• KristinaJ

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Ägglossning om 4 dagar och för första gången i mitt liv siktar jag på bäbis. Är mycket medveten om att det inte "bara händer" på första försöket, men då det ändå är en big deal att försöka sig på en bäbis är det ganska svårt (omöjligt) att "ta det som det kommer". 

Kommer väl börja leta tecken som ett psykfall nästa vecka och framåt, haha, så dumt jag veeet. Men coolare än så är jag inte.

Någon mer? 

• Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
  • frida-li

Förra månaden trodde jag verkligen att jag var gravid för att jag hade mensvärksont i magen från några dar efter ÄL fram till mens. Tänkte att det var "växtvärk" i livmodern. Men hade inga andra symptom. Nu såhär dagen efter ÄL känner jag såklart inget än. Lite orolig att jag har magkatarr och att det ska påverkar min chans negativt. Vi har iaf gjort vad vi kunnat i helgen då det var ÄL. Så nu blir det till att vänta. 

• Lisen84

Jag testade negativt imorse, BIM -3 men ändå. :(

Man hör ju om alla som plussar typ 5-6 dagar innan. Jag har fortfarande typ mensvärk några timmar varje dag. Jag har även ganska mycket vattniga/svagt vita flytningar. Kan inte komma ihåg att jag brukar ha det innan mens. Hur är det för er andra?

• Lisen84

Måste bara säga att jag tycker det känns skönt att vara i en tråd där man inte är 10 år äldre än alla andra, får ju lite smått panik bara av det..! :)

• Diamant
    Ia85 skrev 2014-09-01 20:29:54 följande:

Diamant:

Jag har bruna och rosa flytningar lite då och då. Ska få komma på ett vul hos min privata gyn om en vecka. Hoppas att det är ofarliga blödningar så att vi får se ett litet tickande hjärta den 8.e :)

Okej, håller tummarna! Håll oss uppdaterade :) 
    Ellonbellon skrev 2014-09-01 20:15:50 följande:

Trist Diamant!
    Men det kanske var alla bröllopsnerver. Gifte mig också i lördags och kroppen har levt rövare med mig i någon vecka nu.

Nu får vi se fram emot nästa månad istället!

Ja det kanske var något sådant! :/
    Hade varit så himla romantiskt om man blev gravid nu, fått plusset två dagar efter att vi gift oss och så.. Men det var ju bara en dröm man hade, får hoppas på bättre tur nästa BIM! 
    Börjar kännas lite hopplöst, 7e försöket nästa gång..
  • SC2014

Nu kom mensen, som en klocka! Lite tråkigt, men jag känner mig inte alltför nedslagen. Siktet är redan inställt på juni-bebis :) tredje gången gillt, heter det väl!

Håller tummarna för er andra denna månad!

Jag funderar på att kolla med ÄL-stickor denna månad, bara för att få ännu bättre koll på kroppen. Samtidigt är jag rädd att det ska stressa för mycket. Hur gör ni med sånt?

• Annastanna
    Lisen84 skrev 2014-09-02 22:40:12 följande:

Jag testade negativt imorse, BIM -3 men ändå. :(

Man hör ju om alla som plussar typ 5-6 dagar innan. Jag har fortfarande typ mensvärk några timmar varje dag. Jag har även ganska mycket vattniga/svagt vita flytningar. Kan inte komma ihåg att jag brukar ha det innan mens. Hur är det för er andra?

Jag har också väldigt vattniga flytningar på sista tiden, brukar inte heller ha det. Men nu känner jag t.o.m hur det rinner till ibland. Skyndar mig till toa för att jag tror att det är mensen som äntligen kommer (har gått 8 veckor sedan jag slutade med cerazette men ännu ingen mens). Någon som kan veta vad det beror på?
  • Solros

Nu hoppar jag in igen i denna tråd då jag  inte hunnit med de sista veckorna.
    Hade äl i helgen så nu letar jag tecken för fullt för att se om det nioende försöker lyckas.. Allting känns precis som alla andra månader så det blir väl säkert inget plus denna  månad heller. Börjar nästan ge upp hoppet om att få ett plus..

• joss82

Hej på er, känner mig allmänt uppgiven här. Har för första gången sen vi började försöka inte lyckats få positiva äl-stickor =(. Har alla andra symtom, flytningar, sexlust, molvärk, men bara svaga streck på testen. Suck. Testar i morgon också, sen ger jag upp. Fan, hade verkligen laddat för den här månaden eftersom vi helt missade förra pga utlandsresor, nu känns det som att tiden bara försvinner för oss =(. Kan ju alltid hoppas att jag haft ägglossning ändå, men vet inte hur stor chansen är? Har testat varje dag, dock vid ganska olika tider och dessutom testade jag fyra dagar med test som hade gått ut för ett antal månader sen. Men nej, hoppet har sjunkit som en sten. Gråter

• Lisen84
    Annastanna skrev 2014-09-03 20:15:31 följande:

Jag har också väldigt vattniga flytningar på sista tiden, brukar inte heller ha det. Men nu känner jag t.o.m hur det rinner till ibland. Skyndar mig till toa för att jag tror att det är mensen som äntligen kommer (har gått 8 veckor sedan jag slutade med cerazette men ännu ingen mens). Någon som kan veta vad det beror på?

Det tog drygt 5 v innan jag fick tillbaka mensen efter ppiller. Har du tagit något gravtest..? Jag fick inte vattniga flytningar innan förra mensen, som var den första efter ppiller stopp. Har du några andra grav symptom?
  • Lisen84
    joss82 skrev 2014-09-03 21:47:35 följande:

Hej på er, känner mig allmänt uppgiven här. Har för första gången sen vi började försöka inte lyckats få positiva äl-stickor =(. Har alla andra symtom, flytningar, sexlust, molvärk, men bara svaga streck på testen. Suck. Testar i morgon också, sen ger jag upp. Fan, hade verkligen laddat för den här månaden eftersom vi helt missade förra pga utlandsresor, nu känns det som att tiden bara försvinner för oss =(. Kan ju alltid hoppas att jag haft ägglossning ändå, men vet inte hur stor chansen är? Har testat varje dag, dock vid ganska olika tider och dessutom testade jag fyra dagar med test som hade gått ut för ett antal månader sen. Men nej, hoppet har sjunkit som en sten. 

Jag läste någonstans att det är inte är alltid man hinner att testa den korta tiden som man får LH stegring? Om du har testa morgon ena dagen och kväll dagen efter kan du kanske ha missat den! Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU