Villhaenbebbe skrev 2016-01-25 18:50:05 följande:
Bara jag som fått en bebis som absolut inte kan varva ner, slappna av och SOMNA! Spelar ingen roll hur trött han är, han joksar på med benen, rullar runt, sätter sig, klappar händer, pekar på allt, slänger bort nappen, petar mig i ansiktet och tillslut blir han arg för att jag försöker få han att ligga still genom att lägga armen på han.. Men annars skulle han inte somna alls. Hav sover fortfarande i vår säng, så kan inte lämna han. Våra läggningar har aldrig varit något problem, varken på dag eller natt, och alltid tagit ca 5-15 min, men nu snittar vi nog på 1-1,5h per läggning. Detta gör mig sååå frustrerad. Tur han är så förbaskat söt när han sover så jag glömmer det fort haha!
Likadant här! Antingen tjurhåller hon sig vaken till 21 istället för att somna vid 19 som hon brukar, eller så somnar hon direkt vid 19 och sover 1 timme och är sedan vaken (och gnällig) till 23. Kul!
Det började under jullovet så jag tänkte att det berodde på bristen på rutiner och att vi sov så länge på morgonen men nu har det ju gått två skolveckor och hon är ändå lika besvärlig. Tur man vet att det bara är en fas som förhoppningsvis går över snart, annars skulle jag nog bli knäpp!