Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Utan att veta om det hjälper så har jag läst att man kan testa att vagga/vagna bebis istället för att mata på natten. Bebisen protesterar kanske i början, men när han/hon lär sog att det inte blir mat längre runt den tidpunkten tycker bebisen inte att det är någon ide att vakna då. Lite samma princip som att inte prata/mysa med bebisen när den vaknar om natten.
Detta är vad jag har läst att den kontroversiella Wahlgren tipsar om. Inte alla vill ju ta hennes råd, men när bebisen behöver lära sig att sova längre stunder eller sluta äta ofta om natten kanske det kan vara ett alternativ? Åtminstone för ett vak-pass som känns extra jobbigt?
Vi vaggade just om vår bebis som vaknade en timme efter nattningen. Hon vaknade, gnällde lite, vi vaggade, hon blev tyst snabbt och nu sitter jag och väntar på att gå in och se om hon somnat om själv. I vanliga fall ammar jag henne till sömns igen, men nu testade vi detta och kanske funkar det, kanske inte :)
Ååh jag blir tokig! Varför sover inte vår bebis?! Jag är så fullständigt utmattad, bara gråter. Fick hjälp med övernattning i helgen av mormor men nu räcker en jobbig natt för att jag ska trilla så långt ner för att jag aldrig hinner bli utvilad. Jag och mannen tar varannan natt på soffan för att åtminstone få sova nåt, men detta är så långtgående nu så det hjälper bara för dan. Vi har fan testat allt, bytt ut maten till komjölksfritt, hon får sova i sin säng, hon får sova i vår säng, halva natten hos sig, halva natten hos oss. Men hon sover likförbannat så jäkla oroligt och vaknar varje timma, minst. Ibland vill hon ha mat, ibland nappen, mest vill hon bara snutta lite ur flaskan. Men jag går under snart. Vet inte hur länge till jag orkar det här? Älskar henne men det här är det jobbigaste jag gjort i mitt liv, thank god att vi är överens om att det inte blir några fler barn.
Alltså, jag vet att min L är mitt i ett utvecklingssprång, men jag kan verkligen inte läsa av honom som vanligt. Han skriker när han äter, när han har ätit och när han har sovit. Magen funkar som den ska också. Sover oroligt på nätterna, dock utan matpaus (vilket är såå bra). Får ni också helt förändrade bebisar ibland? Jag blir ju snart galen, inget man gör är liksom bra... :(
Alltså, jag vet att min L är mitt i ett utvecklingssprång, men jag kan verkligen inte läsa av honom som vanligt. Han skriker när han äter, när han har ätit och när han har sovit. Magen funkar som den ska också. Sover oroligt på nätterna, dock utan matpaus (vilket är såå bra). Får ni också helt förändrade bebisar ibland? Jag blir ju snart galen, inget man gör är liksom bra... :(
Vem säger att de inte behöver äta om nätterns från 4 mån? Är det inte från 6 mån och dessutom under förutsättning att de äter mat på dagarna. Eller är jag ute och cyklar? Min son blir snart 5 mån och äter varannan timme även på natten men han helammas ju fortfarande så varför skulle han helt plötsligt vara mätt under natten på bara min bröstmjölk om han inte varit det tidigare heller? Eller??