Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Har ni lämnat bort era små någon gång?
Malte blev tvungen att vara vara hos farmor en stund ikväll. Det körde ihop sig, jag och storebror var inne i stan när bilen gick sönder så mannen fick komma in och hämta oss. På väg hem igen ringer farmor och då har stackars Malte gråtit sen han åkt, typ 1,5 timme sammanlagt.
Man känner sig fruktansvärt hemsk när man sitter i bilen några mil bort.
Jag har slutat amma! Igår kväll va sista gången :) Nu blir det gröt hädanefter! Har även lyckats natta otroligt fort. Har gått fort innan också jag har sjungit lite och stoppat om och stoppat i napp ungefär 10-15 minuter, men ikväll så pussade jag godnatt la ner honom i sin säng och gick därifrån. Hörde att han pratade litegrann och sen va det tyst, tog max 5 minuter! Hoppas hoppas att det kan fortsätta såhär :)
Fler som ger sina barn lingongrova? Vår bebis har börjat att rata gröt nu och det ska inte behöva vara en kamp med mat. Har testat med alla möjliga fruktpureer på, men nej.
Tänkte lingongrova till frukost och kvällsmacka innan natten. Ammar massor till detta!
Fler som ger sina barn lingongrova? Vår bebis har börjat att rata gröt nu och det ska inte behöva vara en kamp med mat. Har testat med alla möjliga fruktpureer på, men nej.
Tänkte lingongrova till frukost och kvällsmacka innan natten. Ammar massor till detta!
Inatt sov min prinsessa hela natten i sin säng, har fått sova en del hos oss eftersom hon haft svårt att sova. Så inatt sov jag gott
ser ut som hennes öra har runnit så vi ska åka in och kolla upp de idag så inte hon också fått öroninflammation som brossan:-/
Hur mår era bebisar?
Men om hon har ätit gröt innan så är hon väl van vid gluten så då borde bröd inte vara några problem väl?
Alice börjar bli lite friskare nu (peppar peppar) så nu är det "bara" lite hosta och snor kvar men man märker att det är på bättringsvägen :)
Hoppas hon slipper öroninflammation stackarn, det är inte roligt alls :(
Har ni sänkt botten på spjälsängen än?
A kan inte sätta sig upp själv men jag antar att det bara är en tidsfråga och man vill ju inte gärna att det ska behöva hända en olycka innan man sänker. Funderar starkt på att göra det till helgen kanske :)
Förresten har vi varit på en barnklinik i fredags och fått diagnos eventuell komjölkproteinallergi samt tyst reflux. Vi får dock ingen medicinering för reflux än förrän jag uteslutit mp ur vår kost tillräckligt länge för att kunna se eventuell förbättring på sömn. Känns skönt att ha något svart på vitt och även veta varför sömnen strular som den gör.. Att det liksom inte är något man gör fel själv. Nu hoppas vi få ordning på den för en gångs skull <3
Hörde från min BVC att de inte är så mycket gluten i gröt...så jag tänkte typ att de kanske var mer i bröd då. Men som sagt bara gissar:-P
Fick domen öroninflammation på lillan nu också