• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-09-06 11:28:01 följande:

Nu kom mensen, punktlig som vanligt! Bläää

Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • Fippla

Lingonveckan har startat... Känns sådär skoj! Obestämd

Well well! Då fungerar kroppen i alla fall! 

• Sserena86

Hej allihopa! Nu var det längesen jag skrev något här.. För tre veckor sedan var jag hos en gynekolog och gjorde en fördjupad cellprovstagning eftersom de hittade en cellförändring i våras när jag var och lämnade ett cellprov. I samband med det så kollade gynekologen att allt såg bra ut eftersom vi försöker bli gravida. Gynekologen sa till mig att om jag bara slappnar av och tänker på något annat så kommer jag att bli gravid på nolltid så jag bestämde mig för att göra så. De senaste tre veckorna så har jag struntat i familjeliv och ägglossningstester och äl-kalendrar. Jag har druckit massor av kaffe, gått all in på kräftskivor, tränat och umgåtts med vänner och haft sex regelbundet men för att jag har varit sugen inte för att det har varit en "bra" tidpunkt i förhållande till ägglossning. Men det funkar ju inte ändå!!! Idag kom mensen, två dagar innan BIM, och nu sitter jag här hemma och deppar. Sjätte försöket misslyckades också, när ska det egentligen bli vår tur? Och varför lyckas alla andra i vårt kompisgäng bli gravida typ direkt??? :( :( ursäkta för långt inlägg.. Hur går det för er andra ?

• ammela

Så trist Sseren­a86 men jag försöker ofta tänka på vad en av mina vänner sa till mig för några veckor sen, (hon har själv fått kämpa i 7-8 mån och fått missfall tidigare) att varje gång mensen kommer så är du en månad närmre att bäbis ska bli till.

Här är BIM på lördag, har inte helt bestämt mig om jag ska testa innan lördag eller se om jag kan hålla mig till lördag morgon. har ont i brösten precis som förra månaden men vågar inte tro att det är ett tecken med tanke på att det inte var det i augusti.

Håller tummarna för att det snart ska gå vägen för oss här i tråden!

• Ellonbellon

Sseren­a86
    Visst är det trist, man försöker med allt och inget funkar. :(
    Denna månad testar jag clearblues ägglossningtest, det digitala som visar 4 dagar istället för 2. Eller något sånt. Har du testat det? Jag har testat "vanliga" tidigare, men är trött på att tolka linjer...

Jag har köpt spermietest (clearblue) idag... jag känner mig osäker och nervös, men som mannen sa om det nu är dåligt från hans sida kan vi lika gärna få veta! Men har inte riktigt fått klart för mig vad detta test skall visa, vi får se. Någon som har provat dessa?

• ammela

spermietesterna kollar nog bara antal om jag förstått det rätt så indirekt skulle det kunna finnas massa men ingen som rör sig så vi har nog tänkt skita i att testa då de nog lätt kan ge falska förhoppningar om något är fel men visar att det är bra ändå.

men jag har inte läst på så mycket om de heller.

• Sserena86
    Ellonbellon skrev 2014-09-07 19:55:01 följande:

Sseren­a86

Visst är det trist, man försöker med allt och inget funkar. :(

Denna månad testar jag clearblues ägglossningtest, det digitala som visar 4 dagar istället för 2. Eller något sånt. Har du testat det? Jag har testat "vanliga" tidigare, men är trött på att tolka linjer...

Jag har köpt spermietest (clearblue) idag... jag känner mig osäker och nervös, men som mannen sa om det nu är dåligt från hans sida kan vi lika gärna få veta! Men har inte riktigt fått klart för mig vad detta test skall visa, vi får se. Någon som har provat dessa?

Jag har bara använt cb digitala äl test som visar två dagar, tror jag kommer börja köpa den som visar fyra dagar denna månaden.

Mannen vill köpa sånt där spermietest och testa sig.. Eftersom allt verkar funka med mig så är han orolig att det är något fel på honom.. Försöker förklara att det inte är ovanligt att det tar mer än ett halvår även om båda är friska men han vill testa ändå.
  • Ellonbellon

Ja, jag förstår också det som att det kollar antalet spermier. Jag är mest orolig om de ska visa lågt antal eller så, men så är det bara "tillfälligt" just den gången. Ingen aning om hur det funkar, men ska väl läsa instruktionerna före... Vi har bestämt att testa i alla fall.

Började med fyra-dagars testet i lördags, så förhoppningsvis är det äl denna vecka. Men är så oregelbunden så vem vet.

• joss82

Trist att höra att mensen kommit för flera av er nu! Förstår frustrationen och ledsenheten helt!

Vi har också funderat på spermietest, men jag är osäker. Om det visar negativt skulle man ju få gå och ha ångest och vara jättestressad över det fram tills man kan få en ordentlig utredning som kanske skulle visa att det är ok ändå.

Ägglossning här igår (eller idag), håller alla tummar för att det blir femte gången gillt! Annars väntar Gyn-besök för mig som första åtgärd.

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU