Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Kela då mindes jag fel :)
Nica men stackars lilla tjejen!! Hoppas hon blir bättre fort med ny medicin :(
Hur gör ni med tandborstning, jag ger isabelle sin tandborste när ja borstar mina tänder, sedan tar jag över och borstar över lite på dom två men hon haaaaatar när jag ska borsta :)
Prata med vc och de sa att vi absolut inte skulle sluta med medicinen utan fortsätta ge med ta bort all mejeriprodukter från hennes kost....men våra föräldrar instinkt säger att vi inte ska ge henne de. Så vi väljer att inte ge de då hon verkar må bra nu förutom att hon är röd och svullen p.g.a. medicinen.
Googla lite ang. Medicinen och där står ingen stans att mjölk "krockar" med medicinen utan bara att effekten av medicinen kan påverkas.
har svårt för sjukvården när de känns som de inte vet vad de snackar eller kan förklara varför de säger som de gör.
Blev lite rörig men hoppas ni fattar:-P
Tandborsten ger jag så hon får leka med den lite sen boröstar jag "tänderna som hon inte har hehe "
Hon tycker dock de är skönt
Nica jag tycker du gör helt rätt, blir oxå irriterad att man själv får ha koll på vad dom egentligen säger till en.
Ni känner henne ju bäst så gå på mag känslan!
Det är så spännande nu då vi blivit erbjudna en tomt vi är jätte intresserade av och ska gå vidare med och förhoppningsvis köpa, vi har letat i flera år och äntligen kom denna :)
Nica jag tycker du gör helt rätt, blir oxå irriterad att man själv får ha koll på vad dom egentligen säger till en.
Ni känner henne ju bäst så gå på mag känslan!
Det är så spännande nu då vi blivit erbjudna en tomt vi är jätte intresserade av och ska gå vidare med och förhoppningsvis köpa, vi har letat i flera år och äntligen kom denna :)
Vad spännande att bygga sitt eget hus! Det kan jag bara drömma om som bor i svindyra Oslo och som blir skogstokig innan jag ens lämnat kommungränsen. Häromveckan såldes ett renoveringsobjekt på 160 kvm där stort sett allt var från 60talet. Utgångspris 7,5 miljoner. Gick för över 11 miljoner. Så jag tror vi sitter fint kvar i vår lägenhet en stund till :)
Min tjej har som sagt åtta tänder och vi har borstat sedan hon var tre månader. Det har blivit svårare och svårare, men häromdagen köpte jag nu tandkräm och den smaken verkar hon gilla bättre. Plus att tandborsten måste vara mjuk. Vi borstar efter vällingen och hon brukar få ligga på golvet och leka när jag borstar. Enklast så.
Idag är min sista dag som mammaledig. På måndag kör jag igång heltid. Pappan är väldigt motiverad och glad så det är kul!
Om två veckor är sista ansökningsdag i Oslo för dagis. Hon växer mycket på ett halvår, men det känns ändå så overkligt.
Amalian o herregud vi tyckte det va dyrt här i skåne men det va ju nästan gratis mot ert :)
Hur många föräldradagar har man i norge?
Soffipropp jag håller tummarna för er, vilken husleverantör ska ni ha? Har ni bestämt vilket hus?
Vi dagdrömmer hela dagarna nu och hoppas få byggt och färdigt innan vi är gravida med nästa :)
Asjak var är de någonstans?
Amalian o herregud vi tyckte det va dyrt här i skåne men det va ju nästan gratis mot ert :)
Hur många föräldradagar har man i norge?
Soffipropp jag håller tummarna för er, vilken husleverantör ska ni ha? Har ni bestämt vilket hus?
Vi dagdrömmer hela dagarna nu och hoppas få byggt och färdigt innan vi är gravida med nästa :)
Asjak var är de någonstans?
I Norge väljer man mellan 49 veckor med 100% betalt eller 59 veckor med 80% betalt. De flesta väljer 49 veckor för totalt sett får man mer pengar och kan då hellre dryga ut med 10 veckor obetalt. Mamma- och pappakvoten är på resp 14 veckor. Utöver det har man rätt till 52 veckor vardera med obetald ledighet.