BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Klipper ni naglarna? Eller river, filar? Jag vågar inte klippa.
Klipper ni naglarna? Eller river, filar? Jag vågar inte klippa.
BVC idag, 5280g och 57,5cm och är nu 6veckor och 4 dagar :)
Tråkigt att höra om dåliga upplevelser hos barnmorskan. Blev lite nere nu när jag hörde att min fina barnmorska är sjukskriven, så ska träffa nån annan på efterkontrollen på fredag. Hade också sett fram emot att prata förlossning med henne :/
Stackars liten har 38,1 i temp som gått upp från 37,8 igår. Är som tur var inte så påverkad förutom lite gnällig (kan dock vara magen som vanligt) men BVC och barnmott. Tyckte ändå att en läkare skulle kolla på honom. Känns inge kul när han bara är 7veckor annars hade jag nog kunnat slappna av och avvakta lite :/
Något tips på hur man får bebis att somna om på natten? Försökt lägga ner direkt när han domnat vid bröstet, liggamma funkar sådär för han får dåligt tag och blir så mest missnöjd. Vaknar och bökar runt massa om han ens somnar efter maten :/
Då var efterkontrollen avklarad då, med förvånansvärt gott resultat. Helt oväntat!
Mina" slamsor" som hänger ut ur fiffin var helt normala efter en förlossning, alltså bara ett problem rent kosmetiskt. Hon sa att det är ju en hel del runt öppningen som såklart kan ge problem, men det var inte framfall. Om det skaver eller ger problem vid sex kan man plastikoperera, men annars var det ok. Jag glömde fråga om det som ser ut som bristningar bakåt rumpan, men hon sa inget så då är väl det också normalt :)
Knipet som jag haft så jobbigt med och som jag inte alls tycker funkar fick också väl godkänt (?!) men jag får såklart inte sluta knipa bara för det.
Och slutligen så satte hon in en kopparspiral så då behöver vi inte oroa oss för syskon.
Första bortakvällen med sambon, middag och bio medan mina föräldrar är barnvakt, huuu vad svårt det var att åka! Nu ska jag försöka njuta och lita på att han har det bra :)
God middag och superbra bio med avengers 2, allt gick såå bra, han sov till precis när vi kom hem så behövde inte ens ge på flaska:) kul att han tre kvällar innan nu har behövs bäras och guppas i 4h mellan 5-9. Min mamma tycker han är den snällaste bebisen som finns, haha!