• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-05-05 18:10:08 följande:

Klipper ni naglarna? Eller river, filar? Jag vågar inte klippa.

Jag använder sån där "knipsare" då jag tycker det är svårare med sax. Han river sig lätt så måste knipsa ofta och hitills har det gått bra iaf :)
  • SvanE

BVC idag, 5280g och 57,5cm och är nu 6veckor och 4 dagar :)

Tråkigt att höra om dåliga upplevelser hos barnmorskan. Blev lite nere nu när jag hörde att min fina barnmorska är sjukskriven, så ska träffa nån annan på efterkontrollen på fredag. Hade också sett fram emot att prata förlossning med henne :/

• SvanE

Stackars liten har 38,1 i temp som gått upp från 37,8 igår. Är som tur var inte så påverkad förutom lite gnällig (kan dock vara magen som vanligt) men BVC och barnmott. Tyckte ändå att en läkare skulle kolla på honom. Känns inge kul när han bara är 7veckor annars hade jag nog kunnat slappna av och avvakta lite :/

• SvanE

Något tips på hur man får bebis att somna om på natten? Försökt lägga ner direkt när han domnat vid bröstet, liggamma funkar sådär för han får dåligt tag och blir så mest missnöjd. Vaknar och bökar runt massa om han ens somnar efter maten :/

• SvanE
    snö 81 skrev 2015-05-09 10:21:22 följande:
    Ja, det känns ju märkligt att hon missat det, men det kanske är svårt att se. Jag minns att jag tyckte att hon var väldigt snabb, hon bara kollade en sekund och sa att jag var hel. Som jag ser det så är det sprucket i typ två lager bak mot rumpan, men yttre mellangården är ju hel. Sen så ser det ut som att jag har en extra uppsättning blygdläppar runt öppningen. Sorry för detaljerade beskrivningar :)

Men som sagt, tur jag har efterkontroll på måndag!!

Hur känns en muskelbristning på insidan?? Lät obehagligt :(
    Min syster hade så som du beskriver det, hon sa att det hette typ slidväggsframfall? Kan det vara det?
  • SvanE
    snö 81 skrev 2015-05-09 11:13:15 följande:
    Oj, ja det kan det ju vara. Vad gör man åt det, hur har det blivit för henne??
    För henne är det inget problem förutom att hon ser annorlunda ut "där nere" inga men som problem att hålla tätt eller så. Inget man gör åt sånt om man inte har problem vad kah förstod det som. Hoppas bm kan ge dig lite klarhet på måndag!:)

Ebe91 ja det låter ju helt rimligt :) man tänker nog mest att framfall är livmodern som hänger ner.
  • SvanE
    Kpax skrev 2015-05-10 16:42:40 följande:
    Jag är SÅ glad att vi bor i lägenhet just nu. Vi ser oss båda i hus i framtiden, men innan vi fick barn jobbade jag väldigt mycket, sen mådde jag ju risigt under graviditeten, och nu känns det som man har fullt upp ett tag framöver :D

Det är nog med vår lilla gräsplätt och de cirka 14000 tomatfrön jag sått (hur tänkte jag? De ska tydligen ha skitstora krukor!). Men längre fram blir det förhoppningsvis hus, vore himla skönt med egen trädgård!
    Är så glad att jag passade på att kratta och fixa rabatten då Lukas fortfarande kunde sova 2-3h i vagnen flera gånger per dag. Senaste veckan nu sover han 30-40 min själv sen vill han inte sova nära, på bröstet eller något om han inte bärs eller guppas. Helt sluut! Man undrar vad som är annorlunda nu jämfört med någon/några veckor sedan:P
  • SvanE
    snö 81 skrev 2015-05-11 19:30:48 följande:

Då var efterkontrollen avklarad då, med förvånansvärt gott resultat. Helt oväntat!

Mina" slamsor" som hänger ut ur fiffin var helt normala efter en förlossning, alltså bara ett problem rent kosmetiskt. Hon sa att det är ju en hel del runt öppningen som såklart kan ge problem, men det var inte framfall. Om det skaver eller ger problem vid sex kan man plastikoperera, men annars var det ok. Jag glömde fråga om det som ser ut som bristningar bakåt rumpan, men hon sa inget så då är väl det också normalt :)

Knipet som jag haft så jobbigt med och som jag inte alls tycker funkar fick också väl godkänt (?!) men jag får såklart inte sluta knipa bara för det.

Och slutligen så satte hon in en kopparspiral så då behöver vi inte oroa oss för syskon.

Åh så skönt att det inte var något tok som hade missats! Fick boka av min tid så måste få tid att boka in en ny så man (förhoppningsvis) också kan bli godkänd :)
  • SvanE

Första bortakvällen med sambon, middag och bio medan mina föräldrar är barnvakt, huuu vad svårt det var att åka! Nu ska jag försöka njuta och lita på att han har det bra :)

• SvanE

God middag och superbra bio med avengers 2, allt gick såå bra, han sov till precis när vi kom hem så behövde inte ens ge på flaska:) kul att han tre kvällar innan nu har behövs bäras och guppas i 4h mellan 5-9. Min mamma tycker han är den snällaste bebisen som finns, haha!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?