snö 81 skrev 2016-01-11 14:30:10 följande:
Jag har suttit hemma själv hela föräldraledigheten tyvärr. Eftersom jag fått andra barnet blir man inte inbjuden till någon föräldragrupp via BVC och ingen av mina vänner är föräldralediga. Öppen förskola finns typ inte och sångstunder i kyrkor har än så länge lockat alldeles för lite för min del.
Men nu när de stora barnen återgår till skola så måste jag försöka aktivera mig lite de sista månaderna innan jag går tillbaka till jobb igen, även om det då blir kyrkan...
Med dottern var jag med i 3 olika mammagrupper och hängde med andra mammor och barn typ 4 ggr/vecka.
Jag har varit på kyrkans sångstunder men hållit mig därifrån men magsjukesäsongen började... Har inte heller gått på några bvc-grupper utan bara umgåtts med sånna jag känner sen innan, främst så svägerskan med jämnårig son.
Idag var jag hos en sen tidigare bekant som fick barn dagen innan mig, men gud vilken besvikelse det kändes som idag! Stroppig upplevde jag henne... Sa typ "den här mamman värderar designmöbler och vill inte att barn klänger på dom" när sonen ställde sig upp mot en gungstol.. Liksom, en jäkla stol. Sen ställde sig sonen mot hennes altandörr som är helt i glas och det var inte alls poppis... Blir nog inte att åka dit nå mer, var ju mer besvärligt än vad det gav. Och då har hon lixom själv barn som är en dag äldre.