septemberbarn08 skrev 2016-01-12 15:03:06 följande:
Natten blev lugn, lite FÖR lugn (missförstå mig rätt). Hon sov hårdare än hon brukar. Själv har jag förstås inte sovit en blund inatt, legat och tittat så hon andats.
Imorse var hon ovanligt grinig och klängig och efter gårdagen vågade jag förstås inte sätta ner henne en sekund. När vi for för att lämna storebror på skolan hann hon somna i bilen (kort sträcka och hon brukar ALDRIG somna i bilen). Hon fortsatte sova trots att jag bar in henne och klädde av henne och bökade på, hon som annars är så lättväckt. Sen sov hon stenhårt i drygt två timmar trots att min telefon ringde och jag låg bredvid henne och pratade.
Fick en läkartid vid 1 men det gav inte så mycket. "En gång är ingen gång" och det var inte så mycket att oroa sig för (vilken förälder skulle kunna se sitt barn sluta andas och försvinna bort och behålla lugnet?). På väg från läkaren slocknade hon igen innan vi ens hann ut från parkeringen och sover än, trots massa bökande när jag bar in och klädde av henne. Hon är inte sig lik helt enkelt och det oroar ihjäl mig :/
Hur är hon annars när hon är vaken förutom gnällig? Äter hon, vaken på ögonen? Man tycker ju att personalen alltid ska gå på föräldrarnas egna ord om att ens barn inte är sig själv oavsett vad dom kan se. Känns något fel ska man gå på den känslan men ändå försöka ta in vad personalen säger. Om du vaknar med samma känsla imorgon och hon inte är sig själv så sök igen, stå på dig. Du måste få ett lugn du också.