Bella 89 skrev 2014-08-21 09:51:10 följande:
Teresiat: Tror varken bröst eller navelpiercing bör vara ett större problem, i alla fal inte tills du ska börja amma om du ska göra det. Men är du väldigt orolig så fråga din piercingstudio, de brukar vara kunniga i ämnet. När jag piercade min navel passade jag på att fråga och då så hon det var ok i alla fall.
Tråkigt att höra det slutade så för din väninna. Man förstår hur hon känner, hoppas hon får sin lycka snart trots allt.
Är i vecka 8+3 idag förresten, i vilken vecka var du?
linnis83: Får hoppas ditt illamående inte stegrar då, det är ett riktigt helvete. Var på apoteket och ville köpa Postafen men de sa att det var alldeles för farligt om man var gravid och insisterade på ett armband istället...det är dock inte min stil, tror mer på kemi än nålar. Men du är ju också utbildad i ämnet och säger det är ok så de kanske hade fel...
En fråga till er alla: Vad har ni för kroppstemperatur? Min ligger på 37,8, känns lite väl högt..
Vi brukar inte föreslå det utan att man har pratat med sin bm, men när jag var på första besöket hos bm i min förra grav så var det typ det första hon sa, att det var helt ok att ta Postafen mot illamåendet. Sen ska man så klart inte ta mer än nödvändigt, som med alla mediciner, men jag har absolut inte hört att det skulle vara farligt.
Jag har faktiskt hört flera som tycker att armbanden funkar bra. Clearblue har också kommit med ett TENS-armband som har lite samma princip.
Har faktiskt inte kolat min temp, men man ska väl ligga lite högre än normalt? Jag brukar ha ganska låg temp i vanliga fall, så om jag har 37,8 så brukar jag känna min febrig... = )