka att min lille eventuellt kan ha reflux (tyst reflux utan extrema kräkningar) och att det är det som ger honom sömnsvårigheter.

• Kela1981
    ellami skrev 2015-01-25 18:48:31 följande:

Hur ofta hickar era bebisar?? Och rapar? Börjar misstänka att min lille eventuellt kan ha reflux (tyst reflux utan extrema kräkningar) och att det är det som ger honom sömnsvårigheter.

Alice hickade jättemycket när hon var spädis, hade mycket hicka i magen också. Numer hickar hon nästan bara när hon skrattat för mycket :D Rapar gör hon ibland efter maten men inte alls ofta längre. Vad är reflux?
  • Juronjaure

Idag satte sig Snuttan upp i vår säng... Jösses :)

Hur blir era ungar i magen av att äta riktig mat? Vi har gett ganska lite mat hittills, det handlar om typ en måltid per dag, bestående av några tuggor gröt/potatis/banan. Plus lite bröd eller majskrokar. Och bröstmjölk då ;) Problemet är att hon är sååååå pruttig numera. Kan inte sova ordentligt, vaknar och pruttar och måste sövas om. Verkar inte direkt ha ont, men ja...besvärad på natten. Kan man göra något åt saken eller är det bara att vänta ut tiden och hoppas att magen snart vänjer sig vid mat...?

• soffipropp1987
    Juronjaure skrev 2015-01-25 23:23:47 följande:

Hur blir era ungar i magen av att äta riktig mat? Vi har gett ganska lite mat hittills, det handlar om typ en måltid per dag, bestående av några tuggor gröt/potatis/banan. Plus lite bröd eller majskrokar. Och bröstmjölk då ;) Problemet är att hon är sååååå pruttig numera. Kan inte sova ordentligt, vaknar och pruttar och måste sövas om. Verkar inte direkt ha ont, men ja...besvärad på natten. Kan man göra något åt saken eller är det bara att vänta ut tiden och hoppas att magen snart vänjer sig vid mat...?

Ludwig äter gröt två gånger om dagen och puré en gång. Ammar en gång på kvällen. Sen får han banan eller annan frukt som mellanmål. Han har blivit bättre i magen tycker jag. Hade väldigt trög mage när vi började med mat, men inte nu längre :)
  • Kela1981
    Juronjaure skrev 2015-01-25 23:23:47 följande:

Alice fick lite problem i början med hård mage, pruttig osv men det gick över av sig självt. Tarmarna behöver väl vänja sig antar jag. Kanske kan ge Sempers magdroppar om hon besväras mycket av det?
  • soffipropp1987

Ytterligare två tänder på väg... 39,5 graders feber och går inte att lägga ner i egen säng. Kommer bli en lång natt dethär. :/

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-01-26 23:24:44 följande:

Ytterligare två tänder på väg... 39,5 graders feber och går inte att lägga ner i egen säng. Kommer bli en lång natt dethär. :/

Du är inte ensam! Vi är också uppe och lär ha det körigt hela natten. Hon somnar i famnen men går inte att lägga ner :( Ingen feber dock. Hoppas du får sova lite <3
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-01-27 00:06:23 följande:
    Du är inte ensam! Vi är också uppe och lär ha det körigt hela natten. Hon somnar i famnen men går inte att lägga ner :( Ingen feber dock. Hoppas du får sova lite <3
    Det är så hemskt att inte få sova. Halvsitta i soffan med ett febrigt barn på sig, då kan inte jag sova iaf. Och tappar han nappen så gnäller han inte utan då är det panik! Man ser hur kämpigt han har med tänderna också svullet och går inte att bita på något utan skrik. Jag hoppas verkligen att dom tittat igenom imorgon! Hoppas du också får lite sömn inatt <3
Svar på tråden Junibebisar 2014