• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Juronjaure

Min är också 10 veckor idag. Tycker att hon börjat bli orolig på sistone, på kvällarna. Kan ligga och snutta helt frenetiskt och när jag plockar bort henne från tutten för att hon håller på att bryta ihop så flaxar hon med armarna och verkar jättestirrig/orolig. Vad kan detta bero på...?

• soffipropp1987
    Juronjaure skrev 2014-08-29 21:56:30 följande:

Min är också 10 veckor idag. Tycker att hon börjat bli orolig på sistone, på kvällarna. Kan ligga och snutta helt frenetiskt och när jag plockar bort henne från tutten för att hon håller på att bryta ihop så flaxar hon med armarna och verkar jättestirrig/orolig. Vad kan detta bero på...?

Jag pratade med min syster och hon sa att min bebis kanske har upptäckt något nytt, världen kanske är större än han trodde och att han då är lite rädd och vill vara nära sin mamma. Min mamma sa däremot att han kanske kommit på att han ju faktiskt inte sitter ihop med sin mamma längre och vill därför ha närhet.

Ja man tycker ju att de ska va nöjda o glada när de har ätit färdigt. Men det är väl en fas (hoppas den går över fort!!!).
  • Juronjaure
    soffipropp1987 skrev 2014-08-29 22:11:21 följande:
    Jag pratade med min syster och hon sa att min bebis kanske har upptäckt något nytt, världen kanske är större än han trodde och att han då är lite rädd och vill vara nära sin mamma. Min mamma sa däremot att han kanske kommit på att han ju faktiskt inte sitter ihop med sin mamma längre och vill därför ha närhet.

Ja man tycker ju att de ska va nöjda o glada när de har ätit färdigt. Men det är väl en fas (hoppas den går över fort!!!).
    Naaaw, kan hon inte få tro att hon är en del av mamma ett tag till? ;) Och tänk om jag har bidragit till denna hemska insikt genom att visa upp hennes fötter och säga "Titta, SIGNES FÖTTER" samtidigt som jag pillat på hennes tår. Jag har traumatiserat mitt barn.....

Skämt åsido, ja det är väl en fas. I alla fall måste man intala sig själv att det går över snart, annars blir man ju knäpp. Är det så här det kommer vara nu i 18 år? ;) "Det går snart över, det går snart över, det går snart över"-mantra att repetera genom varje utvecklingsfas, trotsålder och tonårseländet ;)
  • Juronjaure

(Jag försöker intala mig själv att hon nog känner sig mer trygg hos mig än utan mig, även när hon skriker i panik och verkar tok-orolig...)

• soffipropp1987
    Juronjaure skrev 2014-08-29 22:20:09 följande:

(Jag försöker intala mig själv att hon nog känner sig mer trygg hos mig än utan mig, även när hon skriker i panik och verkar tok-orolig...)

Det tror jag är sunt tänk! Dom vill ju bara känna närhet och mammas doft och hjärtslag.
  • rosii

Hur många amningsplagg har ni? Jag har 3 amningsbhar med bygel från glammom & 4 amningslinnen från hm, jag tycker jag klarar mig nätt & jämt. Synd att dessa plagg är så dyra.

• romlen

Jag har bara 4 amnings behåar, sen vanliga tröjor. Brukar använda linne under tröjorna så blir det som amningströja!

• soffipropp1987
    rosii skrev 2014-08-31 13:27:48 följande:

Hur många amningsplagg har ni? Jag har 3 amningsbhar med bygel från glammom & 4 amningslinnen från hm, jag tycker jag klarar mig nätt & jämt. Synd att dessa plagg är så dyra.

Jag har 4 behåar och en tröja, använt en gång. Jag har bara vanliga tröjor och linnen annars :)
  • rosii

Vadå, vanligt linne Och tröja samtidigt, är inte det osmidigt?

• Juronjaure

Jag har 4 amningsbehåar som knappt räcker till, eftersom man ju behöver på natten också. Och 2 amningslinnen som jag aldrig använt. Och 2 amnings-t-shirtar som jag bara använde på bb. Tycker det är lättare att ha vanlig t-shirt/linne som dras upp eller ned vid amning, då amningskläderna lätt glider ned över tutten och rakt på puttans näsa eller mun, opraktiskt...Att jag visar tuttarna lite mer än jag skulle gjort med speciella amningskläder skiter jag fullständigt i :P

Det enda som besvärar mig lite vid amning är om jag drar upp tröjan så att min tigerrandiga bulldegsmage sticker fram, men det brukar jag lösa med en filt ;)

Svar på tråden Junibebisar 2014