• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    nica skrev 2015-02-08 13:08:22 följande:

Hörde från min BVC att de inte är så mycket gluten i gröt...så jag tänkte typ att de kanske var mer i bröd då. Men som sagt bara gissar:-P

Fick domen öroninflammation på lillan nu också smile4.gif

Jaha! Jag trodde det var fullt med gluten ha ha ha.... Men vi ger smörgåsrån också och där lär väl vara en del kan jag tänka.

Stackars lilla sessan :( Hoppas både hon och storebror blir bättre snart <3
  • familjemodern

Jag tror att det är helt lugnt på gluten-fronten, då hon fått både rån och ljust bröd sedan en månad tillbaka utan att vi märkt ngt speciellt.

Tack för svar!

• Asjak

Ellami hur märkte ni att han hade allergin?

Nica usch stackars båda dina barn, det gör ju ont oxå :( hoppas medicinen verkar fort

Min lilla är fortfarande dålig och nu är jag dessutom sjuk igen, brukar aldrig bli sjuk men är nog sömnbristen som gör sitt.

• nica

Ellami - skönt att få svar! Jobbigt med att ha nån form av allergi men skönt med att de kommit fram till vad. Jag hade nog rekommenderat att sänka sängen eftersom han ställer sig, känner du att du vill ha han jämte sängen så ta bort benen på er säng då

Kela- Tack <3

Familjemodern - då ska de ju inte vara några problem

Asjak- krya på er <3 hon verkar ta öroninflammation bra lite gnällig me inte så farligt.

Fler som har bebisar som börjar gå upp tidigt på morgonen? Min lilla sov till 8 innan och nu vaknat hon runt halv 6. Jag är inte skapt för tidiga mornar :-P

• Asjak

Nica usch halv sex då hade jag svimmat :)

Igår kväll bestämde jag mig, INGEN mer mat på natten till henne nu.

Dom första timmarna till klockan 3 inatt ca vaknade hon tio ggr och var ledsen o ville ha mat.

Så jag vaggade henne och sa scccchhhhh så somnade hon om och till slut gav hon upp och sover ännu, tyvärr måste ja gå upp ändå då det kommer larm gubbar idag och ska montera lite larm :)

BVC sa till mig att nu måste hon sluta natt äta men tyckte jag skulle vänta tills hon blivit lite bättre från förkylningen, hon sa att det skulle bli mgra jobbiga nätter o sedan kommer hon sova hela nätterna... Jag hoppas på mirakel ;)

• nica

Asjak ett tips är att ge henne vatten när hon vaknar på natten ....om hon blit erbjuden de ( och troligen inte vill ha de) slutar hon som småningom att vakna och gnälla om mat. Tänkte om hon är svår att trösta

• Asjak
    nica skrev 2015-02-09 08:35:50 följande:

Asjak ett tips är att ge henne vatten när hon vaknar på natten ....om hon blit erbjuden de ( och troligen inte vill ha de) slutar hon som småningom att vakna och gnälla om mat. Tänkte om hon är svår att trösta

Åh tack jag ska ställa en flaska med vatten vid sängen inatt!
  • Kela1981

Här sov vi till 8 innan också men nu vaknar hon mellan 6-7. Jag är inte heller gjord för tidiga morgnar. Skulle behöva en bebis som somnar 19:30 och sover till 10 ha ha ha...

Tänk vilka olika råd man får av olika BVC. Alice har inte ätit på natten sen hon var 5 månader men vissa andra äter på natten tills dom är över året och enligt vår BVC går det bra vilket som. Sen fattar jag att man som förälder kanske inte vill mata på natten längre men vad konstigt att det är så olika riktlinjer :)

Jag har ett litet problem; Alice vägrar att äta ersättning! Hon dricker välling på morgonen och sen dricker hon inte mer på hela dagen. Försöker få i henne vatten, ersättning, Sempers pärondryck men ingenting går hem hos fröken. Nu börjar hennes bajs bli lite torrt och jag tror att det är pga att hon inte får i sig tillräckligt med vätska så nu har jag börjat spä ut fruktpure med vatten och mata henne med det. Än så länge funkar det men det är ju inga större mängder vätska hon får i sig på det viset ändå. Någon som har en mirakelmetod? ;)

• Asjak

Krla min BVC sa att nu när hon fått tänder så ska dom inte utsättas för socker dygnet runt, därför jag skulle sluta mata natte tid.

Plus att det är för min skull då jag snart sätter mig i ett hörn och gråter om ja inte får sova :)

Usch vad jobbigt att hon inte vill dricka, ja har tyvärr inga tips alls utdn hade nog testat ringa Bvc.

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-02-09 12:04:28 följande:

Här sov vi till 8 innan också men nu vaknar hon mellan 6-7. Jag är inte heller gjord för tidiga morgnar. Skulle behöva en bebis som somnar 19:30 och sover till 10 ha ha ha...

Tänk vilka olika råd man får av olika BVC. Alice har inte ätit på natten sen hon var 5 månader men vissa andra äter på natten tills dom är över året och enligt vår BVC går det bra vilket som. Sen fattar jag att man som förälder kanske inte vill mata på natten längre men vad konstigt att det är så olika riktlinjer :)

Jag har ett litet problem; Alice vägrar att äta ersättning! Hon dricker välling på morgonen och sen dricker hon inte mer på hela dagen. Försöker få i henne vatten, ersättning, Sempers pärondryck men ingenting går hem hos fröken. Nu börjar hennes bajs bli lite torrt och jag tror att det är pga att hon inte får i sig tillräckligt med vätska så nu har jag börjat spä ut fruktpure med vatten och mata henne med det. Än så länge funkar det men det är ju inga större mängder vätska hon får i sig på det viset ändå. Någon som har en mirakelmetod? ;)

Åh vad jobbigt när dom inte vill dricka. Jag hade svårt att sluta amma innan jag visste att han drack ordentligt på dagarna. Det enda jag har märkt är att han vill dricka mer under tiden som han äter och precis efteråt, sen så smuttar han och tar små klunkar då och då när han inte äter. Prova att ge vid olika tillfällen under måltiden. Ibland dricker han jättemycket precis innan han ska äta också. Men han dricker kanske som max 1,5 dl om dagen o det känns ju inte så mycket om man jämför med sig själv, men blir dom törstiga så dricker dom :)
Svar på tråden Junibebisar 2014