Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Tv-serier, yes! Sätter typ alltid på ett avsnitt när lillen ska ha mat. Känner mig ibland som världens sämsta morsa som inte sitter och stirrat mitt barn djupt i ögonen under matningen....
Det är nog väldigt stor skillnad när man har fler barn vad man gör på dagarna. Just nu har jag alla tre barnen hemma men sonen börjar skolan på onsdag o dottern förskolan först nästa vecka. Jag har massor att ta tag i här hemma och har skrivit en lista på saker jag vill hinna med mellan alla aktiviteter! Barnen har två aktiviteter var i veckan så bara det är sysselsättning nog för oss!!
Jag ska börja med lillans fotoalbum nästa vecka tex så det är ett tips från mig. Jag har scrappat ihop fotoalbum till de stora barnen och dom älskar att titta i dom
Har funderat på att lära mig att sticka, trots tummen mitt i handen, för att ha något att göra. Tyvärr hjälper det nog inte mot känslan av att vara isolerad.
Skönt att veta att jag inte är ensam om tristesskänslan! Och varför får man så dåligt samvete för allting så fort man blir mamma? Det ÄR inte roligt att bara umgås med en liten jollrande, gnyende Putt i ett helt år, hur underbar denne än är... Nä, jag ska masa mig iväg till öppna förskolan nån dag, det ska jag.
Är det bara jag som har roligt på dagarna? :P
När jag inte ägnar mig åt bäbisen (tex mat och lek) så kan jag kolla serier, sitta med mobil/dator, städar nått, spela Wii, handla, gå power walk med vagnen, ut och träffa nån kompis, eller bara sova.
Är det bara jag som har roligt på dagarna? :P
När jag inte ägnar mig åt bäbisen (tex mat och lek) så kan jag kolla serier, sitta med mobil/dator, städar nått, spela Wii, handla, gå power walk med vagnen, ut och träffa nån kompis, eller bara sova.
Skönt att veta att jag inte är ensam om tristesskänslan! Och varför får man så dåligt samvete för allting så fort man blir mamma? Det ÄR inte roligt att bara umgås med en liten jollrande, gnyende Putt i ett helt år, hur underbar denne än är... Nä, jag ska masa mig iväg till öppna förskolan nån dag, det ska jag.
Tv-serier, yes! Sätter typ alltid på ett avsnitt när lillen ska ha mat. Känner mig ibland som världens sämsta morsa som inte sitter och stirrat mitt barn djupt i ögonen under matningen....
Hej!
Har en son född 29 juni.. han är 7 veckor och jag ammar honom.
Han började skrika så hemskt på kvällarna och ville amma varje timma så vi började ge ersättning och han har blivit en lugn o nöjd kille.. vissa förmiddagar är skrikiga och gnälliga dock. Han har börjat dreggla massor och man kan se 2 vita prickar, som att hörntänderna i överkäken är på väg!!
Kan en 7 veckors bebis verkligen få tänder så här tidigt
Min dotter var nog 4-5 månader när hon fick tänder.
Har följt tråden lite och känner igen mig mycket i era inlägg.. visst blir dagarna långa ibland när man är föräldraledig. Jag har även dottern på förskola och skall försöka få ihop amning med hämta/lämna dagis de dagar maken jobbar!! puh!!
Tycker oxå det är skitjobbigt att åka till stan eller handla för man vet aldrig om det blir kaos och skrikfest tycker även att det är jobbigt att amma ofentligt. Men jag vet att ångesten mest tynger mig själv så jag försöker träna på att behålla lugnet