• Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

• Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?
  • Bella 89
    Teresiat: Tror varken bröst eller navelpiercing bör vara ett större problem, i alla fal inte tills du ska börja amma om du ska göra det. Men är du väldigt orolig så fråga din piercingstudio, de brukar vara kunniga i ämnet. När jag piercade min navel passade jag på att fråga och då så hon det var ok i alla fall. 

Tråkigt att höra det slutade så för din väninna. Man förstår hur hon känner, hoppas hon får sin lycka snart trots allt. 

Är i vecka 8+3 idag förresten, i vilken vecka var du?

linnis83: Får hoppas ditt illamående inte stegrar då, det är ett riktigt helvete. Var på apoteket och ville köpa Postafen men de sa att det var alldeles för farligt om man var gravid och insisterade på ett armband istället...det är dock inte min stil, tror mer på kemi än nålar. Men du är ju också utbildad i ämnet och säger det är ok så de kanske hade fel... 

En fråga till er alla: Vad har ni för kroppstemperatur? Min ligger på 37,8, känns lite väl högt..
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-21 09:51:10 följande:
    Teresiat: Tror varken bröst eller navelpiercing bör vara ett större problem, i alla fal inte tills du ska börja amma om du ska göra det. Men är du väldigt orolig så fråga din piercingstudio, de brukar vara kunniga i ämnet. När jag piercade min navel passade jag på att fråga och då så hon det var ok i alla fall. 

Tråkigt att höra det slutade så för din väninna. Man förstår hur hon känner, hoppas hon får sin lycka snart trots allt. 

Är i vecka 8+3 idag förresten, i vilken vecka var du?

linnis83: Får hoppas ditt illamående inte stegrar då, det är ett riktigt helvete. Var på apoteket och ville köpa Postafen men de sa att det var alldeles för farligt om man var gravid och insisterade på ett armband istället...det är dock inte min stil, tror mer på kemi än nålar. Men du är ju också utbildad i ämnet och säger det är ok så de kanske hade fel... 

En fråga till er alla: Vad har ni för kroppstemperatur? Min ligger på 37,8, känns lite väl högt..
    Vi brukar inte föreslå det utan att man har pratat med sin bm, men när jag var på första besöket hos bm i min förra grav så var det typ det första hon sa, att det var helt ok att ta Postafen mot illamåendet. Sen ska man så klart inte ta mer än nödvändigt, som med alla mediciner, men jag har absolut inte hört att det skulle vara farligt.
    Jag har faktiskt hört flera som tycker att armbanden funkar bra. Clearblue har också kommit med ett TENS-armband som har lite samma princip.

Har faktiskt inte kolat min temp, men man ska väl ligga lite högre än normalt? Jag brukar ha ganska låg temp i vanliga fall, så om jag har 37,8 så brukar jag känna min febrig... = )
  • linnis83

Drömde förresten inatt att jag var på vul och fick se en liten skrutt med tickande hjärta... Hoppas det var en sanndröm! = )

• Bella 89

På väg till gynakuten. Men är inte patienten denna gång. En ambulans är på väg för att hämta mamma. Just nu är man smått rädd, hatar verkligen gynakuten.

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-21 11:51:43 följande:

På väg till gynakuten. Men är inte patienten denna gång. En ambulans är på väg för att hämta mamma. Just nu är man smått rädd, hatar verkligen gynakuten.

Men usch, det lät inte roligt! Håller tummarna för att allt ska gå bra...
  • Det vackraste
    Bella 89 skrev 2014-07-22 16:48:00 följande:
    Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern.  I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

Grattis vad roligt!!! :) Jag fick ma v 11 dec -05. Fick äl 3 v efter och blev gravid igen, det gick bra och i okt-06 föddes en son! Lycka till! !
  • Teresiat

Bella, vad har hänt med din mamma? :(

Jag är nu i vecka 12, 11+2.. Men skulle tro att även jag hade ägglossning två-tre dagar senare än en standard cykel som bm utgår ifrån. Så jag är inställd på att bli tillbaka flyttad på onsdagens VUL.

• Bella 89

Nu är man äntligen hemma igen. Hon åkte in när hennes mens vägrade sluta utan det verkligen forsade. Anlände precis efter och när de kollade blodvärdet var det extremt lågt och hennes temperatur låg på 35,4 grader. Hon har en extremt ovanlig blodgrupp, samma som jag och de hade inget just där utan behövde skicka efter. Men läget var akut så jag erbjöd mig att skapa en direktlina mellan mig och henne. De beräknade att hon fick cirka 0.75 liter av lilla gravida mig, men vad gör man inte för sin mamma. Hon fick i alla fall åka in på operation sen och ta bort äggstockarna tror jag det var och nu är allt bra igen och hon kommer läka fint säger de.  

Personligen har jag fått nytt ultraljud om 3 veckor för att kolla så den lilla klarade av blodförlusten. Men jag hade så höga blodvärden att det bör inte vara någon fara. 

• skarlsson84

Här i Kalmar län så får vi ett tidigt ultraljud om vi vill ha och dom erbjöd kub om man ville samtidigt och jag har muskel sjukdomar o kromosom avvikelse i släkten.men största anledningen till att jag tog det tidiga ultraljudet är att jag har 3 mf och ett utomkvedshavandeskap bakom mig har inte vart gravid sen utomkvedshavandeskapet o de är 7 år sen

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-22 15:58:52 följande:

Nu är man äntligen hemma igen. Hon åkte in när hennes mens vägrade sluta utan det verkligen forsade. Anlände precis efter och när de kollade blodvärdet var det extremt lågt och hennes temperatur låg på 35,4 grader. Hon har en extremt ovanlig blodgrupp, samma som jag och de hade inget just där utan behövde skicka efter. Men läget var akut så jag erbjöd mig att skapa en direktlina mellan mig och henne. De beräknade att hon fick cirka 0.75 liter av lilla gravida mig, men vad gör man inte för sin mamma. Hon fick i alla fall åka in på operation sen och ta bort äggstockarna tror jag det var och nu är allt bra igen och hon kommer läka fint säger de.  

Personligen har jag fått nytt ultraljud om 3 veckor för att kolla så den lilla klarade av blodförlusten. Men jag hade så höga blodvärden att det bör inte vara någon fara. 

Men fy, det lät ju väldigt dramatiskt och obehagligt! Skönt att allt gick bra ändå.
    Nog ska du se att det gick bra för bebis, annars borde dom väl inte ha gått med på det...?
Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?