Skulle ni väljer bostadsrätt före hyresrätt om den slutgiltiga månadskostnaden är den samma?
Funderar på bostadsrätt men har hört mycket illa om det på många plan. Tacksam för era tankar.
Funderar på bostadsrätt men har hört mycket illa om det på många plan. Tacksam för era tankar.
Tack så mycket för alla svar och tankar ni delat.
Tack, tack, tack!
Detta stämmer naturligtvis i allmänhet. (Med undantag för skuldsättning; många bostadsrättsköpare är skuldsatta upp över öronen )
Å andra sidan är det bilden av hyresgäster i problemområden du målar upp. Få hyresgäster har problem med sin arbetslöse lärar- eller statsvetargranne. Missbrukare är ofta bidragstagare och därmed diskvalificerade från kontrakt hos många hyresvärdar etc etc.
Jag väljer HR framför BR varje dag. Jag är alldeles för bekväm för att orka åka och köpa ny frys om den gamla går sönder, alldeles för ointresserad av grannarna för att vilja ha trädgårdsdagar och städdagar och allt vad det är. HR är toppen för mig. Jag bara dunkar in hyran varje månad så löser sig allt annat per magisk automatik.
EN FRÅGA till alla ni som väljer HR:
Om det skulle komma på förslag att ombilda era HR till BR, skulle ni inte vilja det då?
Om det skulle komma på förslag att ombilda era HR till BR, skulle ni inte vilja det då?
Det beror ju helt på var lägenheten ligger. Jag tar ju hellre en hyresrätt på rätt ställe än en bostadsrätt på felställe.
Hittill