Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Tack för stöd och förståelse.. Jag har inte bestämt hur jag skall göra. Skall till BVC den 28:e. Skall be om råd då!
Trevlig helg allihop
Vi kör på NAN sensitive dels pga att den är lättare att blanda eftersom vattnet inte behöver koka och sen verkar vår tjejs mage må mycket bättre av den än Sempers. Blev bara en massa skrik och magknip när vi provade. Men alla är ju olika, svägerskan har haft Sempers till alla sina och avskytt NAN.
BVC sa till oss att anledningen till att man ska värma ersättningen över rumstemperatur är att bebisens kropp kan snabbare ta upp näringen i den. Om den är svalare än kroppstemperatur när den kommer ner i magen så måste kroppen först värma upp den innan den kan börja tillgodose sig näringen.
I natt sov jag och bebis hos mina föräldrar och för första gången så sov hon från 22-08!!! Hoppas hon tänker fortsätta med detta hemma också :)
Ang barn som äter ersättning så behöver dom inte alls bli hårda i magen. Vår tjej äter enbart ersättning och hon är inte hård i magen. När hon var riktigt nyfödd så hade hon lite problem men jag fick beskedet att det berodde mer på omogna tarmar än ersättningen :)
I natt sov jag och bebis hos mina föräldrar och för första gången så sov hon från 22-08!!! Hoppas hon tänker fortsätta med detta hemma också :)
Ang barn som äter ersättning så behöver dom inte alls bli hårda i magen. Vår tjej äter enbart ersättning och hon är inte hård i magen. När hon var riktigt nyfödd så hade hon lite problem men jag fick beskedet att det berodde mer på omogna tarmar än ersättningen :)
Hur klär ni era bebisar när ni ska ut? Och vad han ni på dom när de ligger i vagnen? Det börjar ju bli kallare ute nu.
Hur klär ni era bebisar när ni ska ut? Och vad han ni på dom när de ligger i vagnen? Det börjar ju bli kallare ute nu.
Angående amning så är denna ggn absolut värst! Min vänstra bröstvårta är sårig och vill ALDRIG läka! :( den har vart det i flera veckor nu och inget hjälper.. Det gör såå jäkla ont när hon tar tag o börjar suga och hon har tom fått i sig blod några ggr :(
Annars gillar jag verkligen att amma..
Angående amning så är denna ggn absolut värst! Min vänstra bröstvårta är sårig och vill ALDRIG läka! :( den har vart det i flera veckor nu och inget hjälper.. Det gör såå jäkla ont när hon tar tag o börjar suga och hon har tom fått i sig blod några ggr :(
Annars gillar jag verkligen att amma..
Ibland är jag avundsjuk på dem som kan amma för det verkar så praktiskt! Det känns som att jag knappt gör annat än blandar ersättning och diskar nappflaskor hela dagarna.