• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Amalian83
    Kela1981 skrev 2015-02-07 14:24:18 följande:
    Visst kan det vara bra att få tips o vägledning av en bok. Det var kanske fel uttryckt av mig :) Menade mest att många kanske känner sig pressade att få sitt barn att somna själv och då kanske provar en metod som man inte fullt ut tror på bara för att "inte vara sist i mammagruppen" eller nåt ;)

Det är så himla mycket jämförelser bland mammor och barn så det kan vara svårt att ignorera och se till sig själv och sina förutsättningar.

Tycker det är helt fantastiskt att det inte förekommer alls i denna gruppen och att vi kan stötta varandra istället <3
    Absolut! Det sista man som mamma till en liten bebis behöver är att höra vad man borde/måste/ska göra. Vi är alla den bästa mamman för våra små :)
  • Axo

Har ni lämnat bort era små någon gång?

Malte blev tvungen att vara vara hos farmor en stund ikväll. Det körde ihop sig, jag och storebror var inne i stan när bilen gick sönder så mannen fick komma in och hämta oss. På väg hem igen ringer farmor och då har stackars Malte gråtit sen han åkt, typ 1,5 timme sammanlagt.

Man känner sig fruktansvärt hemsk när man sitter i bilen några mil bort.

• soffipropp1987

Jag har slutat amma! Igår kväll va sista gången :) Nu blir det gröt hädanefter! Har även lyckats natta otroligt fort. Har gått fort innan också jag har sjungit lite och stoppat om och stoppat i napp ungefär 10-15 minuter, men ikväll så pussade jag godnatt la ner honom i sin säng och gick därifrån. Hörde att han pratade litegrann och sen va det tyst, tog max 5 minuter! Hoppas hoppas att det kan fortsätta såhär :)

• familjemodern

Fler som ger sina barn lingongrova? Vår bebis har börjat att rata gröt nu och det ska inte behöva vara en kamp med mat. Har testat med alla möjliga fruktpureer på, men nej.

Tänkte lingongrova till frukost och kvällsmacka innan natten. Ammar massor till detta!

• nica
    familjemodern skrev 2015-02-08 00:08:16 följande:

Fler som ger sina barn lingongrova? Vår bebis har börjat att rata gröt nu och det ska inte behöva vara en kamp med mat. Har testat med alla möjliga fruktpureer på, men nej.

Tänkte lingongrova till frukost och kvällsmacka innan natten. Ammar massor till detta!

Jag tror man ska försöka undvika bröd innan dom små har vant sig vid mat p.g.a de är mycket gluten . Bara som jag tror dock. Har du provat olika sorters gröt? Min lilla tjej får 8 månaders gröt med smak nu och de åker ner med god aptit (dock är hon inte så kräsen)

Annars fråga på BVC alltid lättare
  • nica

Inatt sov min prinsessa hela natten i sin säng, har fått sova en del hos oss eftersom hon haft svårt att sova. Så inatt sov jag gott

ser ut som hennes öra har runnit så vi ska åka in och kolla upp de idag så inte hon också fått öroninflammation som brossan:-/

Hur mår era bebisar?

• Kela1981

Men om hon har ätit gröt innan så är hon väl van vid gluten så då borde bröd inte vara några problem väl?

Alice börjar bli lite friskare nu (peppar peppar) så nu är det "bara" lite hosta och snor kvar men man märker att det är på bättringsvägen :)

Hoppas hon slipper öroninflammation stackarn, det är inte roligt alls :(

• ellami
    Kela1981 skrev 2015-02-05 11:59:33 följande:

Har ni sänkt botten på spjälsängen än?

A kan inte sätta sig upp själv men jag antar att det bara är en tidsfråga och man vill ju inte gärna att det ska behöva hända en olycka innan man sänker. Funderar starkt på att göra det till helgen kanske :)

Vi har inte sänkt sängen men det är knappt så jag vågar säga det då lilleman sen lääänge ställer sig mot möbler, reser sig upp, sätter sig upp själv osv. Dock sover han enbart i spjälisen på natten och ena sidan är borttagen (mot vår säng) och ofta sover han inte ens där utan rullar över till oss eller så lägger jag honom hos oss pga att jag inte orkar flytta honom efter uppvak. Jag vet att han aldrig vaknar för att leka och skulle nog inte få för sig att klättra omkring där plus att jag vaknar vid minsta ljud MEN några risker borde man kanske inte ta :/ så det blir nog att sänka hans säng idag (ja helst redan igår) problemet är väl att den inte blir i höjd med våran säng då, kanske får sänka våran också (ta bort sängbenen)?
  • ellami

Förresten har vi varit på en barnklinik i fredags och fått diagnos eventuell komjölkproteinallergi samt tyst reflux. Vi får dock ingen medicinering för reflux än förrän jag uteslutit mp ur vår kost tillräckligt länge för att kunna se eventuell förbättring på sömn. Känns skönt att ha något svart på vitt och även veta varför sömnen strular som den gör.. Att det liksom inte är något man gör fel själv. Nu hoppas vi få ordning på den för en gångs skull <3

• nica

Hörde från min BVC att de inte är så mycket gluten i gröt...så jag tänkte typ att de kanske var mer i bröd då. Men som sagt bara gissar:-P

Fick domen öroninflammation på lillan nu också

Svar på tråden Junibebisar 2014