• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • SC2014
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-27 06:39:39 följande:

GoC: Ge inte upp! Nu har ni börjat utredning och då är det på rätt väg! Vissa blir ju gravida under utredning och för vissa upptäcks att det behövs lite hjälp på traven - jag vet att det inte är lätt att tänka så alla dagar men man måste försöka behålla hoppet för att orka!

Just nu befinner jag mig i en energisvacka, en bortgång i familjen och mf på det... Man orkar inte hur mycket som helst. Känner att denna vecka tar jag mig igenom jobbet bara på ren vilja... Men borde ev ha ÄL här snart så det känns ändå hoppfullt, man hoppas ju att det ska ta sig på en gång igen fastän det är något orealistiskt (det ska ju finnas slemhinna att fästa i också...)

Stor styrkekram till dig!! Det är så orättvist att allt dåligt ska komma på en gång.. Vi får hoppas på att det ändå finns någon typ av balans i allt, och att det dåliga följs av en massa bra saker. Håller tummarna för att nytt liv är på gång!!
  • SC2014
    unni skrev 2014-08-27 11:52:08 följande:

Ny här, jag 30 och sambon 35. Tog ut spiral i juni pga komplikationer och barnlängtan. Sambon har två barn sen förr som vi har varannan vecka.

Sambon var säker att det skulle visa plus i juli, vilket det inte gjorde. Nu i augusti var jag nästan säker på ett plus. Brösten svällde och ömmade, humöret åkte berg och dalbana ja hela kroppen var inte att känna igen. Vaknade på natten för en vecka sedan med värk i nedre delen av magen, somnade om och när jag vaknade på morgonen var den borta. Började "skvätta" blod senare på dagen vilket ökade dag tre till en liten blödning. Nu en vecka senare "skvätter" det än. Men alla symtom försvann när blödningen började.

Ny månad och nya försök. Hoppas på ett plus i september

Välkommen! :) visst är det konstigt hur kroppen helt plötsligt beter sig? Jag har egentligen aldrig känt av några särskilda PMS-symptom, men sen vi slutade skydda oss får jag ALLA symptom man kan tänka sig. Eller har man bara inte tänkt på det tidigare?

Den här månaden har det lugnat ner sig för mig. Fick svag "mensvärk" i söndags (ÄL+4) som satt i till igår, och kaffet smakade konstigt. Men idag känner jag ingenting alls... Känns inte särskilt hoppfullt, men nya tag nästa månad! :)
  • ammela

Ska enligt kalendern ha ägglossning på lördag, testade i går och även i dag men testet visade mer i går, har jag missat toppen? för det var ju inte så starkt i går heller :/

Bör jag börja testa tidigare nästa gång? Tänkte att 3 dagar innan skulle räcka men jag vet inte, fick inga utslag direkt förra månaden heller så vet ju faktiskt inte om jag har ägglossning eller inte :(

• frida-li
    ammela skrev 2014-08-28 17:56:11 följande:

Ska enligt kalendern ha ägglossning på lördag, testade i går och även i dag men testet visade mer i går, har jag missat toppen? för det var ju inte så starkt i går heller :/

Bör jag börja testa tidigare nästa gång? Tänkte att 3 dagar innan skulle räcka men jag vet inte, fick inga utslag direkt förra månaden heller så vet ju faktiskt inte om jag har ägglossning eller inte :(

Ja ibland kan det ju ändra sig och inträffa mycket tidigare eller senare än vad man brukar ha. Har en nära vän som med sina två första barn lyckades på första försöket då hon visste när hennes ÄL var och prickade in det. Men med tredje barnet gick det inte på flera månader och då började hon testa med ÄL-stickor och det visade sig att hon då hade ÄL mycket senare i sin cykel än hon tidigare haft.

Jag har testat med CB Digital i tre dar nu men fortfarande ingen glad gubbe. Ska ha ÄL imorn enligt app och statistik. Rädd att jag skrämt bort den med all jobbstress som ger mig magkatarrskänningar. Eller så är eren bah senare rå.

Bowser, jag tror det kommer ta sig bra snart, ska ju va goda förutsättningar för det efter ett MF. Rå om dig själv nu och unna dig en massa bra grejer för själen.
  • ammela

okej, ja vi får se vad som händer, det konstiga är att det var ett litet svagt streck å sen typ inget alls. borde ju hållas på ungefär samma nivå eller öka fram tills det är dax eller?

Tänkte att jag ska köpa clear blue digitalt nästa månad (men hoppas såklart att jag slipper)

• Lisen84
    joss82 skrev 2014-08-25 12:23:40 följande:

Roligt att läsa era historier om relationer, livssituationer, barndrömmar osv!

För mig har det också mest handlat om att hitta pappan till barnen. Hade jag gjort det tidigare hade jag kanske skaffat barn tidigare också. Å andra sidan har jag inte haft någon jättelängtan efter barn och mina vänner har också varit rätt sena med det. Jag har fortfarande nästan inga vänner med barn, betydligt fler utan. Men sen jag träffade min nuvarande sambo för två år sen har längtan växt stadigt och nu är det nästan det enda jag kan tänka på! Dessutom verkar det rassla till hos mina vänner nu, två har nyss blivit gravida.

Har försökt sedan mars nu, men har så långa cykler och har varit borta någon ägglossning så fyra riktiga försök har vi hunnit med, femte nu. Oroar mig massor för att något ska vara fel! Har lång lite orgelbunden menscykel (32-40 dagar) och dessutom rätt rejäl hårväxt, så undrar lite om jag kanske har någon lindrigare variant av PCO. Får dock alltid utslag på äl-stickor en gång varje cykel. Vill bara att det ska ta sig nu och att vi ska få ett litet majbarn, det hade varit underbart!

Jag känner igen mig..nu när man har hittat HAN man vill va med så vill man inte vänta en sekund till :)

Hur vet man att man har PCO?

När hade du äl? Jag hade för 7d sedan och idag på jobbet högg det till i livmodern, hoppas så att det är en bebis på g men tror att det bara är inbillning för vi fick bara till det en gång, 2-3 d innan äl..vet någon hur stor (eller liten..) chansen är då?
  • Anonym
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-27 06:39:39 följande:

GoC: Ge inte upp! Nu har ni börjat utredning och då är det på rätt väg! Vissa blir ju gravida under utredning och för vissa upptäcks att det behövs lite hjälp på traven - jag vet att det inte är lätt att tänka så alla dagar men man måste försöka behålla hoppet för att orka!

Just nu befinner jag mig i en energisvacka, en bortgång i familjen och mf på det... Man orkar inte hur mycket som helst. Känner att denna vecka tar jag mig igenom jobbet bara på ren vilja... Men borde ev ha ÄL här snart så det känns ändå hoppfullt, man hoppas ju att det ska ta sig på en gång igen fastän det är något orealistiskt (det ska ju finnas slemhinna att fästa i också...)

Tack för pepp! Ska försöka att tänkta positivt även om det är svårt. 3 av mina nära vänner har precis fått barn och vi pratade för ett år sedan då det visade sig att vi alla hade börjar försöka. Nu har dem barn varav en redan är 3 månader. Och här sitter man fortfarande och kämpar och det blir så tydligt.

Beklagar för bortgång i familjen:( så otroligt tungt fför dig:( hoppas att du kan ta dig igenom denna sorg på bästa sätt och inte glömmer att det är ok att vara ledsen och också visa det.
  • joss82
    Lisen84 skrev 2014-08-29 18:49:42 följande:
    Jag känner igen mig..nu när man har hittat HAN man vill va med så vill man inte vänta en sekund till :)

Hur vet man att man har PCO?

När hade du äl? Jag hade för 7d sedan och idag på jobbet högg det till i livmodern, hoppas så att det är en bebis på g men tror att det bara är inbillning för vi fick bara till det en gång, 2-3 d innan äl..vet någon hur stor (eller liten..) chansen är då?
    Jag tror att man får reda på det om man gör ett vaginalt ultraljud, har bokat tid hos gynekolog i slutet av september så hoppas jag får klarhet i det då. Borde ha ägglossning nu, men än så länge dåligt utslag på testerna :(
  • Lisen84

Hit går det för er tjejer? När har ni andra BIM? Jag har 5/9. Några symptom än?

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU