• Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

• Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?
  • skarlsson84

Jag har haft noll koll på ägglossning osv och gjorde grav test den 16/7 som visade gravid 3+ 18/8 var jag på kub och de visade sig att jag var i vecka 11+4 då och idag är jag i vecka 13+6 och har mått prima hela tiden lite illamående i vecka 8-9 nu knappt inget.lite trött dock :)

• linnis83

Hälsosamtal idag hos bm och både blodsocker och blodtryck låg mycket bättre den här gången. Sååå skönt! = ) Sockret låg på 4,2 mot 8,9 i fredags, ganska stor skillnad.

• Teresiat

Var hos bm idag på vanligt besök. Fick veta svar på mina blodprover. Inge HIV, klamydia, eller annat otäckt som man verkligen inte vill upptäcka nu av flera skäl :) bm lät mig se pyret på ultraljud!! :D jag frågade om vi kunde lyssna på hjärtljud trots att det är svårt att höra. Då flinade hon och sa att vi kan kolla via ultraljudsapparaten trots att hon egentligen inte får, hon hade den ändå påslagen efter ett tidigare besök :D blev obeskrivligt glad!! Det hade vi verkligen inte räknat med :D pyret har vuxit bra och hoppade och rörde sig. Så söt :) sjukt att man kan tycka att den är söt trots att man knappt ser något på den svartvita skärmen.

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-09-08 16:01:33 följande:

Var hos bm idag på vanligt besök. Fick veta svar på mina blodprover. Inge HIV, klamydia, eller annat otäckt som man verkligen inte vill upptäcka nu av flera skäl :) bm lät mig se pyret på ultraljud!! :D jag frågade om vi kunde lyssna på hjärtljud trots att det är svårt att höra. Då flinade hon och sa att vi kan kolla via ultraljudsapparaten trots att hon egentligen inte får, hon hade den ändå påslagen efter ett tidigare besök :D blev obeskrivligt glad!! Det hade vi verkligen inte räknat med :D pyret har vuxit bra och hoppade och rörde sig. Så söt :) sjukt att man kan tycka att den är söt trots att man knappt ser något på den svartvita skärmen.

Så härligt med en extra titt! Vilken vecka är du i nu? Tyckte man såg så himla tydligt på din ul-bild, men den var ju några veckor senare än min där man just så pass kunde urskilja huvudet och kanske ett par fötter... = )
    Jag skulle oxå vilja titte in en till gång innan rul, börjar känna mig lite nojig igen att hjärtat skulle ha slutat slå... Men hoppas att allt är bra! Tror det blir svårt att flirta till sig en till koll... = ) Och rul är ju inte sååå långt bort, blir i början av november för mig.

Skönt att alla prover såg bra ut! Skulle ju va liiiite jobbigt om det dök upp hiv eller nåt annat elände... = /

Är i slutet av min förkylning och går och småhostar mest hela tiden, och pga illamåendet (som egentligen inte är så farligt) får jag typ kväljningar varje gång jag hostar.... *suck*

Hur mår ni andra?
  • Teresiat

Nää men det händer säkert titt som tätt att man upptäcker klamydia trots flera års förhållande. Gud så hemskt, snacka om att man skulle misstänka otrohet.

Ja antar att det kan bero lite på ul-maskinen och om man har kissat precis innan. Synd att jag inte frågade om bild denna gång för nu var den nästan ännu tydligare, den låg på rygg och flaxade med armarna och benen lite böjda. Nu såg det lite mer trångt ut där inne :) är på 13+6 idag.

Säkert ingen fara, men köp en doppler om du oroar dig mkt? När har du rul? Jag har nedräkning till den 16/10. Dör av längtan. Vill veta kön NU! Nyfikenfis som jag är...

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-09-08 21:12:16 följande:

Nää men det händer säkert titt som tätt att man upptäcker klamydia trots flera års förhållande. Gud så hemskt, snacka om att man skulle misstänka otrohet.

Ja antar att det kan bero lite på ul-maskinen och om man har kissat precis innan. Synd att jag inte frågade om bild denna gång för nu var den nästan ännu tydligare, den låg på rygg och flaxade med armarna och benen lite böjda. Nu såg det lite mer trångt ut där inne :) är på 13+6 idag.

Säkert ingen fara, men köp en doppler om du oroar dig mkt? När har du rul? Jag har nedräkning till den 16/10. Dör av längtan. Vill veta kön NU! Nyfikenfis som jag är...

Jaaaa, man kanske skulle skaffa sig en doppler! Tror maken skulle misstycka  dock... Men det vore ju skönt att kunna kolla så allt är okej därinne!
    Hur var det nu, hade du en sån?

Har inte fått tid för rul ännu, bm skickade iväg remiss förra veckan, men skulle tro att det blir i början av november. Vi har inte kommit överens om det där med könet ännu, jag vill nog inte veta men maken vill... = )
  • Teresiat

Nix jag har ingen man kan tänka mig att det borde vara relativt lätt att hitta hjärtljuden runt v 14-15.. Så det kan ju vara värt om man har långt kvar till rul :) tror ultraljudet idag gjorde att jag kommer kunna hålla mig från att köpa en dock.. Tro mig din varelse lever säkert också, man känner ju inte sparkar eller andra livstecken förens runt v 20. Din simmar säkert ryggsim som min just nu, eller så kanske de ligger och sover ;D

• Teresiat

Här det lite liv i lådan! Hur mår ni? Kan tipsa om en riktigt bra hemsida där man kan shoppa mammakläder, bestseller! Hittade riktigt snygga gravid-vinterjackor för mellan 600 - 1200 kr. Känns inte som man vill lägga några jättepengar på en vinterjacka man bara har en vinter. Men bor i Norrland så kan inte undvika att shoppa en.. Sen så har de mkt snyggt annat också! Kommer nog lägga en rejäl beställning om ett tag :)

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-09-17 20:35:01 följande:

Här det lite liv i lådan! Hur mår ni? Kan tipsa om en riktigt bra hemsida där man kan shoppa mammakläder, bestseller! Hittade riktigt snygga gravid-vinterjackor för mellan 600 - 1200 kr. Känns inte som man vill lägga några jättepengar på en vinterjacka man bara har en vinter. Men bor i Norrland så kan inte undvika att shoppa en.. Sen så har de mkt snyggt annat också! Kommer nog lägga en rejäl beställning om ett tag :)

Kul med mammakläder! Finns ju inte jättemycket i affärerna här, tror att det bara är HM som har sånt här i stan... Ska en sväng till Stockholm senare i höst så jag hoppas kunna shoppa lite då. = ) Är ju oxå norrlänning så det känns svårt att klara sig utan en tjockare vinterjacka...
    Tycker det verkar så svårt att hitta byxor som är nåt att ha... Har provat ett par såna där mammajeans med jättehög mudd upptill, men det känns som att dom skulle hasa ner rätt snabbt... Men det kanske blir bättre när man har fått lite mer mage att haka upp dom på. = )

Går in i v 13 idag! Vet inte om jag känner mig så mycket lugnare eftersom mitt ma upptäcktes först v 14, men en milstolpe är det ju ändå. Andra trimestern!
    Märks att spökveckorna är här, dom flesta symtomen börjar avta tycker jag. Vet ju att det är normalt, men blir ändå lite nervös... Längtar sååå mycket tills den börjar sparka!
    Har funderat på en doppler men känner mig lite kluven... Har fått för mig att det kan vara svårt att höra hjärtljuden då här tidigt och då kanske man bara blir mer orolig om man inte hör något... Samtidigt vore det ju huuuur mysigt som helst om man kunde höra!

Inte länge kvar till ditt rul nu!
Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?