SC2014 skrev 2014-09-03 18:17:36 följande:
Nu kom mensen, som en klocka! Lite tråkigt, men jag känner mig inte alltför nedslagen. Siktet är redan inställt på juni-bebis :) tredje gången gillt, heter det väl!
Håller tummarna för er andra denna månad!
Jag funderar på att kolla med ÄL-stickor denna månad, bara för att få ännu bättre koll på kroppen. Samtidigt är jag rädd att det ska stressa för mycket. Hur gör ni med sånt?
Samma här, fick mens i natt, men jag var väldigt förberedd på det så det känns inte så hårt den här gången faktiskt. Det är nästan värre att se mannens hoppfulla ögon liksom slockna när jag berättar att jag fått mens. Det gör mig skitledsen och jag längtar så till den dagen mensen inte kommer, jag tar ett positivt test och får se hans min!
Vi gör verkligen det här ihop och använder äl-stickor. Både han och jag har på så sätt koll på hur det ligger till och vi "går igång" på positiva äl-test. ;) Så nej, jag upplever det inte ett dugg stressande. Det enda jobbiga är att man ska hålla sig 4 timmar innan man tar testet, och det kan jag ha svårt med. Ibland klarar jag det inte utan bara måste gå efter 3 timmar och så får jag liksom börja om igen.. Jag har använt billiga stickor från RFSU och när de blivit starka så kompletterar jag ned CB digital för att vara säker.
Hoppas verkligen på juni-bebisar för oss!!