Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Kanske ska testa NAN istället. Så fruktansvärt osmidigt att behöva värma vattnet och sen kyla ner. Kan ju knappast be bebis vänta när han blir panikhungrig!
Jag har ett system med Semper pulverersättning som funkar kalas för mig.
Kokar pyttelite vatten i kastrullen så det går fort. Häller upp mellan 60-80ml (för mat på 165ml) i MAM-flaskan (som jag steriliserar i kastrull en gång i veckan)
I med pulver, skaka/blanda.
Fyll på med kokat, kallt vatten från kylen, blanda.
Fyll på kylskåpsflaskan med det nykokade vattnet (max 160ml med lite kvar av det kalla)
Nu har maten perfekt temperatur och kylskåpsvattnet hinner svalna tills nästa matning.
Vi kör på NAN sensitive, som ska va bättre för magen.. Vi kokar vatten som vi sen häller i termos när det är lagom varmt. Då går det fort att blanda ihop när han är hungrig:)
Jag har ett system med Semper pulverersättning som funkar kalas för mig.
Kokar pyttelite vatten i kastrullen så det går fort. Häller upp mellan 60-80ml (för mat på 165ml) i MAM-flaskan (som jag steriliserar i kastrull en gång i veckan)
I med pulver, skaka/blanda.
Fyll på med kokat, kallt vatten från kylen, blanda.
Fyll på kylskåpsflaskan med det nykokade vattnet (max 160ml med lite kvar av det kalla)
Nu har maten perfekt temperatur och kylskåpsvattnet hinner svalna tills nästa matning.
Jag var o träffade en mammagruppen idag och såg en del ammande mammor som såg avslappnade ut och har harmoniska barn.. Såååå skall det ju vara men så känner inte jag och min son bara knölar o skriker
Jag skall på 2 månaders koll snart o tänkte ta upp att jag vill sluta amma.. Jag tror det blir bäst så.
Vill oxå veta vilken ersättning som är bäst?!
Min son har mycket gaser i magen men har slukat både NAN och Semper (tetra) när han fått flaska..
Nej inte riktigt.. Han somnar ofta vid bröstet fastän jag försöker hålla liv i honom. Mycket snuttande. Vi kommer aldrig in i nån rutin, känner mig obekväm med amningen, speciellt när vi är ute bland folk osv.
Han småäter och kan ligga vid bröstet jämt.
Jag har en dotter som oxå behöver sin mamma. Min man jobbar ibland kvällar o helger och då är jag ensam med barnen.
Han skriker innan jag hinner få fram bröstet, måste amma med amningsnapp. Han märker väl att jag blir stressad...
Osv osv.. Jag har dåligt samvete men oxå lovat mig själv att inte köra mig själv i botten pga amning igen..
Flaskmatade barn mår oxå bra!
Nej inte riktigt.. Han somnar ofta vid bröstet fastän jag försöker hålla liv i honom. Mycket snuttande. Vi kommer aldrig in i nån rutin, känner mig obekväm med amningen, speciellt när vi är ute bland folk osv.
Jag har en dotter som oxå behöver sin mamma. Min man jobbar ibland kvällar o helger och då är jag ensam med barnen.
Han skriker innan jag hinner få fram bröstet, måste amma med amningsnapp. Han märker väl att jag blir stressad...
Osv osv.. Jag har dåligt samvete men oxå lovat mig själv att inte köra mig själv i botten pga amning igen..
Ang. Ersättning så hade jag när mina pih
Skicka för snabbt. ..iaf när mina pojkar fick ersättning hade jag termos med vatten + en doserar (så jag inte behövde mäta upp pulver varje gång) bredvid sängen på natten. Jag använde mig av nan.
De jobbigaste med ersättning är att de små blir så hårda i magen.
Nää nu är de tyst här hemma så verkar som alla sover så natti natti alla juni mammor