• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91
    Kpax skrev 2016-01-16 11:19:32 följande:

Tog ett test idag, och jag är gravid :)

Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.

Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?

Grattis!!! :D

Jag har bf 21/6 (vecka 18 nu). Vi har tänkt att Bosse ska vänjas in i ny säng under våren, tidig sommar så bebis får överta spjälsäng. Har önskar oss en växasäng i 1-årspresent av farmor o farfar :) sen har vi köpt en bugaboo donkey (begad av några bekanta) då jag aldrig kommer kunna gå på stan/ut med båda sen när sambon jobbar. Visst går bärsele också, men vagn är mysigare i mitt tycke...
  • Mildamilda

Det är ju väldigt tidigt, så mycket kan hända, men jag tror jag är i vecka 6 (bf 14/9). Jag har haft mycket mellanblödningar innan jag tog ut spiralen, därför litar jag inte lika mycket på mensen som vanligt.

Ni andra som är gravida, när har ni bf? Och ni andra som har äldre barn, hur länge sover de i spjälsäng, sitter i barnstol vid bordet, och åker vagn?

Åh va kul grattis!! Min första sov aldrig i spjälsäng, han sov hos oss och fick en juniorsäng när han var 2,5 år och fick eget rum. Vagnen använde vi till 2,5-3 år nånting, fast vi bytte till sulky. Barnstol sitter han fortf i , fast utan bygel då, vi har en tripp trapp variant.

Kul det ska bli att läsa om era nya bebisar!!
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-01-16 11:25:56 följande:

Blev bara två kräkningar och en diarré för dottern igår, sista "symtom" strax före 10 igårmorse. Har dock inte alls varit pigg utan sovit i princip konstant. Nu först orkar hon sitta och spela lite tv-spel med brorsan.

Vi andra har klarat oss än men värsta tiden är ju 30-34 timmar efter smitta så jag går bara och väntar. Önskar så att Selina slipper det men med tanke på att hon kryper runt och sen stoppar fingrarna i munnen hela tiden så krävs det nog ett mirakel. För min del håller jag väl hoppet uppe än. Har bara haft det en gång på 22 år så.. men det skulle nog vara typiskt om jag fick det nu, vägde mig nyss och har gått ner över ett kilo till den här veckan när det varit som det varit. Finns ju verkligen inget att ta av nu men jag försöker hålla mig positiv.. på nåt vis tar man sig ju igenom det och om en vecka bör vi ju allihop vara friska igen :)

Skönt att det verkar varit en lindrig variant, hoppas ni andra klarar er!
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-16 12:03:10 följande:

GRATTIS!! Vad kul med en till bebis!

Jag har bf 2/6 :) v 21 nu!

ebe91 skrev 2016-01-16 12:33:14 följande:

Grattis!!! :D

Jag har bf 21/6 (vecka 18 nu). Vi har tänkt att Bosse ska vänjas in i ny säng under våren, tidig sommar så bebis får överta spjälsäng. Har önskar oss en växasäng i 1-årspresent av farmor o farfar :) sen har vi köpt en bugaboo donkey (begad av några bekanta) då jag aldrig kommer kunna gå på stan/ut med båda sen när sambon jobbar. Visst går bärsele också, men vagn är mysigare i mitt tycke...

Mildamilda skrev 2016-01-16 13:46:57 följande:

Åh va kul grattis!! Min första sov aldrig i spjälsäng, han sov hos oss och fick en juniorsäng när han var 2,5 år och fick eget rum. Vagnen använde vi till 2,5-3 år nånting, fast vi bytte till sulky. Barnstol sitter han fortf i , fast utan bygel då, vi har en tripp trapp variant.

Kul det ska bli att läsa om era nya bebisar!!

Bara tre veckor mellan er, ebe91 och Villhaenbebbe, kul!

Ja, visst sjutton måste man ha syskonvagn när det bara är drygt 1,5år mellan dem... Men jag har ju gott om tid på mig att leta efter en lämplig på blocket i sommar i så fall :)

Det mesta löser sig säkert, det är som sagt väldigt tidigt än!
  • SMA87

Å stort Grattis! Gick det lika fort med första?

Jag har ju inte varit jätteaktiv, men hur många är det som är gravida igen? Känns som det är en del nu som fick sin första i mars?

Det är ingen i min mammagrupp som (i alla fall ha sagt) att de är gravida igen... Men vi skojade lite om det nu när vi sågs i veckan om vem som skulle bli först.
  • Lilj3

Grattis!
  • Kpax

Tack alla :)

Det gick inte alls lika snabbt första gången, då tog det sju månader, nu måste det tagit sig på första försöket i princip!

Jag vet inte riktigt hur många det är nu, fem kanske? Vad jag vet är ingen i vår föräldragrupp gravid igen, men jag pratar så sällan med dem eftersom jag jobbar nu.

• LillLouise84

Grattis!
  • LillLouise84

Dottern använde spjälsängen tills hon var 2. Sen var vi tvungna att ta den till lillebror. Men det var en kamp i månader att få henne att stanna i sängen, hon rymde hela tiden när hon kunde kliva ur sängen själv. Nu är hon 2,7 och använder tripp trapp stol utan bygel och den har hon haft sen hon var drygt ett år. Och kommer att ha den i flera år till. Vid 2 1/2 började hon tröttna på att åka vagn. Vi har emmaljunga double viking med Air hjul. Vi är så nöjd med vagnen och har använt den massor. Vi hade aldrig klarat oss utan den.
  • ebe91
    Kpax skrev 2016-01-16 19:14:33 följande:

Tack alla :)

Det gick inte alls lika snabbt första gången, då tog det sju månader, nu måste det tagit sig på första försöket i princip!

Jag vet inte riktigt hur många det är nu, fem kanske? Vad jag vet är ingen i vår föräldragrupp gravid igen, men jag pratar så sällan med dem eftersom jag jobbar nu.

Dom jag kommer på såhär direkt är;
    Jag, tovemaja, villhaenbebbe, kpax oså hon som jag har glömt namnet på... Som hade en äldre sen tidigare (10 år?) och född 88(?)... (Förlåt om du läser detta o jag glömt ditt namn...) och förlåt om jag glömt bort någon mer! Sen vet jag en till här på fl (kiwanna? Eller ngt sånt, haha!) som har en född i mars o är gravid igen, men vet inte om hon var med i februaritråden eller denna... Jag var ju först med i februaritråden då jag var beräknad 27/2 med sonen (men alla där fick tidigt i månaden o sen var dom inte lika trevliga som er ;) )
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?