• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Tizi

Angående dop/namnkalas så ångrar jag faktiskt lite att vi döpte de äldre syskonen. Jag vet inte riktigt varför vi valde att göra det och såhär i efterhand önskar jag att vi haft namnkalas istället. Så hur gör vi med trean nudå? Blir ju lite dumt att inte döpa henne när syskonen är döpta?

Idag har vi vart på läkarkontroll o mätt o vägt. 1,7 kg upp o 7 cm längre sen 7 veckor tillbaka. Skönt när dom växer bra!

• Axo

Hur mycket är era vakna på dagarna? Malte har börjat vara vaken nästan hela tiden, tar bara några tupplurar i famnen eller i vagnen, men han vaknar väldigt fort igen. I vagnen kan han ligga vaken en halvtimme om vi är ute och går.

Tycker han borde sova en längre stund på dagen också, men det tycker inte han!

• rosii

Åh, våran lilla tjej har hittat sina händer för ett par dagar sen. Så jäkla sött där kan hon ligga för sig själv ett bra tag och titta noooogrannt på händerna så ögonen far i kors. <3

• Kela1981
    Axo skrev 2014-08-13 17:54:10 följande:

Hur mycket är era vakna på dagarna? Malte har börjat vara vaken nästan hela tiden, tar bara några tupplurar i famnen eller i vagnen, men han vaknar väldigt fort igen. I vagnen kan han ligga vaken en halvtimme om vi är ute och går.

Tycker han borde sova en längre stund på dagen också, men det tycker inte han!

Jag tycker det är så himla olika från dag till dag hur mycket hon sover. I dag har hon sovit större delen av dagen och bara varit vaken någon timme i stöten för att sen gäspa sömnigt igen. Andra dagar tycker jag knappt hon sover alls, bara några powernaps men inget långt sammanhängande. 
    Dom gör ju som dom vill dom små liven :)
  • boogiewoogie

verkar var flera än vi som fått värsta nojjorna sen man blev förälder..;D Bor i oslo...och härom dagen så fick jag ångest när jag skulle gå ut med pluttan i vagnen.. att gå över övergångställen bl.a eftersom om det kommer en bil som kör för fort så klipper den ju vagnen först eftersom den leds ju först ut på vägen när man går... hmm hehe. Rädd för att gå under såna där stora kranar som de använder sig av när de bygger..var säker på att den skulle rasa ner på oss..ojojoj puh! Pga terrorhotet som var mot norge/oslo för ett tag sen...så överallt jag går "tror" jag att folk är självmordsbombare... och det är RIKTIG ångest. Kan ju inte vara sig själv direkt...:/:)

• Tizi

Min lilla är vaken ganska mycket på dagarna. Hon sover korta stunder och det betor nog mest på att hon blir väckt av syskonen i tid o otid Hoppas hon sover längre stunder när dom börjat skola/förskola sen igen! När det låter och händer nått så MÅSTE hon vara med verkar det som..

• Axo
    Tizi skrev 2014-08-14 10:36:04 följande:

Min lilla är vaken ganska mycket på dagarna. Hon sover korta stunder och det betor nog mest på att hon blir väckt av syskonen i tid o otid Hoppas hon sover längre stunder när dom börjat skola/förskola sen igen! När det låter och händer nått så MÅSTE hon vara med verkar det som..

Lite så är det nog här också. Inte lätt att sova när storebror hela tiden ska säga hej och pussa
  • Kela1981

"Ammar du inte flickan?"

"Nej, hon får bara ersättning."

"Stackars barn!"

Eh....va?!

Får lust att skalla folk i min omgivning när dom insinuerar att jag misshandlar mitt barn.

När f-n fick andra människor rätt att döma mig och mitt moderskap? Som om det inte är körigt nog att bli förälder redan!

Har dom inget vettigt eller stöttande att säga så kan dom hålla truten! Ååååå vad jag blir aaaarg!!!

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-08-14 11:51:13 följande:

"Ammar du inte flickan?"

"Nej, hon får bara ersättning."

"Stackars barn!"

Eh....va?!

Får lust att skalla folk i min omgivning när dom insinuerar att jag misshandlar mitt barn.

När f-n fick andra människor rätt att döma mig och mitt moderskap? Som om det inte är körigt nog att bli förälder redan!

Har dom inget vettigt eller stöttande att säga så kan dom hålla truten! Ååååå vad jag blir aaaarg!!!

Men det har ju varit sånt tjat om att det är fult att amma offentligt! Folk borde inte lägga sig i vad andra gör för val.
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-08-14 11:56:59 följande:
    Men det har ju varit sånt tjat om att det är fult att amma offentligt! Folk borde inte lägga sig i vad andra gör för val.
    Hur kan det vara fult att amma offentligt? Galenskaper! Tycker man själv att det känns ok så är det väl inget konstigt. Plus att dom flesta brukar ha en sjal över så det blir lite mer privat och mysigt för bebisen. Vill man inte se behöver man inte titta tycker jag personligen.

Fast nu verkar ju flaskor också vara motbjudande så oavsett hur vi gör är det fel.
Svar på tråden Junibebisar 2014