Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Ni som ger ersättning, hur ofta kokar ni flaskorna och hur noga följer ni anvisningarna på baksidan?
Jag ger semper och enligt dem ska flaskorna kokas typ varje gång och sen ska man koka vattnet och låta det svalna, men hur ofta hinner man koka först och sen vänta med en vrålhungrig bebis!
Vi kör NAN. Om lillen ska äta på en gång så blandar vi på kallvatten direkt ur kranen och micrar. Ska vi gå ut så tar vi med tetror.
Vi har MAMs flaskor som man kan sterilisera i micron. Det gör vi varje kväll.
(Fattar inte grejen med Semper, att pulvret måste blandas med kokhett vatten för att det kan finnan bakterier i. Har de inte kontroll över sin egen produkt?!)
Idag har vi varit på 2 mån kontroll, egentligen 1 v förtidigt. Tyckte vi hade en stark bebis, allt såg bra ut. 5.6 kg & 61.5 cm lång! Nu hade hon gått upp 100 g/vecka. Det var tydligen helt normalt, jag tycker bara jag läser överallt om bebisar som går upp 250-500 g veckan! Men sköterskan på bvc försäkrade mig att allt såg bra ut. Förstår inte varför jag nojar, hon följer ju sin kurva! Jag behöver slappna av :)
Vi kör NAN. Om lillen ska äta på en gång så blandar vi på kallvatten direkt ur kranen och micrar. Ska vi gå ut så tar vi med tetror.
Vi har MAMs flaskor som man kan sterilisera i micron. Det gör vi varje kväll.
(Fattar inte grejen med Semper, att pulvret måste blandas med kokhett vatten för att det kan finnan bakterier i. Har de inte kontroll över sin egen produkt?!)
Jag var o träffade en mammagruppen idag och såg en del ammande mammor som såg avslappnade ut och har harmoniska barn.. Såååå skall det ju vara men så känner inte jag och min son bara knölar o skriker
Jag skall på 2 månaders koll snart o tänkte ta upp att jag vill sluta amma.. Jag tror det blir bäst så.
Vill oxå veta vilken ersättning som är bäst?!
Min son har mycket gaser i magen men har slukat både NAN och Semper (tetra) när han fått flaska..
Kanske ska testa NAN istället. Så fruktansvärt osmidigt att behöva värma vattnet och sen kyla ner. Kan ju knappast be bebis vänta när han blir panikhungrig!