• Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

• Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?
  • linnis83

Skönt att höra att inte ni heller har jättemycket symtom... = ) Har faktiskt oxå känt av lite molvärk idag, även lite värk över äggstocken, typ som vid ägglossning... Lite konstigt, men jag tar det som ett bra tecken.
    Jobbigt bara att tiden går så sjuuukt långsamt!

Men snart VUL för dig Bella! Visst var det på måndag?

• Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-15 18:59:49 följande:

Skönt att höra att inte ni heller har jättemycket symtom... = ) Har faktiskt oxå känt av lite molvärk idag, även lite värk över äggstocken, typ som vid ägglossning... Lite konstigt, men jag tar det som ett bra tecken.

Jobbigt bara att tiden går så sjuuukt långsamt!

Men snart VUL för dig Bella! Visst var det på måndag?

Måndag morgon. Men är 99% säker på att den lilla lever. Är mer orolig för tvillingar. Har dock mardrömmar om ultraljudet varje natt. Har ni haft några drömmar?
  • linnis83

Spännande! Har ni tvillingar i släkten?
    Min mormor hade bröder som var tvillingar, men ingen annan har fått det vad jag vet. Min syster har 4 barn och dom har kommit en åt gången. = )

Jobbigt med mardrömmar... Jag drömde att jag fick missfall några dagar efter plusset, men sen har det varit lugnt faktiskt. Kanske dyker upp nåt när vul närmar sig...

• Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-15 19:24:22 följande:

Spännande! Har ni tvillingar i släkten?

Min mormor hade bröder som var tvillingar, men ingen annan har fått det vad jag vet. Min syster har 4 barn och dom har kommit en åt gången. = )

Jobbigt med mardrömmar... Jag drömde att jag fick missfall några dagar efter plusset, men sen har det varit lugnt faktiskt. Kanske dyker upp nåt när vul närmar sig...

Väldigt många tvillingar. Nästan alla 2-ägg och dessutom en gång trillingar. Främst på mammas sida men även pappas. Plus att jag tog pergotime så det ökar risken ännu mer. Vill ogärna ha tvillingar, både jag och min man vill bara ha ett barn sen är vi nöjda.

Har ni diskuterat hur många barn ni vill ha?
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-15 19:29:46 följande:
    Väldigt många tvillingar. Nästan alla 2-ägg och dessutom en gång trillingar. Främst på mammas sida men även pappas. Plus att jag tog pergotime så det ökar risken ännu mer. Vill ogärna ha tvillingar, både jag och min man vill bara ha ett barn sen är vi nöjda.

Har ni diskuterat hur många barn ni vill ha?
    Ja, då känns det ju som att risken är ganska stor... Har ni funderat på vad ni gör om det visar sig vara 2...?

Vi är nog ganska överens om att 2 blir lagom, men helst en åt gången.
  • Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-15 20:36:55 följande:
    Ja, då känns det ju som att risken är ganska stor... Har ni funderat på vad ni gör om det visar sig vara 2...?

Vi är nog ganska överens om att 2 blir lagom, men helst en åt gången.
    Tvillingar eller trillingar behåller vi, anpassningar man får göra i livet, kan inte bli gravid utan pergotime så man har väldigt begränsade val. Men skulle det ha blivit något jättefel och jag släppt fler ägg än tre vore det en självklar abort. 

Två barn låter väldigt bra, en liten och intim familj. Min största oro vore att man skulle förlora intimiteten i familjen. 

Några planer i helgen? Vi ska till Borås, upzone, en höghöjdsbana. Känns lite osäkert med den lilla djävulen i magen, men hade glömt att avboka och tänker inte slänga pengarna i sjön så. 
  • SegaMorsan
    Bella 89 skrev 2014-07-22 16:48:00 följande:

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

Vi ska få vårt andra barn nu i september. Och nu har det gått ett år sedan vårt missfall. Denna graviditet har varit lite jobbig för mig för jag har inte kunnat glädjas åt det i början men sen har allt flutit på.
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-15 20:44:53 följande:
    Tvillingar eller trillingar behåller vi, anpassningar man får göra i livet, kan inte bli gravid utan pergotime så man har väldigt begränsade val. Men skulle det ha blivit något jättefel och jag släppt fler ägg än tre vore det en självklar abort. 

Två barn låter väldigt bra, en liten och intim familj. Min största oro vore att man skulle förlora intimiteten i familjen. 

Några planer i helgen? Vi ska till Borås, upzone, en höghöjdsbana. Känns lite osäkert med den lilla djävulen i magen, men hade glömt att avboka och tänker inte slänga pengarna i sjön så. 
    Haha, "lilla djävulen" var ju oxå ett smeknamn! = D Håller tummarna för att det bara är en så därinne då. = )

Maken fyller år idag så ikväll har vi ätit mysig middag med oxfilé. Lite trist att inte få ett glas rött till köttet, men det får det vara värt. = )
    Imorgon blir det kombinerad överraskningsfest och kräftskiva för en kompis som har fyllt 30 i sommar. Ska bli trevligt! Känns såååå skönt att jag redan har berättat om graviditeten för vännerna så man slipper hålla på och smussla och krångla.

Höghöjdsbana låter spännande! Bebis ligger nog väl inbäddad i magen så nog går det säkert bra. Och man får väl hoppas att dom har nån form av säkerhetsanordning...?
  • Teresiat

Gud tvillingar... Nu blev det ännu mer spännande på måndag :) min sambos kusiner är enäggstvillingar, men det är väl mamma till dotter som får anlagen främst.

Jag kallar pyret för parasiten emellan åt :) ganska passande då den suger ur all energi och gör benen spralliga.

Linnis, lät som en mysig kväll! Gott! Vi har en soff-fredag med hyrfilm från istore och i morgon bär det ut mot havet på kräftskiva.

• Bella 89

Vul klart. En liten bebis i magen och hjärtat slog jättefint.

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?