Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Min är också 10 veckor idag. Tycker att hon börjat bli orolig på sistone, på kvällarna. Kan ligga och snutta helt frenetiskt och när jag plockar bort henne från tutten för att hon håller på att bryta ihop så flaxar hon med armarna och verkar jättestirrig/orolig. Vad kan detta bero på...?
Min är också 10 veckor idag. Tycker att hon börjat bli orolig på sistone, på kvällarna. Kan ligga och snutta helt frenetiskt och när jag plockar bort henne från tutten för att hon håller på att bryta ihop så flaxar hon med armarna och verkar jättestirrig/orolig. Vad kan detta bero på...?
(Jag försöker intala mig själv att hon nog känner sig mer trygg hos mig än utan mig, även när hon skriker i panik och verkar tok-orolig...)
(Jag försöker intala mig själv att hon nog känner sig mer trygg hos mig än utan mig, även när hon skriker i panik och verkar tok-orolig...)
Hur många amningsplagg har ni? Jag har 3 amningsbhar med bygel från glammom & 4 amningslinnen från hm, jag tycker jag klarar mig nätt & jämt. Synd att dessa plagg är så dyra.
Jag har bara 4 amnings behåar, sen vanliga tröjor. Brukar använda linne under tröjorna så blir det som amningströja!
Hur många amningsplagg har ni? Jag har 3 amningsbhar med bygel från glammom & 4 amningslinnen från hm, jag tycker jag klarar mig nätt & jämt. Synd att dessa plagg är så dyra.
Vadå, vanligt linne Och tröja samtidigt, är inte det osmidigt?
Jag har 4 amningsbehåar som knappt räcker till, eftersom man ju behöver på natten också. Och 2 amningslinnen som jag aldrig använt. Och 2 amnings-t-shirtar som jag bara använde på bb. Tycker det är lättare att ha vanlig t-shirt/linne som dras upp eller ned vid amning, då amningskläderna lätt glider ned över tutten och rakt på puttans näsa eller mun, opraktiskt...Att jag visar tuttarna lite mer än jag skulle gjort med speciella amningskläder skiter jag fullständigt i :P
Det enda som besvärar mig lite vid amning är om jag drar upp tröjan så att min tigerrandiga bulldegsmage sticker fram, men det brukar jag lösa med en filt ;)