• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • Anonym
    Lisen84 skrev 2014-09-03 22:21:31 följande:

Det tog drygt 5 v innan jag fick tillbaka mensen efter ppiller. Har du tagit något gravtest..? Jag fick inte vattniga flytningar innan förra mensen, som var den första efter ppiller stopp. Har du några andra grav symptom?

Tog ett test för 3 veckor sedan som inte visade något plus, men tänkte att jag får testa i helgen igen - då har det gått 4 veckor sedan jag testade. Inga direkta symptom som har hållet i sig. Men tyckt att jag en dag känt lite i brösten, en dag lite molande värk, huvudvärk, trötthet osv. Men inget som är direkt konsekvent..
  • Annastanna
    Anonym skrev 2014-09-03 22:47:49 följande:

Tog ett test för 3 veckor sedan som inte visade något plus, men tänkte att jag får testa i helgen igen - då har det gått 4 veckor sedan jag testade. Inga direkta symptom som har hållet i sig. Men tyckt att jag en dag känt lite i brösten, en dag lite molande värk, huvudvärk, trötthet osv. Men inget som är direkt konsekvent..

Det var jag som skrev detta :)
  • Anonym
    Lisen84 skrev 2014-09-03 22:25:32 följande:
    Jag läste någonstans att det är inte är alltid man hinner att testa den korta tiden som man får LH stegring? Om du har testa morgon ena dagen och kväll dagen efter kan du kanske ha missat den! Hur länge har ni försökt?
    Det här blir femte riktiga försöket, men har så lång menscykel så det drar ut väldigt på tiden. Idag fick jag faktiskt ett positivt test, dock! Tyvärr är sambon bortrest sen igår och kommer hem först i morgon =(. Typiskt! Inte helt kört ändå, men lite trist...
  • Fjällsippa
    SC2014 skrev 2014-09-03 18:17:36 följande:

Nu kom mensen, som en klocka! Lite tråkigt, men jag känner mig inte alltför nedslagen. Siktet är redan inställt på juni-bebis :) tredje gången gillt, heter det väl!

Håller tummarna för er andra denna månad!

Jag funderar på att kolla med ÄL-stickor denna månad, bara för att få ännu bättre koll på kroppen. Samtidigt är jag rädd att det ska stressa för mycket. Hur gör ni med sånt?

Samma här, fick mens i natt, men jag var väldigt förberedd på det så det känns inte så hårt den här gången faktiskt. Det är nästan värre att se mannens hoppfulla ögon liksom slockna när jag berättar att jag fått mens. Det gör mig skitledsen och jag längtar så till den dagen mensen inte kommer, jag tar ett positivt test och får se hans min!

Vi gör verkligen det här ihop och använder äl-stickor. Både han och jag har på så sätt koll på hur det ligger till och vi "går igång" på positiva äl-test. ;) Så nej, jag upplever det inte ett dugg stressande. Det enda jobbiga är att man ska hålla sig 4 timmar innan man tar testet, och det kan jag ha svårt med. Ibland klarar jag det inte utan bara måste gå efter 3 timmar och så får jag liksom börja om igen.. Jag har använt billiga stickor från RFSU och när de blivit starka så kompletterar jag ned CB digital för att vara säker.

Hoppas verkligen på juni-bebisar för oss!!
  • BowserSchnauzer

BIM om 1 vecka (nästa fredag) om man nu kan lita på BIM efter mf. Åh, man hoppas ju! Jobbig väntan nu! Fler som väntar just nu...?

• Anonym

Jag har BIM den 13 så vi är ju rätt nära varandra då!

• joss82

Jag har nog BIM runt 19/9. Åh, vad jag vill ha en bebis i början av juni! Hade varit perfekt! Men hoppas inte mycket den här månaden. Sambon borta två nätter över ÄL och på nåt sätt känns det som att chansen är mindre när cykeln blir så lång (ÄL dag 27 el 28). Nån som vet om det stämmer?

• Fiiaaa

Hej tjejer! Hoppar gärna med här. Även om det inte blir mitt första plus, så blir det vårt första barn (fick missfall i våras). 32 bast och närmar mig 33. Skönt med fler lite "äldre" (även om det bär emot att tala om sig själv som äldre, haha). Vi är inne på vårt 4:e försök efter missfallet, dock strulade mensen hela sommarn och har kommit igång som vanligt först nu sista månaden. Äl till helgen nu! Tummar hålles...

• Solros
    BowserSchnauzer skrev 2014-09-04 21:27:54 följande:

BIM om 1 vecka (nästa fredag) om man nu kan lita på BIM efter mf. Åh, man hoppas ju! Jobbig väntan nu! Fler som väntar just nu...?

ammela skrev 2014-09-04 21:33:40 följande:

Jävla anonym .... det var jag!

Då är vi tre som har bim nära varandra, har den 12:e. Håller tummarna för er och alla andra:)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU