pink76 skrev 2015-04-23 11:42:28 följande:
Det är många här som får sina små att sova många, många timmar på nätterna. Ibland hela nätter.
Hur ser era rutiner ut vid läggning och hur ser era dagar ut? Sover de bara korta stunder på natten för att spara på den stora sömnen till natten?
Min lilla prins har halvsov efter sin matning vid kl 2, så jag har inte kunnat sova något efter det. Börjar känna att jag behöver mer sömn, börjar bli lite desperat.
Sover sambon borta (jobbar skift) söver jag honom direkt efter sista amningen så när han somnar vid bröstet lägger jag ner honom i nestet tills han släpper bröstet och sover. Igår stod jag och vyssjade till torktumlaren (fortfarande de bästa jag upptäckt) och kunde sedan lägga ner honom i vaggan, var där vaken igen men somnade av sig själv. Efter nattamningen låg han och hickade och somnade sedan själv men hade då fått amma två gånger för att han skulle vara nöjd när han lades själv. Försöker att inte plocka upp honom för snabbt.
Alltid samma filt och ibland ett linne som luktar som mig breve (vet inte om det gör skillnad men) ibland går det inte alls och tar jättelång tid med gråt och skrik. Tror inte att det funkar med rutiner än för de små utan man får prova sig fram. Är galet lycklig att han sover så bra i vagnen ute på dagarna.